Header Ads

ads header

Flash News

DAP ini serang UMNO tapi perangai jahat dan dendam macam UMNO


DAP dan UMNO sebenarnya tak ada beza, yang beza satu Melayu dan satu lagi kebanyakkan Cina. Politik mereka tak ada beza, berdendam dan jahat. Bila dapat kuasa hilang cakap manis untuk rakyat melainkan untuk kroni sahaja.

Paling jelas ialah isu Royalti Petroleum untuk Terengganu dan  Kelantan. Walaupun PH cakap untuk mengukuhkan semangat Federalisme tapi itu sekadar cakap untuk KENCING PENYOKONG. Perangai sebenar adalah sebaliknya.

Jika Terengganu dan Kelantan dapat royalti, Melayu Islam akan menunjukkan satu pemerintahan yang baik akan menepikan tanggapan rakyat bahawa hanya DAP sahaja mampu memerintah dengan baik. Islam akan dilihat sebagai satu contoh pemerintahan alternatif dan ini puak-puak DAP tak suka.

Jadi mereka sama dengan UMNO akan menyekat royalti untuk rakyat Terengganu dan Kelantan dengan pelbagai alasan.

3Z

......

Royalti: T'ganu, Kelantan layak terima hak sama 

SAYA telah diminta mengulas mengenai bunga diskriminasi oleh pimpinan utama DAP yang menjadi Menteri dalam Kementerian berkaitan dalam Kerajaan Pakatan Harapan (PH), sebagaimana yang ditegur oleh Presiden PAS, YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang berkenaan isu pembayaran royalti kepada Terengganu dan Kelantan.

Ulasan saya, YB Lim Kit Siang boleh merujuk kepada Menteri Kewangan, YB Lim Guan Eng berkenaan kedudukan pembayaran royalti kepada negeri yang layak menerimanya seperti yang telah diputuskan dalam Mesyuarat Majlis Kewangan Negara yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri Malaysia, YAB Tun Dr Mahathir Mohamad pada 7 Jun 2018 lalu.

Diharap apa yang sedang berlaku bukanlah satu cubaan oleh mana-mana pihak yang berkuasa untuk mencanggahi komitmen yang terang dan nyata oleh Perdana Menteri untuk terus mengukuhkan semangat Federalisme sebagaimana yang dibentangkan oleh beliau dalam Kajian Separuh Penggal RMK-11 di Parlimen pada hari Khamis 19 Oktober lepas.

DR AHMAD SAMSURI MOKHTAR
Menteri Besar Terengganu
21 Oktober 2018



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 ulasan:

  1. Kalau diteliti tindak-tandik anak buat Lim Kut Malam yang ada dalam kabinet dapur di kebelakangan ini, nampak semacam ada usaha tersirat untuk menjatuhkan kemaluan ketua kabinet dapur. Contohnya, isu pengangkutan dan grab, isu harga kelapa sawit dan Cina dan terkini isu royalti dan LG&. Sedarkah Mungge dan partinya itu akan hal ini?

    BalasPadam
  2. sapa kata dap sama dengan umno satu kapir laknat musuh melayu islam sejahat2 umno mereka jauh lebih baik dari dap laknat celaka tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul. melayu liberal lebih teruk dari kapair harbi.

      Padam
  3. DAP ini musuh yang nyata yang ramai melayu PH menlihat sabagai rakan perjuangan manakala UMNO melayu PH meyimpan sifat dendam dan sanggup memperjudikan negara kapada kafirun laknatullah.

    BalasPadam