Header Ads

ads header

Flash News

DAP melalui saluran Cina cuba mengikis secara halus legasi Melayu


Belum habis isu surat yang menggunapakai bahasa Cina di Johor. Ini sijil pula ada logo dan nama Kementerian Pendidikan Malaysia tetapi di bawahnya ada tulisan Cina dan Bahasa Inggeris paling atas. Ayat-ayat di bawah sahaja bahasa Melayu.

Apa keperluan kalau penganjurnya di Malaysia ditulis sampai 3 bahasa dalam sijil yang berkepala logo dan nama rasmi pertubuhan kerajaan Malaysia sebenarnya?

Makin melampau dan sengaja mahu cetus kontoversi dan sengaja berani melanggar Perlembagaan Negara. Moga Dewan Bahasa dan Pustaka Malaysia dapat bertindak segera sebelum ianya berlarutan...

FB

Roslizal Razali



MR : Mula selit kemudian jadi base ....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

3 ulasan:

  1. Tahniah pengundi pakatoons

    BalasPadam
  2. Tahniah kepada orang-orang Melayu yang telah mengundi pakatan syiah-liberal-kafir harbi untuk menjadi pemerintah dan kebaikan orang Melayu telah dibalas dengan penghinaan ke atas ajaran Islam, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan hak umat Islam.

    Sudahlah penyokong dan pengundi pakatan dikencing hancing oleh pakatan yang sengaja memungkiri pelbagai janji pakatan sendiri. Sekarang bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan pula dihina dalam urusan rasmi!

    Orang-orang tua Melayu sudah berpesan 'Menang sorak kampung tergadai' tetapi malangnya sebilangan kaum Melayu yang kononnya hidup 'moden' ala Barat , rambut hitam di dye kuning, merah dll, berpakaian ala Barat mendedahkan aurat dan berfikiran sekular atau liberal memang jahil tentang peribahasa Melayu yang mengandundi pengajaran yang berguna untuk generasi baru.

    Bahkan sebilangan orang Melayu 'moden' bersikap seperti si Kitol dan si Mendeliar yang telah menjadi barua penjajah Portugis untuk memecah-belahkan kaum Melayu Melaka dan menumbangkan kerajaan Melayu Islam !

    Selepas kejatuhan Melaka ke tangan Portugis kafir, orang Melayu ditindas dan menjadi pak turut Portugis. Sudahlah Singapura milik negeri Melayu terlepas ke tangan puak kafir. Selepas ini negeri mana pula?

    Semakin kaum Melayu berlembut dengan puak kafir, semakin beranilah puak kafir harbi kerana mereka menyangka kelembutan kaum Melayu adalah kelemahan orang Melayu.

    Selepas ini apa pula provokasi mereka terhadap Islam, umat Islam dan Bahasa Melayu?

    BalasPadam
  3. cina dap haramjadah memang celaka

    BalasPadam