Header Ads

ads header

Flash News

20 Jasa Menteri Kewangan Paling Tak Cerdik & Tak Guna Dlm Sejarah Negara


1) Nilai ringgit terus lemah dan jatuh.. zaman Najib RM3.85 zaman guan eng RM4.20 skrg.

2) Brim (jika bn menang) dari RM2000 dah tinggal RM500.

3) Harga sawit dari RM700 satu tan dah jatuh RM220 satu tan.

3) harga getah dari RM4.80 dah merundum ke RM1.30 sekilo.

4) jumlah penerima brim dari 7 juta org kpda 2 juta shja..( tu pun klu depa tak kencing lagi ๐Ÿ˜)

5) Index dan harga saham bskl merundum rundum. jatuh RM150 bilion hilang.. rugi bila pelabur² luar larikan diri bila guan eng merapu ekonomi negara akan bankrap.

6) Byran ptptn wajib dibayar tanpa ditukar kpd biasiswa utk pelajar² cemerlang.. tiada diskaun utk byran penuh & tiada tolak ansur lagi dah.. siap potongan gaji oleh majikan peminjam.

7) Tarif eletrik naik lagi.

8 ) Gst mansuh tukar nama kpda cukai 16% SST. Hrga barangan keperluan naik mendadak..

9) Kenaikan Gaji dan bonus 6 bulan kakitgn kerajaan hanya kenangan tahun hadapan.

10) Jumlah pekerja² yg dbuang smakin ramai & byk sykt² mula menutup perniagaan mereka.

11) Hrga mnyak dunia turun. hrga petrol d msia tak turun². msih mcm zaman najib. nak tunggu RM1.50 sliter kna tggu Nuat lah kot jadi PM.๐Ÿ˜

12) Kata nak hapuskn tol..konsesi tol dah habis bayar konon rakyat kena kencing..tol dikekalkn.

13) Petani dan nelayan tiada lg bantuan hidup. tanamlah pokok nenas...rambutan atau ketum bila musim tengkujuh.. ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ

14) AIM dimansuhkn. senyumlah along².. tiada persaingan lagi dgn AIM untuk bagi pinjaman.

15) Bajet msjid potong. bajet gereja ada plak.

16) Pencen pesara² kekal... yg pencen perajurit gigit jari.... masih selupa๐Ÿ˜‰

17) Hutang felda yg nak dihapuskan...riba yg nak dimansuh hanya khayalan๐Ÿ˜€....member pun dari jadi chairman LPP.. gaji dan elaun besau.....nasib ler org org felda mati berangan.

18) Rumah rumah utk org² miskin....pprt atau rumah mampu milik...dah di batalkan skrg.. rakyat hanya mampu merungut ajelah...

19) Jgn lupa bayar saman aes tahu...sblm pru nak di batalkan konon...menyusahkan rakyat lah dan mcm mcm lah...lepas pru..saman aes lagi kejam...tak ada tolak ansur...wajib bayar๐Ÿ˜

20) dulu kata nak bagi gaji minima RM2500... skrg dah tnggal RM1050 aje. yg betul² dtunaikn kenaikan gaji dan elaun hanya untuk menteri² dan yb yb.. purata RM80000 hingga RM100000 sebulan..rakyat tambah RM50 sbb depa yakin RM50 boleh penuh satu troly bila beli barang² keperluan masa kini๐Ÿ˜€.. hahahancing ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚..

FB
Kassim Salamat



MR :  PH ni cakap lebih, bila kerja nothing..


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Menteri Kewangan paling best ialah Najib Razak!

    BalasPadam
  2. Hari hari siarkan kat RTM 1 bajet muka LGE tak boleh angkat . Macam bagus sangat.

    BalasPadam
  3. Apa lah nak laga laga bab penyokong....buat kerja udah....yang nak berhimpun turun biar pieee ahhh...negara ada perlembagaan...biar lah depa nak berhimpun....banyak ke sikit apahal....

    BalasPadam