Header Ads

ads header

Flash News

Kalau payah sangat nak agihan royalti Kelantan, bagi aje kepada anak beranak Mahathir


Kerajaan persekutuan sedang berusaha untuk menentukan cara agihan wang royalti petroleum kepada negeri Kelantan, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, cadangan kerajaan untuk memberi 20 peratus royalti minyak daripada hasil keuntungan sebelum ini tidak dipersetujui kerajaan negeri Kelantan.

"Kita sedang berushaa bagaimana nak bagi royalti kepada Kelantan, caranya kita akan tentukan," katanya ketika ditanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Beramah Mesra Harapan Kelantan bersama perdana menteri di Kota Bharu, hari ini.

Sebelum ini Harapan melalui manifesto PRU14 menggariskan royalti akan diberikan kepada negeri Kelantan dan Terengganu yang sebelum ini diabaikan oleh BN.

Kerajaan persekutuan yang kini ditadbir Harapan mencadangkan 20 peratus daripada keuntungan untuk diberikan kepada negeri berkenaan.

Kelantan bagaimanapun tidak bersetuju dan menegaskan mahu jumlah royalti disalurkan mengikut perjanjian asal iaitu lima peratus.

Kerajaan PH telah memutar manifesto 20% kepada 20 peratus daripada keuntunganbukan pengeluaran dengan niat nak kurangkan royalti Kelantan.

"Royalti 20 peratus daripada keuntungan, bukan keseluruhan, mereka kurang setuju, mereka nak jadikan sebahagian daripada kos keseluruhan.


MR :  Bukan itu sahaja, mereka juga nak guna duit royalti itu untuk kuatkan PH dengan menyalurkan kepada Husam seperti UMNO buat sebelum ini


Iklan Teks (hanya RM20 sebulan):
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. 47:22 Maka apakah sekiranya kamu berkuasa, kamu akan berbuat kerusakan di bumi dan memutuskan hubungan kekeluargaan?

    BalasPadam
  2. Jika Kelantan dan Terengganu keluar dari Malaysia, Kelantan dan Terengganu akan menjadi negara kaya seperti Brunei.

    Maka apa akan berlaku kepada Msia yg bergantung kepada petroleum Kelantan dan Terengganu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. minta rakyat kedua negeri tersebut bangkit membuat pungutan suara menuntut supaya berpisah dengan kerajaan pusat dan berjuang sebagai lelaki sejati

      Padam