Header Ads

ads header

Flash News

Dr M: Kurikulum ajar ibadat ‘elak masuk neraka’, tidak didik cara hidup


KUALA LUMPUR, 8 April — Kurikulum sekolah khususnya pengajian Islam tidak menekankan perkara penting sebaliknya tertumpu kepada aspek ibadat, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Sebagai contoh, saya meminta kurikulum, jadual persekolahan dan saya melihatnya dan ia tidak masuk akal. Ia tidak menekankan subjek penting,” katanya seperti dilapor New Straits Times.

Dr Mahathir berkata pengajaran hanya memberi penekanan “jika tidak amalkan ibadat tertentu masuk neraka” sedangkan yang penting dalam Islam adalah cara hidup.

“Apabila anda sebut cara hidup, itu bermakna nilai-nilai tertentu tapi nilai-nilai ini tidak diajar. Malah, guru itu sendiri tidak tahu,” katanya.

Mengakui ada bertemu menteri pendidikan Maszlee Malik, beliau berkata ramai tidak faham kandungan al-Quran walau membacanya berikutan kitab itu berbahasa Arab.

“Kita perlu kembali dan mengetahui piawaian sebenar yang ditegaskan oleh al-Quran supaya umat Islam memimpin cara hidup seorang muslim,” katanya.

MR :  Mahathir belajar agama sekadar nak jadi orang Islam


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Dia sendiri tak faham tujuan Allah ciptakan Jin dan Manusia iaitu untuk beribadah atau mengabdikan diri kepada Allah,bukannya menjadi setan atau beribadah kepada setan

    BalasPadam
  2. Ikut piawaian al quran, mahathir perlu disingkirkan daripada menjadi ketua negara. Apa yg diactahu berkaitan kurikulum pend islam di negarackita? Yg dia tahu hanya mengkayakan anak2 dan kroni dgn kuasa yg dia ada. Senario 22 tahun kembali berulang. Apa la punya bodoh puak2 pkr dan pan. Mahathir dok ulang balik kejahatan lama dia dulu, siapa yg tolong dia? Ya,,puak2 terlajak cerdik pkr fan pan.

    BalasPadam
  3. Nk ikut piawaian al quran..suruh tok det sembang2 hudud dulu hehehe

    BalasPadam
  4. Tok Det ingat Neraka tu sekadar tempat makan angin barangkali...pasal tu puak puak ni tak faham apa tujuan hidup serta cara hidup yang membawa maksud Islam,puak puak ini juga tak kisah sangat perihal dosa pahala atau Syurga Neraka. Yang mereka fikir hidup setakat atas dunia macam puak puak kafirun dan munafikun fikir serupa macam haiwan . Jika di rujuk kepada Al Quraan dan Hadis, perkara perkara bab dunia tidak banyak para Rasul atau Allah cerita seperti, bagaimana cara nak bina bangunan, jalan atau jambatan,tanam pokok,buat kenderaan, dsb, kerana manusia sudah punya otak untuk berfikir, samalah macam haiwan juga. Haiwan pun boleh memikir perkara dunia seperti cara cari makan, berkelamin,buat sarang dsb...Tetapi bab perkara ghaib memerlukan panduan wahyu kerana akal manusia tak cukup. Jika manusia memikir tujuan hidup serupa cara haiwan fikir maka taraf manusia akan lebih hina dari haiwan.

    BalasPadam
  5. Atuk liberal Kerala merasa bangga menghina ajaran Islam seperti Hudud dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam seperti Hudud. Sesungguhnya tindakan menghina ajaran Islam yang berdasarkan Al-Qur'an dan Sunnah Rasulullah S.A.W. boleh menyebabkan iman seseorang terbatal @ murtad !

    Dan sekarang Atuk liberal Kerala menghina 'ibadat elak masuk neraka’ yang mendedahkan kejahilan dan sikap Atuk liberal Kerala sendiri tentang Islam.

    Tindakan Atuk liberal Kerala ini membuktikan dia tidak tahu tentang tujuan manusia dicipta oleh Allah Yang Maha Esa.

    Inilah jawapan dari Allah yang menolak dakwaan Atuk liberal Kerala yang jahil murakkab:

    Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu.
    (Adz-Dzaariyaat 51:56)

    BalasPadam