Header Ads

ads header

Flash News

PAS bukan pelampung kemungkaran, tapi penyelamat Islam


KUALA NERUS: PAS tidak akan menjadi pelampung kemungkaran jika bekerjasama dengan Umno, kata Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Sebaliknya, beliau berkata, PAS ialah pelampung kepada sesiapa saja yang ingin bersama Islam untuk mengelakkan mereka terus melakukan kemungkaran.

“Ada yang menyebut supaya jangan kita jadi pelampung kepada mereka yang melakukan kemungkaran, kemaksiatan, rasuah dan penyelewengan.

“Kita nak tegaskan PAS tidak akan jadi pelampung kepada kemungkaran, tetapi akan jadi pelampung Islam yang menyelamatkan mereka.

“Kita nak ajak mereka kepada keselamatan dunia dan akhirat,” katanya dalam ucapan penggulungan Muktamar PAS ke-64 di sini, hari ini.

Terdahulu, Dewan Ulama PAS mengingatkan pucuk pimpinan parti dalam menentukan ta’awun atau kerjasama dengan mana-mana pihak, termasuk Umno tidak dibuat secara berlebihan.

Perwakilannya, Zulkarnain Hassan dilaporkan berkata, PAS tidak boleh dilihat beria-ia mahukan kerjasama itu.

“Hendaklah mereka yang datang bertemu kita. Jangan kita yang nampak sangat beria-ia untuk pergi kepada mereka.”


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

1 ulasan:

  1. Biarlah PPBM atau PKR atau Dap jadi pelampung sementara Tommy jadi angin yang dipam dalam pelampung. Pan? Nut dan bolt.

    BalasPadam