Header Ads

ads header

Flash News

Obligasi mandatori PAS menangkan Umno di Rantau -- Surat SUA PAS


PAS akan menggabungkan jenteranya dengan jentera Umno bagi menghadapi PRK DUN Rantau yang akan berlangsung 13 April ini.

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata ia bagi memastikan kempen kedua-dua parti berjalan lancar dan berkesan.

"PAS akan memastikan calon Umno memenangi dan mengekalkan kerusi DUN Rantau.

"Perkara ini merupakan obligasi mandatori PAS selaras dengan ta'awun siyasi yang telah dimeterai oleh PAS dan Umno pada semalam," katanya dalam kenyataan.

Semalam PAS dan Umno secara rasmi memeterai kerjasama, atau menurut kata-kata pemangku Presiden Umno Mohamad Hassan - bersanding.

Kedua-dua parti juga setuju untuk menubuhkan satu jawatankuasa khas bagi membincangkan butiran kerjasama mereka.

Dalam pada itu, Takiyuddin berkata pihaknya yakin Mohamad akan kekal sebagai calon dan diberi mandat oleh pengundi di Rantau.

"Ini berdasarkan rekod perkhidmatan beliau yang cemerlang, bukan saja kepada DUN Rantau, malah seluruh rakyat Negeri Sembilan," katanya lagi.

Mohamad diumum menang tanpa bertanding pada PRU lalu selepas pegawai pengurus pilihan raya melarang pencabarnya - Dr S Streram daripada PKR - memasuki dewan penamaan bagi menyerahkan borang.

Bagaimanapun mahkamah pilihan raya pada Nov lalu memutuskan kemenangan itu tidak sah dan terbatal, serta mengarahkan pilihan raya diadakan semula.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan