Header Ads

ads header

Flash News

Singapore Yang Hebat ...


Pada hari selasa 11 Julai 2017, baru ini seorang rakan telah ke Singapura untuk trip satu hari. Setibanya beliau di Changi Airport beliau lihat agak ramai pekerja2 airport Melayu yang agak lanjut usia masih bekerja sebagai tukang cuci.

Apabila beliau berjumpa sahabatnya Dr Hisham beliau pun bertanyakan tentang Melayu di Singapore kerana apa yang dia lihat di airport suasana kurang selesa baginya.

Dr Hisham memulakan ceritanya dengan berkata, orang Melayu di Malaysia sepatutnya bersyukur kerana nasib rakan sebangsa mereka di Singapore cukup ditekan.

Katanya, pertama peluang untuk melanjut pelajaran amat tipis. Dari 100 orang, hanya 4 orang anak Melayu diterima berdasarkan quota dimana Melayu di Singapore hanya 4% sahaja.

Katanya lagi, 4 pelajar ini akan diberikan kursus yg akan ditentukan oleh universiti. Pastinya kursus tersebut adalah yg paling sukar! Sekiranya pelajar tersebut ingin menukar kursus pihak universiti tidak membenarkannya sebaliknya menasihatkan pelajar tersebut berhenti saja.

Sekiranya pelajar tersebut gagal walau satu kertas ujian, dia akan dikeluarkan dari universiti.
Tetapi sekiranya berjaya, pihak universiti akan menekan pelajar tersebut agar menjelaskan yuram yg tinggi. Sekiranya gagal maka pelajar tersebut terpaksa berhenti dari U tersebut.

Perlu diketahui TIADA BIASISWA UTK PELAJAR MELAYU DI SINGAPURA!

Begitu juga halnya dalam perniagaan. Seperti sahabat saya , beliau mempunyai klinik sendiri tetapi sekiranya pihak kerajaan melihat potensi yang begitu baik maka beliau dipaksa untuk menerima seorang Cina Singapore untuk duduk sebagai Pengarah!.

Sekiranya beliau tidak bersetuju, beliau akan berhadapan lesen perniagaannya tidak lagi disambung dan diarahkan tutup!.

Orang Melayu yang ingin berniaga di Singapore harus menerima lokasi yg telah ditetapkan oleh pihak kerajaan. Lokasi2 strategik kebanyakkannya dikuasai oleh Cina manakala Melayu luar dari kawasan tersebut ditambah pula dengan kadar sewaan yang tinggi.

Sikap pemimpin Cina yang begitu skeptikal dengan Melayu dan sering kali dikaitkan sebagai kumpulan bermasalah di Singapore menyebabkan ramai Melayu yang diperosok ke dalam pusat tahanan melalui penguatkuasaan ISA!

Sekirannya 4 Melayu sudah selesai menjalani hukuman dibawah ISA, kerajaan Singapore akan memastikan 4 Melayu lain akan mengisi tempat tersebut.
Bentuk kesalahan adalah berbagai.

Banyak lagi tekanan yang diceritakan dan bagaimana Melayu didiskriminasi sebagitu hebat. Tetapi Melayu kita di Malaysia masih tidak sedar akan nikmat berkerajaan sendiri.

Tidak mustahil nasib kita juga akan sama dgn Melayu Singapore kalau kita masih seronok bertelagah kerana politik dan menjadikan DAP mentor setiap kali melayu berpecah sepertimana PKR,  PAN dan parti cap Bunga raya yg menyembah DAP bagi meneruskan survivel politik yg ada.. .. .

MELAYU INI TIDAK LUPA


MR : Tidak mustahil Melayu Malaysia akan merempak di tanah airnya sendiri kalau mereka masih bodoh memahmi politik Islam....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

13 ulasan:

  1. Ini komen balas MAD Singapore:

    "Ekonomi dan politik berkait rapat. Ada politik adalah ekonomi. Namun tak guna ada politik tapi KERA di hutan yang di susukan, akhirnya KERA yang dapat manfaat meskipun MAD Malaya yang kuasai politik.

    "Kahkahkah korangpun sebenarnya 2x5: kena kencing jugak!. Beza kami dan kamu ialah kami hanya minoriti dikencing oleh majoriti, walhal korang majoriti dikencing oleh KERA-la, khahkhahkhahkhah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kene kencing, kene mandrem

      Padam
  2. Sebahagian orang Melayu yang berlagak bodoh sombong dan tidak sedar diri di negara kita sendiri kerana mereka tidak mengambil iktibar dari penindasan kerajaan kafir ke atas umat Islam di Singapork.

    Bahkan mereka sanggup menjadi barua puak munafik liberal dan puak kafir harbi yang telah menghina agama Islam dan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam di negara kita.

