Header Ads

ads header

Flash News

Mahathir masih bermain politik persepsi... Rakyat dah celik maybe tak akan dikencing lagi


Pengerusi BERSATU Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan Anggota Parlimen Jeli Datuk Seri Mustapa Mohamad telah bertemu dengannya walaupun ketika itu masih menjadi menteri kabinet bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Tanpa menjelaskan secara terperinci, beliau berkata Mustapa tidak berpuas hati dengan apa yang berlaku di dalam kerajaan tetapi tidak berani bercakap.

"Ketika beliau masih menjadi menteri kabinet Najib, beliau ada bertemu saya. Beliau tidak puas hati tetapi beliau takut (bercakap secara terbuka).

"Banyak orang takut dekat Najib, saya pun takut juga," kata Dr Mahathir.

Beliau memberitahu pemberita wakil rakyat BN yang menyertai BERSATU akan ditapis.

Perdana menteri ditanya kenapa Mustapa yang sepatutnya memikul tanggungjawab skandal 1MDB dibenarkan menganggotai parti itu sedangkan Mustapa berkhidmat sebagai menteri perdagangan antarabangsa dan industri dalam kabinet Najib.

Itulah Mahathir, sebelum ini, sebelum PRU14 dan selepas PRU14 setiap kali dia berucap dalam majlis apa-apa pun dia akan ulang NAJIB PENYANGAK.. Maca dia sebut Soros PENYANGAT, sedangkan dia cuba manipulasi duit dengan Anwar Ibrahim semasa itu sehingga kerajaan hilang "atas kertas' RM9.2 billion. Itu belum lagi masuk kerugian lain. Ini peristiwa sebelum krisis kewangan 1998 sehingga dia dan Anwar bergaduh... rakyat menjadi mangsa.

Kemudian isu Najib sama, dia gambarkan Najib perompak besar sehingga tenggelam dia itu Mahafiraun penyamum besar juga. Malah bukan dia aje kaya anak-anaknya mempunyai beratus-ratus syarikat... tapi rakyat Malaysia seolah-olah buta mata dalam isu ini. Kerana kena main persepsi oleh PH hilang rasional dalam berfikir.

Oleh kerana partinya kecil dalam PH, dan masanya tak lama jika BERSATU tak kuat maka dia perlukan pimpinan UMNO. Maka berlakulah PENYUCIAN PEMIMPINAN UMNO, kalau lawan kena tuduhan kalau masuk BERSATU anda suci...

Itu rakyat bodoh percaya....
Penyokong PH memang sah percaya kerana dah telan air kencing PH.

MR : Harap gajet aje canggih tapi cara berfikir PH masih ketinggalan....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Allah itu ada Mahathir terlupa tu.

    BalasPadam
  2. .
    Hanya di Tanah Melayu berlaku kehilangan wang 20 bilion dari bank pusat tapi hanya disedari oleh 'PAGAR' setelah tanah itu muflis. Dalam kata lain penyelewengan besar2an bukanlah baru tapi dah lama berlangsung di TM. Dan kini PAGAR yang sama di berikan peluang ke-2 oleh Gen Y yang kabur sejarah. Itulah impaknya bila sejarah ditulis oleh pihak yang menang saja.

    BalasPadam