Header Ads

ads header

Flash News

Mahathir seorang pemimpin lemah – DAP


Ahli Parlimen Klang (PH-DAP), Charles Santiago hari ini membidas langkah kerajaan menarik diri daripada Statut Rom, mengatakan ia menghantar mesej yang salah kepada pengundi, pelabur dan anggota Asean.

Santiago, yang mempengerusikan kumpulan ahli-ahli Parlimen Asean untuk hak asasi manusia berkata, penarikan balik perakuran itu menunjukkan kelemahan dan kerajaan yang tunduk kepada tekanan.

Beliau berkata episod terbaru ini mengingatkannya kepada kekecohan sekitar cadangan Malaysia menandatangani Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Beliau berkata ketika itu pun tiada rundingan dibuat dengan orang ramai sebelum memutuskan untuk tidak menandatanganinya.

Santiago berkata ICERD, seperti Statut Rom, tidak memberi kesan buruk pada mana-mana orang, tetapi Malaysia terlalu cepat melepaskannya selepas ditekan.

“Semua ini menunjukkan kelemahan. Ia menunjukkan anda tidak memikirkannya sedalam-dalamnya; ia menunjukkan apabila ditekan, anda mengalah.

“Ini akan memberi mesej yang salah kepada orang awam yang mengundi kamu, pelabur dan rakyat yang menyokong kamu. Rakyat bergantung kepada budi bicara anda untuk membuat keputusan yang menguntungkan negara.

“Ini akan memberi kesan pada perdana menteri dan jemaah menteri, dan anda menyebabkan jemaah menteri kelihatan lemah. Hanya kerana ada orang cuba merosakkan keadaan, anda tarik balik,” katanya ketika ditemui di Festival Pelarian hari ini.

“Mereka tidak mendekati orang ramai dan akibatnya, anda terpaksa patah balik. Ini menjatuhkan air muka menteri dan kerajaan,” katanya merujuk kepada Menteri Luar Negeri, Saifuddin Abdullah, yang menandatangani Statut Rom di PBB pada Mac.

Santiago berkata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berani memansuhkan kekebalan raja-raja daripada pendakwaan tetapi tertanya mengapa dia “tunduk”. “Apa yang sudah berubah?” katanya.

“Jika anda berkelakuan lemah, adakah orang ramai akan menyokong kamu?”

Sementara itu, bekas wakil Malaysia ke Suruhanjaya Antara Kerajaan Asean Mengenai Hak Asasi Manusia, Edmund Bon berkata, penarikan diri itu akan menyebabkan banyak kekeliruan, sama ada serta merta atau selepas setahun.

Beliau berkata apabila Filipina membuat keputusan menarik diri daripada statut itu, ia hanya berkuat kuasa setahun kemudian.

Bon berkata ini pertama kali sebuah negara cepat-cepat meninggalkan statut itu selepas menandatanganinya.

Beliau berkata mengikut Perkara 127 Statut Rom, ia mengikat selama 1 tahun bermula Jun tahun ini.

Pengkritik perjanjian itu berkata menandatanganinya melanggar Perlembagaan Persekutuan kerana ia akan memberi kesan pada raja-raja Melayu, hak Melayu dan kesucian Islam.


MR :  DAP memang anti Islam dan Raja


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. PUAK KAFIR HARBI TERMASUK DA-Pigs ADALAH KEPALA BAPAK RASIS YANG AMAT BENCIKAN AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM

    Komen-komen oleh pemimpin-pemimpin kafir harbi terutamanya pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah yang mewakili puak kafir minoriti jelas menunjukkan mereka menyokong perlaksanaan ICERD, Rome Statute dll kerana puak kafir harbi mahu menggunakan ICERD, Rome Statute dll untuk menghapuskan hak agama Islam, hak Agong, hak raja-raja Melayu, hak umat Islam dan hak kaum Melayu dll walaupun hak-hak ini telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

    Puak kafir harbi rasis ini berlagak bodoh sombong dan bongkak mahu melaksanakan ICERD, Rome Statute walaupun umat Islam sebagai rakyat majoriti (67% daripada rakyat Malaysia) telah menolak ICERD, Rome Statute dll.

    Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin kafir harbi terutamanya pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah:

    (1) adalah kepala bapak rasis yang mengamalkan perkauman @ rasisme dan hipokrasi yang melampau.

    (2) bersikap anti-Islam, anti-umat Islam, anti-Melayu.

    (3) menghina Agong dan raja-raja Melayu.

    (4) menghina Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

    (5) berusaha menghapuskan ajaran Islam dan hak umat Islam.

    (6) tidak bermoral kerana menyokong dan membela semua jenis kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT dll.

    (7) sanggup menjadi pengkhianat atau barua kuasa asing supaya negara ini tunduk kepada kehendak kuasa yang asing yang bersikap anti-Islam.

    (8) menghina prinsip demokrasi dengan menafikan hak kaum Melayu sebagai kaum majoriti untuk menolak ICERD, Rome Statute dll.

    Umat Islam mestilah bersatu-padu dan kembali kepada ajaran Islam untuk menentang strategi jahat puak kafir harbi dan khadam Melayu liberal mereka untuk menipu, menfitnah, memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam dan melemahkan dan menghapuskan kuasa Agong, raja-raja Melayu, ajaran Islam, hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu dll kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

    Allah telah berfirman yang bermaksud:

    "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

    Maka orang-orang Melayu liberal adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara kerana mereka sanggup bersekongkol dengan musuh Islam untuk menghapuskan hak agama Islam, hak Agong, hak raja-raja Melayu, hak umat Islam dan hak kaum Melayu dll walaupun hak-hak ini telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

    Puak Melayu bodo ini mementingkan diri mereka sendiri sahaja dan mereka tidak peduli jika anak-anak, cucu dan cicit mereka akan ditindas oleh puak kafir harbi seperti yang sedang berlaku di Singapork, Myanmar, Thailand, Filipina, Kashmir, India, Sri Langka, China dll

    BalasPadam