Header Ads

ads header

Flash News

Belanja duit berjuta-juta ringgit untuk kempen jauhi arak, kemudian anjur festival arak


KOTA BHARU – Kerajaan dilihat malu dan takut untuk membuat keputusan berkaitan kepentingan agama Islam, terutamanya melibatkan penganjuran pesta Oktoberfest.

Ahli Parlimen Bachok, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, malah lebih teruk lagi apabila ada yang mendakwa bahawa kebenaran diberi untuk perayaan itu.

“Saya menyeru rakyat untuk terus mendesak kerajaan untuk tidak lagi membenarkan budaya buruk dari barat mendapat tempat dalam negara kita. Benar, non-muslim berhak berurusan dengan minuman keras tersebut termasuk minum dan meniagakannya.


“Tetapi untuk menjadikannya sebagai festival tahunan negara adalah turut melanggar hak orang lain terutama hak majoriti umat Islam,” katanya di sini.

Beliau diminta mengulas mengenai penganjuran Oktoberfest yang didakwa melibatkan penggunaan arak dan sebagainya.

Menurutnya, festival seperti itu dilihat sebagai mengganggu perasaan, maruah, dan nyata boleh mendatangkan mudarat kepada rakyat kerana ia bukan menjadi hak non muslim semata-mata.

Beliau berkata, kerajaan sepatutnya menyumbang kepada pendidikan dan kempen anti minuman keras, dan ia dilihat menjadi penyumbang terbaik dari Islam untuk rakyat Malaysia.

“Apakah non-muslim dalam negara kita akan sedih atau kerugian jika keluarga dan komuniti mereka berjaya keluar dari aktiviti meminum arak? Saya yakin mereka juga akan gembira.

“Jika kerajaan membelanjakan jutaan ringgit untuk kempen anti arak, sekali kebenaran untuk festival arak, ia adalah cukup untuk menghanguskan wang dan mensia-siakan kempen tersebut,” katanya.


MR : Menang kerana sokongan minoriti, kini nak jaga minoriti pasal pendokong majoriti bodoh tentang politik Islam....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

Tiada ulasan