Header Ads

ads header

Flash News

Cincin Merah Jambu Tu Cincin Rosmah Ke?


1) Suatu ketika dulu saya pernah 'doubt' akan propaganda DS Rosmah membeli cincin berjuta ringgit. Macam tak logik beliau habiskan duit berjuta hanya untuk sebentuk cincin. Tapi saya memilih untuk 'perchaya' kepada propaganda fitnah tersebut dan mengenepikan doubt tersebut.

2) Kemudian disusuli dengan kata-kata kononnya DS Rosmah menabung sejak kechil untuk membeli cincin tersebut. Minda subconscious pun kata tak logik, tetapi dijustify oleh penerimaan fitnah sebelum ini. Kesalahan diletakkan kepada DS Rosmah. Minda subconscious menghukum DS Rosmah cuba menipu dan memperbodohkan rakyat.

3) Kemudian disusuli lagi dengan 'kekantoian' rekod masuk pembelian cincin daripada pihak kastam (https://www.malaysiakini.com/news/177665). Doubt mula 'hilang' kerana satu persatu justification saya terima, hasil daripada saya memilih untuk 'pechaya'.

4) Jika pada awal dahulu saya memilih untuk 'tidak perchaya', tentu naratif saya terhadap isu cincin itu berbeza. Saya pasti akan selidiki logik disebalik cincin bernilai jutaan ringgit itu. Disebabkan saya mengabaikan doubt saya, saya telah terjerumus dalam keperchayaan kepada cincin tersebut.

5) The One Ring to rule them all, adalah benar-benar berlaku. The One Ring telah memanipulasi minda subconscious saya untuk memperchayai fitnah cincin 24 juta. Walaupun saya tidak troll DS Rosmah sebagaimana orang lain, tetapi setaip kali nampak muka DS Rosmah dalam surat khabar dan kaca TV, saya akan terlintas dalam kepala saya - 'dia ni duit banyak tak tau nak buat apa kaa duk beli cincin mahai-mahai'

6) Sekarang, timbalan menteri kerajaan PH kata, Timbalan menteri sahkan isteri VVIP tidak beli berlian merah jambu. (https://www.malaysiakini.com/news/471381) Siapa isteri VVIP itu? Adakah dia DS Rosmah? Ataupun dia orang lain dan cincin merah jambu itu cincin yang lain?

7) Jika saya memilih untuk perchaya DS Rosmah membeli cincin jutaan ringgit itu, tentu saya tidak akan mahu perchaya kata-kata timbalan menteri. Tapi timbalan menteri itu geng saya, takkan saya nak kata dia tipu.

8 ) Jika dari awal saya tidak perchaya yang DS Rosmah membeli cincin semahal itu, saya akan tersenyum lega. Bukan lega kerana DS Rosmah selamat, tetapi lega kerana saya sendiri terselamat daripada memperchayai fitnah.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa

MR :  Fitnah seperti api dalam serkam


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Bah. 1:

    Itulah, TAK habis2, pemimpin AGUNG bangsa Orang Asal Islam/Melayu kami, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kami, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak TERCINTA kami, YAB DS Rosmah terCINTA kami, serta seluruh KELUARGA mereka diANIAYA oleh PN PARIA PENIPU BANGKAI BABI/syukri HOMO BANGKAI ANJING tu - utk. MENGALIH perhatian dr. kes2 ROMPAKAN/RASUAH $BERATUS BILLION oleh mahathir PARIA-daim-anwaq-DAP BANGKAI BABI!

    Tgk. si PERASUAH PARIA Ikan Bilis-GENG guan eng BANGKAI BABI DAP BANGKAI ANJING homo jijik ZIONIS ISrael yg. juga dijadikan KAMBING HITAM oleh si PEGUAM NEGARA PARIA PENIPU BANGKAI BABI tu, dlm. kes TEROWONG bawah laut PP, yg. $BERPULUH BILLION tu!!! Sdgkan kes PERASUAH2/PENGGUBAHAN2 WANG HARAM oleh si IKAN2 JERUNG paling TAMAK, guan eng dan geng2 DAP PERASUAH lain dia dlm. SKANDAL ni terus diTUTUP!!! Dahlah tu, si PEGUAM NEGARA PARIA PENIPU BANGKAI BABI tu, disyaki terus cuba MENUTUP kes2 RASUAH/PENGGUBAHAN2 WANG HARAM oleh guan eng dan geng IKAN BILIS PARIA dia ni, dgn. cuba MENGELIRUKan rakyat, dgn. hanya MENDAKWA si Perasuah IKAN BILIS Paria tu, di bawah AKTA PENIPUAN yg. HUKUMANnya amat RINGAN dan tanpa perlu membayar DENDA 5X RASUAH, BUKANnya bawah jenayah RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM dlm. kes Terowong PP ni - lihat di

