Header Ads

ads header

Flash News

Mirip Islam dan Mirip Kapir


Sebelum ini heboh satu Malaysia konon bekas Imam Masjid Negara Datuk Ustaz Hassan Mahmud Al Hafiz yang diumumkan menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH).

Apa lagi mereka pun menyiarkan kenyataan Ustaz Hassan ini kononnya parti Islam Leberal Amanah perjuangan parti itu mirip kepada Islam sekali gus sesuai dengan selera beliau.

Apa yang saya faham dalam bahasa Melayu mirip ini bermakna seakan-akan, serupa dengan, menyerupai, hampir sama dengan, menyamai, seiras dengan, irap, meh-meh, macam, seperti;,

Paling tepat seakan-akan tapi bukan sebenarnya. Misal rupa dia mirip ibunya. Rupa dia macam Ibu dia tapi bukan ibu dia.

Perjuangan Amanah macam perjuangan Islam tapi bukan perjuangan Islam. Itu maksud yang tepat.

Anwar pakai lilitan Sikh dikepala adalah mirip macam orang beragama Sikh (kapir). Anwar bukan kapir tapi mirip macam orang kapir, itu dimaksudkan oleh Presiden PAS.

Adakah pakaian mirip macam orang kapir itu salah?  Rasanya bekas Imam Masjid Negara Datuk Ustaz Hassan Mahmud Al Hafiz boleh jawab.

Nabi tegah berpakaian seperti agama orang kapir.
Sepatutnya Anwar kena beza pakaian agama dengan pakaian adat.




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

8 ulasan:

  1. Mungkin takkan jawab.

    BalasPadam
  2. Parti kuali imayam putu mayam pimpinan kepala bapak syiah adalah parti munafik liberal yang berpura-pura memperjuangkan Islam untuk menipu dan menyesatkan umat Islam. Parti ini mengamalkan taqiyya ( pembohongan).

    Bekas banduan liwat yang menjadi pemimpin parti mata iluminati pula adalah kepala bapak liberal @ mengkarung liberal yang mempunyai lidah bercabang dan boleh bertukar warna mengikut tempat dan situasi.

    Parti liberal cap bunga pula dipimpin oleh Maha Fir aun @ kepala bapak liberal yang tertua di dunia yang pandai menipu lawan dan kawan.

    Ketiga-tiga parti liberal ini bersekongkol dengan kepala bapak parti kafir harbi biaDAP menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan memperjuangkan dan membela kemungkaran dan kesesatan.

    Orang-orang yang menyokong kezaliman pakatan sesat lagi menyesatkan ini maka mereka bukan umat Nabi Muhammad S.A.W. dan mereka dan pemimpin taghut mereka akan dihumban ke dalan neraka bersama dengan ulama su' (ulama jahat) yang mengampu pemimpin taghut kecuali mereka bertaubat.

    BalasPadam
  3. Ini sungguh menakutkan. Bagaimana seseorang yang bukan sahaja huffaz malah seorang guru huffaz boleh dipesongkan hatinya oleh ALLAH. Ya ALLAH kau tetapkanlah hati kami di atas ugama mu ya ALLAH. and i'll say it again, ini sungguh menakutkan. Mohonlah perlindungan dari ALLAH sepanjang masa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk tau sbb nya..dunawi..kuasa..sombong..nasfu segala2nya..dan Allah lah jua Maha Mengetahui dan Sebaik2 Perancang. Wallahua'lam.

      Padam
  4. asan mamud dari dulu tak minat parti islam...

    BalasPadam
  5. Jika hati sudah hitam berkarat, mereka akan bersikap riak , ujud, sombong dan munafik.

    Mereka berpura-pura warak sedangkan mereka berhati serigala.

    Pengakhiran hidup seorang hamba itu adalah sangat untuk menentukan sama ada dua akan menjadi ahli syurga atau ahli neraka.

    Malanglah manusia yang telah ditipu oleh syaitan, iblis dan habuan dunia yang fana ini. Sesungguhnya syaitan dan iblis amat berharap manusia sesat boleh menemani mereka di dalam neraka.

    Malanglah bagi manusia yang bermula dengan kebaikan tetapi berakhir dengan kejahatan, kezaliman, penyelewengan, kesesatan dll kerana hatinya sudah hitam berkarat walaupun dia kelihatan warak pada pandangan mata orang ramai.

    Yang Allah ampuni senua dosa kami, jagalah hati kami dari berbolak balik dan hidupkan kami dalam Islam dan matikan kami dalam Islam. Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan:

      Pengakhiran hidup seorang hamba itu adalah sangat penting untuk menentukan sama ada dia akan menjadi ahli syurga atau ahli neraka.

      Padam
  6. Biaq le dia nk Masuk parti apa pun..

    BalasPadam