Header Ads

ads header

Flash News

PM Jepun letak jawatan kerana tak boleh tunai janji manifesto, PM Malaysia salahkan rakyat

Perdana Menteri Jepun, Yukio Hatoyama meletakkan jawatan selepas hanya lapan bulan menerajui kerajaan, sebahagian besarnya kerana memungkiri janji yang dibuat semasa berkempen untuk memindahkan sebuah pangkalan tentera udara Amerika Syarikat (AS) keluar dari pulau Okinawa.
 
Hatoyama, seorang jutawan yang memiliki ijazah kedoktoran dalam bidang kejuruteraan dari Universiti Stanford, ialah Perdana Menteri Jepun keempat yang meletakkan jawatan dalam tempoh empat tahun lalu.

Kalau kita cerita perkara ini kepada penyokong PH, mereka bukan faham kerana mereka 'bodoh' nak memahami manifesto. Mereka akan kata kami redha asal Najib jatuh.

PM Jepun walaupun satu janji manifesto tak boleh ditunai mereka merasai bersalah tapi PM Malaysia dan PH dia tak rasa apa-apa walaupun 2 daripada 12 janji yang ditunai. Mereka akan cipta pelbagai alasan untuk terus menipu rakyat.

Ini yang penyokong PH bodoh nak faham dan kerajaan PH akan menjadi macam kerajaan UMNO/BN.

3Z

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

12 ulasan:

  1. PERBEZAAN ANTARA PEMIMPIN JEPUN DAN PEMIMPIN PAKATAN SYIAH-LIBERAL-KAFIR HARBI

    PM Jepun mempunyai maruah diri dan meletak jawatan kerana kerana memungkiri janji yang dibuat semasa berkempen untuk memindahkan sebuah pangkalan tentera udara Amerika Syarikat (AS) keluar dari pulau Okinawa. Begitu juga menteri-menteri Jepun yang terdahulu.

    Sebaliknya pemimpin-pemimpin kera jaan pakatan syiah-liberal-kafir harbi tetap mahu jadi pemerintah negara walaupun kera jaan pakatan telah kencing rakyat hancing kaw kaw dengan memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatan sendiri !!!

    BalasPadam
  2. Jepun meskipun beragama Shinto tapi kuat berpegang pada janji. Jepun tidak menyalahkan orang terdahulu atas apa yang berlaku di masa lalu.

    Dalam konteks ini, Jepun tidak menuding jari ke masa lalu dan tidak perlu menggunakan kisah silam sebagai alasan untuk tidak bergerakke depan dan untuk tidak menunaikan kewajipan dan janji.

    Kalau perlu lepaskan jawatan, ia akan dilepaskan dan tidak akan menjadikan kesilapan lalu sebagai alasan untuk kekal kuasa. Itulah aspek pandang ke timur yang gagal dihayati.

    BalasPadam
  3. malaysia sebaliknya salahkan kerajaan lalu hingga 5 tahun akandatang bila rakyat tunjuk perasaan konon nya gertak nak letak jawatan mula lah tunjuk emosi lepas itu konco konco mula lah bela dan pujuk rayu pun bermula

    BalasPadam
  4. antara masalah besar di sekolah ialah kecederaan terutama berkaitan sukan

    berdasarkan pemerhatian, berikut adalah isu2 yang perlu perhatian menteri:

    1. SOP

    2. Peranan sekolah

    3. Pembiayaan

    4. Pampasan

    5. Insurans

    6. Pencegahan

    7. Cacat kekal

    BalasPadam
  5. Pakatan cakap tak serupa bikin kenyataan tak seperti perbuatan... Dendam diutamakan kerja diketepikan.MUAL DAN MELOYAKAN

    BalasPadam
  6. Dulu si pemimpin pekak dan buta.. sama je umno atau ph

    BalasPadam
  7. Tun kn akn ltk jawatan..tpi utk lyk jwtn bukn main cincai2 je lps jwtn aku kalah..aku nk benti..laa ni korang setelkn masalh ngra sdri..aku nk ltk jwtn..ni nmenye org y pngecut. Y lari dri masalah.. tun tu..ckup bgus...die slesaikn mslh dlu...bila dh stabil smua..die akn ltk jwtn.buat kli terakhir..dn beliau akn pergi selamnya dgn tenang...dn u sbgi org y xsuke dgn tun pstu u hpy la kn. Lps ni..bru puas hty u..ckp cm xde akal..jgn smakn jpun ngan mlysia..ngra tgh ad masalah..die serabut pkir soh ltk jwtn...sp nk handle ngra?najib ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah Atuk telah menyelesaikan semua masalah termasuk skandal dan bailout, pembunuhan auditor di Hong Kong, pembunuhan ulama dan orang kampung dan mangsa-mangsa tahanan tanpa bicara yang berlaku di zaman Atuk berkuasa dahulu?

      Adakah Atuk telah memulangkan semua wang tersebut kepada rakyat negara dan negara? Adakah Atuk telah menemui semua mangsa untuk memohon maaf?

      Mohon pencerahan.

      Padam
    2. Sampai sekarang aku tak nampak pun perubahan yg di buat oleh TM and the geng selain dari hapus GST. Kesempitan hidup semakin mendesak, barang2 semakin naik. Asyik2 dok cakap pasal hutang. Bila cerita hutang nak habis pun aku tak tahu. Seolah2 kerajaan PH tak boleh nak move on dah disebabkan hutang. Dah jadi kerajaan kena la pandai overcome the problem termasuklah hutang. At least bring the investor to Malaysia. Tapi sebaliknya yg berlaku baik2 ada investor during BN time semua dah dibatalkan tarik keluar duit dan pulang negeri hu hu hu sedihnya Malaysiaku. Pandailah kononnya kerajaan PH. Tapi hampes.... Syasya Blink Foundation pun sama hansusssss dah......

      Padam
  8. kalau itu nak jadikan hujah. buat apa tun m hentam depan2 israel, amerika, isreal dan myammar dalam perhimpuanan pbb baru baru ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau setakat hentam tetapi tiada tindakan untuk membela umat Islam Palestin, umat Islam Myanmar dll, tiada gunanya kerana umat Islam masih ditindas dan dibunuh oleh musuh Islam..

      Kita hanya menghormati pemimpin yang berani melaksanakan apa yang diucapkannya. We need leaders who walk the talk !

      Padam