Header Ads

ads header

Flash News

Rakyat Malaysia Nak Hidup Dengan Fakta Atau Dalam Drama?



Sebelum PRU-14 Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PAS mempersoalkan kesahihan cerita yang dibawa oleh Pakatan Harapan termasuk mata lebam Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, insiden yang mengemparkan itu berlaku ketika negara  dipimpin Tun Dr Mahathir Mohamad dan seolah-olah seperti sebuat plot cerita Tamil yang tidak masuk akal.

Kata beliau "Tiba-tiba yang kena tumbuk dan yang tukang tumbuk bersatu,  kena tumbuk sungguh atau pura-pura sahaja?  Macam filem Tamil.

Hari ini selepas PRU-14 rupanya drama cerita Tamil untuk memaksa penonton menangis masih wujud lagi.



Rio Rashid II dalam facebooknya membuat komen

Sebelah kiri tu markah untuk Malaysia oleh 3 syarikat credit rating antarabangsa MOODY'S, S&P dan FITCH yang mengesahkan Malaysia bukan sekadar berkemampuan untuk terus membayar hutang negara, malahan masih terjamin jika ingin menambah hutang untuk pembangunan negara.

Sebelah kanan pula skrip drama air mata klise untuk menyokong kelentong PH bagi menambah rating kebodohan 45.7% golongan rakyat uneducated. Jika skrip cerita sebegini terus dihidang dalam masa 5 tahun lagi, tak mustahil Malaysia akan lahirkan kelompok besar "zombie paranoia" seperti Indonesia. - RR
 


Mereka jual muka sedih diktator tua zaman dulu dikenali Mahafiraun dan Mahazalim bagi mendapat simpati rakyat dan membersihkan kezaliman lampau.

MELAYU MUDAH LUPA


......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

10 ulasan:

  1. Kenapalah orang melayu masih ditipu kali kedua. Inilah bila meletakkan sesuatu bukan yang hak pada tempatnya.

    BalasPadam
  2. Kembalilah kita semua ke jalan yang diredhai oleh Allah swt. Pilihlah Islam sebagai cara hidup

    BalasPadam
  3. *Ketika Engkau Perlu Memilih, Pilihlah Pilihan Yang Mendekatkan DiriMu Dengan ALLAH*

    BalasPadam
  4. Mereka2 2 pembohongan bagi menutup satu pembohongan. 2+1 sudah jadi 3 pembohongan. Untuk menutup 3 pembohongan perlukan 6 pembohongan: 6+3 jadi 9 pembohongan. Untuk menutup 9 pembohongan perlukan 18 pembohongan yakni 18+9 akan jadi 27 pembohongan. Kesudahannya apabila semua kata2 adalah pembohongan, yakni setiap kata tidak ada yang benar, setiap pembohongan dianggap semuanya benar. Hancus.

    BalasPadam
  5. Pm ke4 dah kata masa tu, beliau mencederakan diri sendiri.

    BalasPadam
  6. Melayu tetap aķn dipggil mat jening walaupun berpelajaran tggi dan educated.

    BalasPadam
  7. Golongan anak muda ni semasa kecil selalu kena brainwash dengan media massa tentang kehebatan Dr Mahathir....sebab tu dia menang pilihanraya baru2 ni....dan saya menjangkakan ramai pengikut mereka yang akan tertipu dengan drama simpati ini.

    BalasPadam
  8. Drama selipar bata lagi...ha ha product bata 4 tahun lepas yang tiada lagi dipasaran masih kelihatan baru utk toloh tersebut.Tuduhan liwat 20 tahun yang lalu...eh dimana sukma ya?

    BalasPadam