    1. http://sabahkini2.com/en/news/1812/rasuah-rm19-juta-tetapi-hanya-dituduh-menipu-zarul-consortium-zenith/view

    Rasuah RM19 juta tetapi hanya dituduh Menipu Zarul Consortium Zenith

    By SabahKini2
    Apr 03, 2019; dan di

    2. https://mykmu.net/2019/04/09/kes-terowong-penerima-didakwa-pemberi-tidak-pula-didakwa/

    Kes terowong : Penerima didakwa, pemberi tidak pula didakwa.

    Oleh rhg
    April 9, 2019.

    Maka, si mahathir PARIA, anwar PARIA HOMO dan PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP bangkai ANJING spesis BINATANG homo jijik ZIONIS ISrael ni - mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukri HOMO/SPRM KULIT BABI tu!!

    Tok Terkedu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bah. 2:

      Dan bila si BANGSAT2 mahathir-daim/kit siang-guan eng BANGKAI2 ANJING DAP BANGKAI BABI homo jijik ZIONIS ISrael ni nak SAMAN YM Raja Petra Al Haj Ibni Raja Kamarudin terCINTA kami ni oi - kalau berita2 kes2 RASU-AH/PENGGUBAHAN WANG HARAM ni TAK benaq??!! PENAKUT nak MAMPOS!!

      Maka, POLIS, mesti MENYIASAT sampai ke LUBANG CACING akan KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh mahathir-daim/guan eng dan pemimpin2 DAP BANGKAI BABI, serta sesiapa puak PENJILAT2 DAP ini, dan SPRM - yg. telah diTUTUP oleh PEGUAM NEGARA PARIA sial tu, apalagi skrg. REPOT POLIS pun telah dibuat oleh Third Force-Raggie Jessy Rithaudeen ke atas BANGKAI2 BABI syukri HOMO-SPRM, PEGUAM NEGARA dan LIM GUAN ENG serta pemimpin2 DAP BANGKAI ANJING ni - psl. KES RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM dlm. kes Skandal Terowong bawah laut PP yg. telah diDEDAHkan dgn. amat BERANI oleh YM Raja Petra terCINTA kita!!


      Sedangkan juga, kalau berdasarkan repot2 PALSU sial oleh PENJENAYAH2 BANGKAI BABI MOSSAD/CIA, Justo dan BETINA PELACUR Sarawak Report ZIONIS ANJING tu, berkaitan 1MDB dan SRC - bukan main lagi POLIS dan SPRM sanggup MENYERBU dan MENGHINA pemimpin AGUNG bangsa Orang Asal Islam/Melayu kami, dgn. amat KEJI, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kami, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak TERCINTA kami serta KELUARGA beliau, serta pemimpin2 UMNO yg. lain!!! Begitu juga sewenangnya bekas KP PARIA amat CELAKA tu MERAMPAS wang UMNO sbnyk. $160 JUTA tanpa ikut SOP dan JUJUR, yg. menyebabkan lebih $40 JUTA lesap begitu sj., akibat diROMPAK - apa juga jadi KES ni oi?!!! Kes bekas KP PARIA PEROMPAK BUAS ni mesti diSELONGKAR habis2an nanti!! Lihat di

      3. https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

      Mahathir’s RM160 billion banking empire

      Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia Today
      Oct 20, 2017;

      4. http://theunspinners.blogspot.com/2019/03/skandal-terowong-pulau-pinang-akan.html

      Skandal Terowong Pulau Pinang Akan Kuburkan DAP

      Posted by SnapShot

      The Unspinners
      3/20/2019;

      5. https://www.malaysia-today.net/2019/02/23/from-the-macc-files-guan-eng-collected-10-but-ag-buried-the-case/

      FROM THE MACC FILES: Guan Eng collected 10% but AG buried the case

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Feb 24, 2019; dan di

      6. https://www.malaysia-today.net/2019/03/26/penang-undersea-tunnel-police-report-made-against-macc-ag-guan-eng-and-dap-leaders/

      Penang Undersea Tunnel: Police Report made against MACC, AG, Guan Eng and DAP leaders

      By MT Webmaster

      Malaysia Today
      On March 26, 2019

      (Tok Terkedu)

      nota: lu si BLOG BANGKAI BABI nak memanipulasi reCAPTCHA sampai susah kami nak post komen aaahh?! PENAKUT lu HARAM JADAH!!!

      Padam