Header Ads

ads header

Flash News

Tok Mat lebih berpeluang berbanding Streram - Azmin


KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan dilihat memiliki peluang lebih cerah jika bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau berbanding calon Pakatan Harapan (PH), Dr S Streram.

Perkara itu diakui Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menyifatkan PH berdepan laluan mencabar untuk merampas kerusi DUN Rantau daripada Barisan Nasional (BN).

Bagaimanapun, katanya, PH mungkin boleh memberi saingan dengan kekuatan jentera dan strategi yang tepat.

“Kita akui bahawa perjalanan kita ke Rantau itu mungkin menghadapi satu cabaran besar sekiranya UMNO meletakkan Mohamad sebagai calon.

“Sudah tentu beliau mempunyai kelebihan (berbanding Streram) memandangkan Mohamad adalah bekas Menteri Besar Negeri Sembilan dan juga selaku wakil rakyat di kawasan itu.

“Tetapi saya percaya dengan gabungan tenaga PH, jentera yang kuat dan meletakkan strategi yang betul, kita dapat memberikan saingan kuat di Rantau,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kemampuan Streram untuk menang pada PRK DUN Rantau jika BN meletakkan Mohamad sebagai calon.

Ditanya mengenai strategi PH untuk menentang sentimen perkauman dan agama yang mungkin digunakan BN pada PRK itu, Mohamed Azmin berkata, mereka akan bergantung pada inisiatif dan dasar yang sedang dan akan dilakukan kerajaan.

“UMNO akan terus memainkan isu perkauman dan itu memang survival mereka, tapi PH sentiasa berpegang pada prinsip kita mahu semua rakyat Malaysia menikmati pembangunan dan kemakmuran negara.

“Kita akan memberikan penjelasan beberapa inisiatif kita lakukan dan harap rakyat menerima pandangan dan dasar kerajaan,” katanya.

MR :  Azmin sengaja nak sakiti Anwar... bijak-bijak


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Dalam erti kata yang lain pilihan President tidak bijak . Smart move Why ? Kalau tewas President dpersalahkan .

    BalasPadam