Header Ads

ads header

Flash News

Lebih baik dia sebagai PM, Shahidan sertai Nazri sokong Anwar


PETALING JAYA: Selepas bekas menteri Datuk Seri Nazri Aziz menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam cubaannya untuk kembali ke Parlimen, seorang lagi pemimpin Umno hari ini nampaknya menyokong bakal presiden PKR itu.

Bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Shahidan Kassim berkata mereka mengenali Anwar berbanding pemimpin lain dalam kerajaan Pakatan Harapan sekarang.

“Kalau anda tak mahu Anwar jadi Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Datuk Seri Azmin Ali atau orang lain daripada PH akan jadi perdana menteri selepas Tun Dr Mahathir Mohamad,” katanya.

“Sekurang-kurangnya kita kenal Anwar.”

Semalam, Nazri berkata dia menyokong Anwar yang akan bertanding di Port Dickson walaupun langkah memaksanakan pilihan raya kecil di situ mengundang kritikan.

Pada Rabu, penyandang Datuk Danyal Balagopal Abdullah berkata dia memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding di kerusi itu.

Shahidan berkata Nazri berhak menyuarakan buah fikirannya.

“Nazri kawan baik saya. Ada kebebasan untuk bersuara dalam Umno, jadi tidak patut ada masalah,” katanya ketika ditanya adakah Nazri akan dikenakan tindakan disiplin kerana menyokong calon lawan.

“Di atas kertas, PH boleh menang di Port Dickson tetapi PAS dan Umno juga boleh bertanding di situ.”

Shahidan berkata dia mempunyai pandangan yang berlainan mengenai pilihan raya kecil Port Dickson walaupun dia seorang ahli Umno.

“Keadaan sekarang berbeza. Kita cuba halang Anwar jadi perdana menteri. Tapi untuk apa? Kalau kita halang Anwar jadi perdana menteri, orang lain daripada PH akan jadi perdana menteri.

“Kalau anda tidak mahu Anwar jadi perdana menteri selepas Dr Mahathir, akan ada orang lain daripada PH. Tidak ada bezanya,” katanya.

Beliau berkata parti pembangkang perlu “realistik” dan fikir semula sebelum bertanding di Port Dickson.

“Mengapa bertanding di kawasan yang kita tidak boleh menang?” katanya.
............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

2 ulasan:

  1. BERNAS sekali pandangan ini!. Lebih2 lagi bila bernas tinggal nyawa2 ikan. Harap Menteri Agora kotakan janji, undurkan bernas dan bukan panjangkan hayat sambil main macok bawah meja.

    BalasPadam
  2. Kalau Anwar kalah tandanya dalam PH ada yg protes anwar jadi PM. siapakah mereka ini? Sendiri mahu ingatlah.

    BalasPadam