    Nah sekarang lihatlah akibatnya. Dasar KERAjaan pakatan ditentukan oleh puak kafir kerana bilangan MP kafir melebihi bilangan MP Melayu maka MP Melayu terpaksalah mengikut telunjuk puak kafir mengutamakan hak puak kafir dan menafikan hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam.

    Jika KERAjaan pakatan dibiarkan terus berkuasa , negara kita akan menjadi Singapork yang ke 2 ! Adakah tuan puan mahu dilayan seperti rakyat kelas ketiga dan merempat di negara sendiri?

    Oleh sebab itu, wahai umat Islam marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dan menolak pakatan liberal-kafir harbi dalam PRU15 supaya PAS boleh melindungi dan membela agama Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh puak munafik liberal dan puak kafir harbi.

    BalasPadam
  3. Mengikut satu laporan antarabangsa ( saya lupa agenci mana) mengatakan kucing (binatang) menjadi phobia kepada rakyat cina Singapore, walaupun kucing dan anjing sama saja diminati oleh orang Cina di Negara China.....
    Mungkin orang Melayu haram dg anjing so mereka membalas dendam dengan membenci kucing.

    BalasPadam
  4. apa nak heran singapura adalah yahudi no 2 penjahat kedua di dunia

    BalasPadam
  5. Betul naim.
    Kita pernah cari kerja di Singapura di hospital Changi.
    Kat tempat kerja takde surau. Bayangkan kat UK dan Ireland saya kerja hospital ada surau ada tempat solat Jumaat tapi kat Hospital Changi tiada....
    Begitulah mereka apabila mereka berkuasa. Mereka tak ambil peduli pun masyarakat Islam dan Melayu. Takde langsung.

    Kita orang Melayu ini masih baik fikir mengenai nasib mereka. Tapi mereka tidak mahu memikirkan nasib Melayu.


    BalasPadam
  6. Siapa yang pernah pergi ke Singapura cari makanan halal ?
    Bukan main susah lagi. Kalau kata halal pun masih susah nak percaya.
    Kat UK lagi senang. Bayangkan.

    Kat Singapura saya tanya makcik hospital yang hidang makanan tu "Is this halal ?"
    Dia sikit pun tak tahu nak cakap. Saya tanya "Is there a prayer room in the hospital ?" Takde sorang pun tahu. Orang yang nampak Islam berkerja di sana pun nampak tergeleng-geleng kepala tak tahu.

    Saya pergi interview. Rasa boleh dapat kerja tapi saya menolak kerana takde tempat solat dan tiada kesediaan makanan halal di kantin mereka.


    Inclusivelah sangat mereka ini ya ! Lebih baik kerja di UK/Ireland datipada kerja di Singapura.

    Singapura sudah jadi negara Kafir.

    Itulah jadinya.

    Kini Malaysia.

    Jangan main-main Saudara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedihnya dengar.
      Sy xdelah prnh g singapura utk bkerja.
      Klau begitu mmg xda pertimbangan lgsg uutk org mlyu islam di sana.
      Kalau solat jumaat, dia bg pelepasan x utk org islam solat?

      Padam
    2. The answer is no. You work according to your contract.

      At least kat UK , kalau saya nak ambil break untuk solat dia bagi atas "Equality and Diversity Act" terkandung dan termaktub dalam charta perlembagaan hospital.

      Jadi adalah menjadi satu kesalahan jikalau seorang Muslim dihalang untuk menunaikan solat Jumaat.

      Padam
    3. Dekat Singapura takde akta itu.

      Ya negara itu sudah dikuasai kaum Cina.

      Itulah dia sejarah. Tak perlu pergi jauh-jauh untuk mengetahui perangai kafir harbi ini.

      Padam
    4. Benar tuan.saya pun tak pernah bekerja disana.tapi pernah pusing- pusing di sana.tanya org2 dia mana surau sorang pun tak tahu.ada yg langsung tak layan.nasib baik jumpa melayu.dia yg tunjuk.

      Padam
  7. Tersenyum saya baca artikel ini. Nasib baiklah saya tahu penulisan ini ada agenda tersembunyi. Terlalu banyak fitnah agar tertanamnya semangat membela negara sendiri. Namun ingat, niat tidak menghalalkan cara. Saya alu-alukan semua datang ke Singapura dan amati sendiri. Semoga nampak ketidakbenaran artikel ini. Wallahu 'alam bissawab.

    BalasPadam
  8. Bangsa yg angkuh dan suka menindas ada dua..yahudi dan cina pendatang tak kira malaysia atau singapura..mngkin cina yg datang ke negara malaysia atau singapura jenis yg jahat tak mcm yg pergi ke indonesia atau thailand,jenis itu tamadun tinggi,keturunan baik2..

    BalasPadam