Header Ads

ads header

Flash News

Mencari Hujah Logik 17 Pimpinan PAS Makan Duit UMNO RM90 Juta Kata Sarawak Report II


Sarawak Report telah membuat 5 permohonan interlokutori bagi menghalang saman Abdul Hadi dibicarakan. Sarawak repost telah mengemukan 55 muka surat dalam interlokutori mereka yang 42 muka surat melibatkan 1MBD dan selebihnya berkenaan dengan kekayaan pimpinan dan ahli biasa PAS seperti Ustaz Nasaruddin Mat Isa.Anda boleh dapatkan salinan penghujahan SR di sini (laman Sarawak Report dah boleh akses kerana kerajaan Harapan buka sekatan. Jika sukar boleh juga dapatkan di sini)

Antara penghujahannya ialah;
Jasim acquired a Porsche Cayman car. PAS MP and Information Chief Khairuddin
Aman Razali gave his second wife a RM500,000 Audi Q7 car as a gift. PAS
Information Chief Nasrudin Hassan Tantawi bought a RM300,000-plus Toyota
Vellfire. Secretary to the Syura Council, Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh acquired
a luxury Mercedes with the number plate PAS 9, itself worth around RM100,000,
and a luxury Audi. Takiyuddin bin Hassan, MP for Kota Baru and Secretary General of
PAS has acquired a fleet of expensive cars and a luxury motorbike, including a
Volkswagen Passat priced about RM160,000 with personalized number plate TAK 11,
itself worth up to RM100,000, Muhammad Khalil, PAS Youth Leader, has acquired a
luxury BMW motorbike
. Mokhtar Senik, chairman of the PAS Pahang Ulama Council,
has acquired a luxury Mercedes and Toyota.
Nak percaya atau tidak itu yang mereka tulis dalam penghujahan 55 muka surat. Jadi tak hairanlah Sarawak Report diperintah membayar keseluruhan kos 28,900 pound (RM155,791).

Tapi yang peliknya ramai yang percaya dan sebar perkara ini.Dan paling menghairankan ialah perangai blogger HARAPAN si al-Husseyn yang menulis fitnah di sini. Agaknya dia ni faham tak nasihat agama Islam tentang dosa fitnah?


Ada yang menangis setiap malam di bulan Ramadan ini, jika dia terbabit dengan penyebaran fitnah, boleh terhapuskah dosa fitnahnya? Adakah amalan di Ramadan mampu untuk dia melunaskan hutangnya kepada 17 pimpinan PAS yang difitnah?

Kalau dia tak fitnah tapi dia yang sebar dan "forward" perkara tersebut... apakah dia terselamat dan terhapuskan dosanya?

Pembaca boleh fikir sendiri.


.....bersambung

......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

7 ulasan:

  1. rumah tgha telah diserbu oleh sepasukan sprm dari putrajaya sebentar tadi..

    BalasPadam
  2. Org2 public figure mcm di atas, perlu la berhati2 ber swafoto n tempek kat publc nengok. Sendiri pun tau zaman fitnah, mrk lebih arif drpd ambo yg faqir.. Kurangkan benda2 ni, kuatkan kerja n dakwah serta limpahkan ilmu kpd kami yg di luar ni, yg jahil.. Kalu nak beli ka dpt hadiah ka benda2 mahai tak salah... Tapi cara nak mempertontokan kpd public yg bahaya, ramai sgt ada penyakit dalaman yg perlu dicuci tp.. Apa kata kalu beli or dpt apa2, if nak selfie pun apa kata letak skali bukti pembelian ka, sedekah ka apa ka kat mana2 mcm fesbook sendiri, so tak ada la kot org nak fitnah. Atau cari cara lain utk elak fitnah... Ini tak, jenuh kami nak terangkan prob ni kat org lain esp public yg non partisan... Please la, guna kebijaksanaan anda utk jadi public figure, if tak mampu kasi org lain. Penat kami yg di luar ni yg nakkan islam dijulang kena skali tempiasnya... Harap bole faham, jgn hina kami

    BalasPadam
    Balasan
    1. win..
      kita kena pikiaq dulu sblm buat satu2 benda.. pikiaq kesan dia kepada parti. kesian kat tukang yang bawah ni kena tolong kaver. dah la kita kurang orang bab nak kaver ni. tak payah la mengebat dgn keta ka moto yang besaq2.. pakai yang "qanaah" cukup la. duit tu blh sumbang ke parti. kami yang bawah ni tak mau pun duit kamu semua. pikiaq la elok2..insyaAllah kami akan terus istiqamah bersama PAS.. berlapang dada la bila kena teguq..

      Padam
  3. Skandal bimb tun tsik bila nk siasat?
    Skandal pkfz blm selesai?
    Skandal perwaja?
    Skandal bail out duit kwdp utk byr hutang anak mahathir?
    Ada lg ... bukan 2 aje.

    BalasPadam
  4. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Paul Low di Dewan Rakyat telah berkata daripada 92 pemimpin politik yang disiasat (oleh SPRM) itu, 71 terdiri daripada pemimpin BN manakala baki 21 adalah pemimpin Pakatan Harapan.

    Menariknya dalam tempoh 2013 - 2017 tak ada seorang pun pemimpin PAS yang disiasat SPRM yang bererti PAS bersih dari rasuah dll.

    SPRM telah membuka kertas siasatan ke atas pemimpin-pemimpin BN dan PH sebab wujud prima facie maka sepatutnya siasatan SPRM ke atas pemimpin-pemimpin BN dan PH diteruskan tanpa sebarang gangguan dari kerajaan pakatan yang baru.

    Nampaknya kerajaan pakatan seolah-olah sibuk menyiasat pemimpin-pemimpin BN sahaja. Bagaimana pula pemimpin-pemimpin pakatan yang didakwa terlibat dalam skandal rasuah dll?

    Bukankah ini bererti kerajaan pakatan mengamalkan politik dendam? Maka di mana ketelusan dan keadilan kerajaan pakatan?

    BalasPadam
  5. SR adalah penjaja fitnah yang disalurkan oleh pencipta-pencipta fitnah tempatan.

    Apabila tiba perbicaraan penuh 2019 ini, kita akan melihat pencipta-pencipta fitnah itu akan menjadi cacing kepanasan kerana mereka tidak mempunyai bukti untuk mengaitkan rasuah RM90 juta dengan PAS.

    Bahkan mereka mungkin akan dipenjarakan oleh mahkamah UK kerana memberi keterangan palsu kepada mahkamah UK.

    55 muka surat pembelaan SR yang berdasarkan hearsay telah ditolak oleh hakim UK dan akibatnya Sarawak Report diperintah membayar keseluruhan kos 28,900 pound (RM155,791) kepada PAS.

    Maka perbicaraan penuh 2019 adalah untuk menentukan gantirugi yang perlu SR bayar kepada PAS.

    BalasPadam