Header Ads

ads header

Flash News

Mengalah saja pada si kafir


1. PADA September 2017, pengusaha dobi muslim akhirnya akur dengan titah Sultan yang meminta supaya pengusaha dobi muslim itu menarik balik papan tandanya. Tidak seharusnya wujud diskriminasi dan kita mesti hormati juga keberadaan non-muslim.

Sumber: https://www.hmetro.com.my/…/09/267313/saya-akur-titah-tuanku

2. November 2017, terdapat aduan tentang sebuah hotel di Pahang yang meletakkan symbol larangan terhadap wanita bertudung untuk turun ke kolam renang. Seakan wanita yang berbaju renang Muslim tidak dibenarkan untuk turun ke kolam renang tersebut. Tidak pula kedengaran bantahan terhadap isu diskriminasi tersebut.

Sumber: https://www.ismaweb.net/…/diskriminasi-hotel-terhadap-musl…/

3. Januari 2018, Kementerian Sumber Manusia mengesahkan terdapat 13 hotel yang melarang pekerja Muslimah memakai tudung. Menurut Presiden Persatuan Hotel Malaysia, Cheah Swee Hee, itu adalah grooming standard yang ditetapkan. Muslimah mestilah menuruti piawaian tersebut. Farisha, seorang Muslimah yang bertugas sebagai penyambut tetamu di hotel lima bintang di Putrajaya berkata dia tidak mempunyai pilihan selain membuka tudung. Muslimah mengalah lagi.

Sumber: https://says.com/…/larang-pakai-tudung-untuk-kerja-frontlin…

4. Ogos 2018, Menteri Agama, Dr Mujahid dikatakan memberikan ruang kepada golongan LGBT untuk menggunakan tandas wanita. Setelah dikecam, Dr Mujahid memohon maaf atas kenyataan yang mengelirukan tersebut. Alhamdulillah, Muslimah tidak mengalah dalam isu LGBT ini.

Sumber:https://www.bharian.com.my/…/saya-minta-maaf-atas-kenyataan…

5. Isu penghinaan terhadap Rasulullah baru-baru ini juga ada yang berpandangan supaya Muslim seharusnya menggunakan pendekatan yang lembut dan rahmatan lil alamin. Malah Dr Mujahid mempersoalkan demonstrasi awam sebagai luahan kekecewaan terhadap bantahan ini. Isu penghinaan Nabi ini seharusnya tidak dipandang ringan oleh setiap muslim dan muslim tidak seharusnya mengalah.

Sumber:https://www.ismaweb.net/…/hina-nabi-kenapa-nak-buat-perhim…/

6. Beberapa hari lalu, Anwar Ibrahim pula berkongsi (menerusi twitternya) cadangan supaya non Muslim itu tidak dipanggil kafir. Panggil sahaja mereka non muslim atau bukan Islam. Kita mesti mengalah.

Moga Allah menyatukan hati-hati Muslim.

Dr Ahmad Sanusi Azmi
Oxford Centre for Islamic Studies

MR :  ............


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Akhirnya serah saja negeri pada non muslim .

    BalasPadam
  2. Puak munafik liberal sentiasa menyokong puak kafir harbi menghona Rasulullah S.A W., menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di negara Islam sendiri.

    Marilah kita bersatu padu menyokong parti Islam menentang parti munafik liberal dan parti kafir harbi yang sedang mengancam Islam dan umat Islam.

    BalasPadam