Header Ads

ads header

Flash News

Anwar Ibrahim bunuh diri dan ramai yang mati bersamanya


Pada hari Selasa, 5hb March 2019, Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), Rameli Musa, telah dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM). Semasa di temubual, buku cek Rameli Musa telah dirampas oleh SPRM. Ia dirampas bertujuan untuk menyiasat siapa lagi yang telah menerima duit dari Rameli Musa.

Drama ini bermula pada minggu lepas, semasa kempen Pilihan Raya Kecil Semenyih. Semasa berceramah, Anwar Ibrahim telah mendedahkan bahawa Abdul Hadi Awang telah membayar Clare Rewcastle Brown, pengarang Sarawak Report, sebanyak RM1.4 juta untuk menyelesaikan kes mereka di luar mahkamah. Clare Rewcastle Brown juga telah mendedahkan surat berkaitan dengan pembayaran itu.

Rafizi Ramli pula mendedahkan bahawa yang membayar Clare Rewcastle Brown bukannya Hadi tetapi Rameli Musa. Dan mengikut Rafizi juga, Rameli Musa adalah kawan baik Hadi. Sebenarnya Rameli Musa bukanlah kawan baik Hadi. Rameli merupakan kawan baik kepada ramai pemimpin-pemimpin dari PAS, UMNO dan juga PKR.

Anwar Ibrahim bunuh diri dan ramai yang mati bersamanya

Menurut pada peguam Clare, Americk Sidhu, beliau telah berjumpa dengan pihak ketiga dan menyaksikan cek yang berjumlah RM1.4 juta itu ditandatangani. Selepas itu, Americk membayar RM1.4 juta itu kepada Clare Rewcastle Brown. Jadi, memang sahlah yang Rameli Musa membayar Clare Rewcastle Brown sebanyak RM1.4 juta.

Tetapi pembayaran kepada Clare Rewcastle Brown adalah tanpa pengetahuan dan persetujuan dari Hadi atau dari pemimpin-pemimpin PAS yang lain. RM1.4 juta itu tidak ada kena mengena dengan penyelesaian kes di luar mahkamah antara Hadi dan Clare. Disebabkan itu, SPRM perlu menyiasat apa sebenarnya tujuan duit itu dibayar.

Kali ini, Anwar Ibrahim sudah tersilap cakap dan Rafizi juga telah mendedahkan benda yang tidak sepatut didedahkan. Iaitu, yang membayar kepada Clare Rewcastle Brown adalah Rameli Musa dan bukannya Hadi Awang dan ianya disahkan oleh peguam Americk Sidhu.


Anwar Ibrahim mengorbankan Rameli Musa dan sekarang sudah pening

Mengikut daripada sumber SPRM, Rameli Musa bukan sahaja membayar Clare RM1.4 juta tetapi beliau juga menderma dan menyumbangkan duit kepada ramai pemimpin-pemimpin UMNO, PAS dan PKR, terutama sekali gang-gang Anwar Ibrahim. Sebab itu, SPRM merampas buku cek Rameli Musa untuk mengesan siapa lagi yang dibayar oleh Rameli dan berapa jumlahnya.

Sekiranya SPRM dapat mengesan kesemua duit itu, Rameli perlu menunjukkan sumber duitnya. Adakah duit itu diisytiharkan atau adakah beliau menerima duit itu ‘bawah meja’. Jika itu yang terjadi, ia adalah satu kesalahan pengubahan wang haram, rasuah atau pengelakkan cukai. Bagi yang penerima duit pula mereka perlu menyatakan tujuan dan kegunaan wang itu.

Jika sebabnya adalah sama seperti keterangan Rameli Musa kepada SPRM (duit itu adalah untuk kegunaan pilihan raya) dan jikalau mereka tidak mengisytiharkannya tiga puluh hari selepas pilihan raya kepada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) dan mereka berbelanja lebih dari apa yang SPR tetapkan (iaitu dua ratus ribu untuk kerusi parlimen dan satu ratus ribu untuk kerusi DUN), mengikut undang-undang SPR, mereka telah melakukan kesalahan dan kerusi mereka boleh diisytiharkan tidak sah, perlu dikosongkan dan pilihan raya kecil akan diadakan sekali lagi.


