Header Ads

ads header

Flash News

BN vs PH, Yg sedang bertarung sebenarnya antara Tun M dan DSAI


Sejak DSAI di pecat dan di buang dari umno oleh TM,DSAI adalah mimpi ngeri yg menghantui TM.Tidak spt Ku Li atau Tun Musa,yg tidak melawan atau melawan separuh jalan apabila di pecat/gugurkan,DSAI bukan saja melawan kembali,malah berjaya mencetus satu fenomena kebangkitan di bawah slogan REFORMASI.Dengan keluar masuk penjara,yg di atur melalui kuasa Tun M

DSAI reformasi adalah reformasi terhadap segala sistem dan amalan politik dan pengurusan kenegaraan Tun M.Malah sudah menjadi kelaziman teriakan reformasi ialah utk menjatuhkan Tun M dan menghadapkannya ke muka pengadilan.

Pertarungan antara dua tokoh ini sebenarnya pertarungan antara STRATEGIS VS CHARISMA..

Ramai yg tidak perasan,krisis Tun M dan PM PM penggantinya mula meletus di ambang atau menjelang DSAI keluar dari penjara...baik di zaman Pak Lah atau di era najib....kenapa?

Ia di dorong rasa phobia dan tidak selamat Tun M apabila DSAI di jangka di beri ruang bernafas oleh penggantinya,sedangkan Tun M Ingin melihat politik DSAI berkubur buat selama lamanya dgn tuduhan salah guna kuasa dan liwat

PRU ke 14,Tun M tahu aura DSAI akan muncul kembali.Petanda menunjukkan DSAI semakin kuat apabila anak dan isteri DSAI menang mudah di mana saja mereka bertanding dan DSAI melalui parti pelbagai kaum PKR dan DAP sudah kukuh bekerjasama.Igauan Tun M Adalah real dan kemenangan DSAI adalah buruk bagi dirinya dan kaum kerabatnya.

Apabila semakin ketara UMNO dan DSN semakin tidak dapat di kuasai sepenuhnya oleh Tun M,beliau tahu beliau bakal hilang perisai perlindungan 3M(money,machinery,media)yg selama ini di bawah kekuasaannya

Disinilah satu strategi di atur..IF YOU CANT FIGHT THEM YOU JOIN THEM.Tun M merancang bertukar peranan utk DOING A FAVOUR dgn pembangkang ketika itu dgn memposisikan diri sebagai SUPER PEMBANGKANG dan menggunakan segala pengetahuan tentang UMNO utk menumpaskan UMNO.Umno di pilih utk di jadikan koleteral dalam strategi licik ini.Tun Daim,Sanusi dan beberapa orang lagi secara aktif membuat plot “membunuh”politik DSN,dan dengan itu memberi hak kpd Tun M melancar coup terhadap DSAI tanpa di sedari DSAI..Tun M memakai sarong harimau utk menjinakkan harimau dan DSAI berjaya di jinakkan.Api reformasi di padamkan.Rakan kongsi reformasi yaitu DAP dan PAN yg dahagakan kuasa di beri kuasa asalkan mereka jinak tidak mengganas walaupun at the expense of Malay n Muslim interest.Strategi KAYU MENUMBANGKAN KAYU ini cukup berjaya,dan kayu yg menjadi hulu kapak Ini bukan saja berjaya menumbangkan pokok besar UMNO/BN,tetapi juga turut menguasai mata kapak itu sendiri

Dengan kuasa yg kononnya utk sementara,Team TM Bertindak bijak dgn secepat kilat menguasai setiap posisi strategik melalui CEP yg di ketuai TD.Ini wajib di lakukan kerana menyedari TM belum selamat dari pengaruh DSAI kerana jumlah kerusi PPBM yg terlalu kecil,terutamanya berbanding UMNO yg cuba di bunuh..kedua dua DSAI dan UMNO tidak mati dan ini menambah satu lagi igauan buruk Tun M

Keadaan menjadi lebih mendesak apabila UMNO di pimpin DSZH yg di anggap sebagai sejarah bakal berulang di mana DSZH di katakan aligned dgn DSAI satu ketika dulu utk menurunkan TM.Justeru sebaik saja DSZH di umum sebagai presiden UMNO,perkara pertama berlaku ialah beliau terpaksa berhadapan dgn SPRM!!!

