Header Ads

ads header

Flash News

Tunjuk bukti kerajaan reka 45 tuduhan ke atas Zahid kata Mahathir dengan marah


Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini membidas pihak yang mendakwa bahawa pertuduhan ke atas Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bermotifkan politik.

Dr Mahathir mencabar pihak yang membuat dakwaan berkenaan menunjukkan bukti bahawa 45 tuduhan terhadap Zahid itu adalah rekaan kerajaan.

"Tunjukkan bukti katanya dia (Zahid) tak buat salah dan 45 pertuduhan ni adalah rekaan kita. Tunjuk pada kita dengan bukti, dokumen mesti ada, barulah boleh tuduh kita sengaja nak ambil tindak balas," katanya dalam program yang dianjurkan Sinar Harian hari ini di Shah Alam, Selangor.

Dr Mahathir menegaskan bahwa dakwaan ke atas Zahid dibuat oleh peguam negara dan ia berdasarkan bukti.

"Dia (peguam negara) bukan orang politik. Dia orang luar. Dia tak boleh buat tuduhan melainkan ada bukti. Dan bukti tu mesti diterima di mahkamah.

"Kalau tak ada bukti, pergi mahkamah, (peguam Zahid) Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah boleh menang selalu," katanya.

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Adakah rakyat akan mempercayai kata-kata pemimpin kerajaan baru sedangkan kerajaan baru telah sengaja memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatan syiah-liberal-kafir harbi dengan pelbagai putarbelit, fitnah, auta dan u-turn?

    Bukankah ini membuktikan kerajaan baru tidak mempunyai integriti ?

    BalasPadam
  2. Mengapa kerajaan baru sibuk mendakwa pemimpin-pemimpin UMNO tetapi pada masa yang sama pemimpin parti kafir harbi DAP pula dbebaskan dari dakwaan rasuah dll???

    Bagaimana pula sebilangan pemimpin pakatan yang pernah disiasat oleh SPRM? Mengapa mereka tidak didakwa?

    Bukankah ini adalah satu anomali yang tidak masuk akal manusia normal?

    BalasPadam
  3. Tuduhan berbentuk politik waima dalam dewan terhormat tak perlukan pembuktian. Tuduhan kosong adalah memadai.Contohnya tuduhan LGE berkenaan gaji penjawat awam di Kelantan yang tidak dibayar tak perlu pun LGE tunjukkan bahan bukti. Memadai dengan LGE melontar tuduhan kosong. Mungkin faktor usia membuatkan insan terlupa bahawa tuduhan kosong adalah satu kebiasaan dan bukan satu kejanggalan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuduhan kosong adalah satu kebiasaan dan bukan satu kejanggalan bagi parti kafir harbi biaDAP.

      Padam