Ramai lagi akan tumbang disebebkan Anwar Ibrahim

Kemungkinan besar sebanyak sepuluh hingga ke 20 kerusi akan dikosongkan dan ini boleh mencetuskan huru hara. Dari jumlah kerusi itu, gang Anwar dari PKR yang paling ramai terlibat dan Anwar akan gagal untuk mendapatkan majoriti di parlimen untuk dia melancarkan undi tidak percaya terhadap Mahathir.

Anwar tidak menyedari bahawa dia telah membunuh dirinya sendiri dengan mendedahkan isu ini. Anwar seolah menikam dirinya sendiri dengan mendedahkan Rameli Musa yang telah banyak membantu beliau dari segi kewangan. Walaupun ada pihak lain juga terlibat, seperti UMNO dan PAS, yang akan dikaitkan dengan duit yang diderma oleh Rameli Musa, ianya tidak seteruk dengan apa yang akan ditimpa oleh Anwar Ibrahim. Silap-silap, ramai ahli parlimen dari gang Anwar akan kehilangan kerusi mereka. Dan semua ini berpunca dari kesilapan Anwar membuka mulut. Disebabkan mulutnya yang tersilap buka, berpuluh-puluh orang akan rasa tempias dari Anwar Ibrahim.

Kerana mulut badan binasa.

SD Salleh


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

6 ulasan:

  1. Ha ha ha patutla Mahathir kata akan ada banyak lagi PRK selepas PRK Dun Semenyih. Nampaknya Anwar telah jatuh ke dalam jerat yg dipasang Mahathir. Mula2 Mahathir kata PAS tak sokong UMNO selepas Hadi jumpa Mahathir, kemudian PAS nafi dan mengatakan PAS akan menyokong Mahathir jika berlaku undi tidak percaya terhadap Mahathir. Anwar melenting sedangkan Hadi tak sebut pun nama dia. Mahathir sengaja tuduh Hadi macam tu supaya Hadi beritahu tujuan dia jumpa Mahathir. Kesian Anwar gelojoh sangat nak jadi PM last2 dia terjerat tanpa dia sedari.

    BalasPadam
  2. Iman tak dapat dijual beli, orang yg beriman takutkan Allah sebab Allah maha mengetahui. Bakal PM suka baca ayat2 quraan pada permulaan bicara tetapi hakikatnya bukan pada imanya. Allah akan pelihara air muka orang orang beriman...pasti.

    BalasPadam
  3. Kepala bapak liberal sanggup mengkhianati agamanya dan kaumnya sendiri kerana dia tergila-gila mahu menjadi boss !!! Dan puak kafir harbi menonton sambil bertepuk tangan dan makan popcorn kerana boss akan menjadi khadam abang besar roket yang baru!! Maka siapa boss yang sebenarnya?

    BalasPadam
  4. Muka sudah tak kelihatan Nur

    BalasPadam
  5. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    BalasPadam
  6. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman untuk sekitar Rp900.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya Tentang menabrak karena hutang.

    Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaan itu adalah PERUSAHAAN PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

    Ya Tuhan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman itu, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat dipercaya di mana Mrs. Christabel bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp900.000.000 dan mereka meminta kredensial saya, Dan setelah itu mereka selesai memverifikasi perincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya terpana. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah 1% tanpa jaminan.

    Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat dari membuat bisnis saya melonjak di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan fashion.

    Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menghubungi
    ibu christabel melalui email: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan berbicara tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, Anda juga dapat menghubungi dia melalui emailnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua Yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman yang saya kirimkan langsung ke akun mereka setiap bulan.

    Sepatah kata untuk orang bijak sudah cukup


    Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang dan kehidupan yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda.

    BalasPadam