Terkini,pertarungan antara DSAI VS TM semakin tidak dapat di sembunyikan.Kuasa hulu kapak yg ada di tangan TM dan parti kecil PPBM perlu di kekalkan.Maka tiada peralihan kuasa dlm masa terdekat sebelum ppbm sebagai “cicak”dapat di jelmakan menjadi “naga”

DSAI sudah terperangkap.Jari jemari TM dan TD sudah merayap masuk ke PKR.....!usaha melemahkan DSAI sudah pun bermula..

Sementara itu UMNO pimpinan DSZH perlu di tukar dari melukut menjadi “dedak”utk proses penggemukan PPBM!!

Menghancurkan UMNO dan DSZH cukup mudah.PDRM dan SPRM di gunakan sepenuhnya bukan sekadar mematikan DSN...tetapi semua kepimpinan umno yg enggan menyerah kpd PPBM!!...racun dana politik DSN yg di tuduh kononnya di curi dari 1MDB di gunakan utk menekan setiap pemimpin kanan umno,kerana semestinya setiap dari mereka ada menerima dana parti dlm menjalankan tugas mereka!!

Satu task force di bentuk di sprm dan team AMLA di pdrm di gerakkan secara terancang dgn pembekuan akaun dan harrasement penyiasatan satu senarai pemimpin yg di sasarkan.

Satu isyarat jelas di berikan yaitu “if you are with me you will be protected”di berikan melalui tindakan NOLLE PROSEQUI terhadap LGE!

Apabila TM terhidu PORT DICKSON move dan mendengar sokongan beberapa pemimpin umno kpd DSAI/PKR,satu gerakan besar besaran di lancar terhadap panglima dan askar UMNO..dan satu demi satu cuba di pulas tangan dan di jenjeng telinga.Ada yg sudah mula menjadi makanan dan pallet penggemukan PPBM...agar cicak perlu lebih cepat menjadi naga..

DSAI sudah di checkmate..DSZH juga begitu.

UMNO dan PKR kedua dua nya sudah di racun dgn 2 jenis racun yg berbeza!!

Tunggu dan lihatlah seterusnya.Polisi DEVIDE AND RULE yg sinonim dgn TM sedang giat di laksana..POLITIK “KUASA DAN INTIMIDASI”yg menjadi trademark TM di bawah UMNO 2.0 dulu juga sudah muncul kembali..NO REFORMASI...Old habit diehard...kita kembali berada di era 2.0......

Oleh kerana pertarungan ini masih merupakan pertarungan epic TM VS DSAI,maka terpulang pada mereka berdua mencorakkan KECUALI ALLAH SWT ADA PERANCANGAN LAIN..,

Wamakaru wamakarallah...Wallahu kharul maakiriin!!

Subuh hari Asyura
Anak Bukit

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

3 ulasan:

  1. Pertarungan antara dua kepala bapak liberal yang bersekongkol dengan parti kafir harbi biaDAP yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Sesiapa yang menang tidak akan menguntungkan Islam dan umat Islam ! Towkay dedak cap roket juga yang untung !

    BalasPadam
  2. BN dah tumbang dan bersamanya REFORMASI bersekali. Tanpa reformasi, tanpa agenda Islam, tanpa NEP maka yang akan maju adalah Malaysia BARU (aka: Malaysian Malaysia). Dan dalam kontek ketawa, it was the Kim family who had the last laugh!

    BalasPadam
  3. " LGE hentam UMNO kerana tidak letak calon di PD."

    Kepala bapak hang, kalo berani letak le calon DAP di kawasan majoriti Melayu.

    BalasPadam