Header Ads

ads header

Flash News

Taikun DAP derma dana politik PH kini tuntut jawatan Penasihat Ekonomi Negeri sanggup hina Sultan Perak



Polemik pembatalan pelantikan taikun DAP pengasas IJM dan Gamuda, Koon Yew Yin sebagai penasihat ekonomi negeri oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu nampaknya memburukkan lagi tekanan DAP terhadap Menteri Besar itu.

Penghinaan Koon Yew Yin terhadap Sultan Perak berhubung dakwaan pembabitan Sultan bagi penjualan darjah kebesaran Perak kepada ahli perniagaan itu sangat keterlaluan dan biadap. MB Perak sendiri menegaskan Sultan Nazrin Shah tidak terbabit langsung dalam keputusan itu.
“Untuk makluman, keputusan itu dibuat susulan tindakan Koon membuat dakwaan yang sangat serius terhadap Almarhum Sultan Azlan Shah berhubung amalan rasuah dalam pengurniaan darjah kebesaran negeri Perak di awal pemerintahan Almarhum sebagai Sultan Perak.

“Saya mendapati tindakan Koon mencemar nama baik Almarhum Sultan Azlan dan institusi kesultanan Perak tidak dapat diterima dan dipertahankan. Kata MB
SIKAP BIADAP CINA DAP KOON YEW YIN

Lebih buruk Koon dalam facebooknya menulis kenyataan menghina Sultan dan hanya bersifat andaian bahawa Sultan Nazrin Shah cuba campur tangan dalam pelantikan beliau sebagai ahli Majlis Penasihat Ekonomi Negeri Perak.
“Sultan Perak tiada hak di bawah Perlembagaan Persekutuan untuk menghalang pelantikan saya dan baginda tidak boleh mengarahkan menteri besar Perak dan pemimpin politik kita cara melakukan tugas mereka serta apa yang perlu dilakukan kerana saya layak untuk membantu memperbaiki ekonomi Perak,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
[ “The Perak sultan has absolutely no right under the Federal Constitution to stop my appointment, and he cannot tell the Perak menteri besar and our political leaders how to manage their duties and what to do because I am fully qualified to help improve Perak’s economy.”]

Utusan Online pada 26 Julai lalu melaporkan Koon ialah seorang daripada 7 individu yang dilantik menganggotai Majlis Penasihat Ekonomi Negeri Perak.

Bagaimanapun, Koon mempersoalkan mengapa beliau tidak menerima surat pelantikan mahupun dipanggil untuk menghadiri mesyuarat Majlis Penasihat Ekonomi Negeri Perak.

Betapa sombongnya Koon Yew Yin
“I have donated hundreds of thousand ringgit to each of the four component political parties and campaigned in about 10 locations within Perak for PH.”


Apakah kerana beliau telah menderma berjuta ringgit kepada Pakatan Harapan (PH) maka beliau berhak mengherdik Sultan Perak? Atau berhak mendapat apa saja jawatan yang dia mahu di Perak?

Rupanya parti PH pimpinan Dr Mahathirlah yang sebenarnya mengamalkan “cash is king”. Anda bagi wang kepada parti anda akan dapat jawatan.

Bolehkah rakyat Malaysia tahu apakah derma beliau berjuta itu telah dilaporkan kepada LHDN? Bukankah ini jelas satu kesalahan AMLA? Koon Yew Yin mahu mencuci wangnya dan menuntut kembali hasilnya dari bentuk lain melalui kerajaan PH.

SPRM pasti hanya akan tengok saja sebab mereka hanya berminat kepada pembangkang tetapi PH yang songlap mereka tak berani lakukan. Memang celaka!

Sumber LINK


MR :  Ramai yang melabur dalam PH dulu sekarang menuntut bayaran balik, untuk itu PH gemburkan hutang RM1000 juta, supaya mudah mereka berhutang lagi..


Iklan Teks (hanya RM20 sebulan):
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. nampak gaya tergadai negeri

    BalasPadam
  2. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

    Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

    BalasPadam
  3. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasPadam