Header Ads

ads header

Flash News

Huawei Kini Tidak Dibenarkan Menggunakan Teknologi Daripada SD Association


SD Association ialah sebuah persatuan teknologi storan yang memiliki lesen dan paten dibelakang teknologi-teknologi yang hadir melalui perkakasan sepeti kad SD dan mikroSD yang sering digunakan didalam peranti-peranti seperti kamera dan juga peranti pintar.

Sekatan kerajaan Amerika Syarikat keatas Huawei menyebabkan banyak syarikat-syarikat terpaksa memotong hubungan dengan syarikat teknologi tersebut, dan terkini, SD Association baru sahaja mengumumkan bahawa mereka salah satu daripadanya.

Ini bermakna bahawa Huawei tidak lagi dibenarkan menggunakan teknologi SD (Secure Digital) melalui peranti-perantinya yang akan dilancarkan dimasa akan datang.

Jika dilihat secara kasarnya, ini merupakan satu isu yang agak besar bagi pihak Huawei, kerana mereka perlu menggunakan teknologi lain untuk memuatkan storan tambahan pada peranti-peranti mereka.

Akan tetapi, Huawei sudahpun mempunyai teknologi storan padat mereka sendiri yang dinamakan NM, iaitu storan padat yang mempunyai saiz yang sama seperti kad nanoSIM, dan saiz storan yang cukup besar sekali. Teknologi ini pada mulanya diperkenalkan melalui peranti Huawei Mate 20.

Berita buruk daripada SD Association ini barangkali akan mempercepatkan lagi penambahbaikan teknologi NM ini, khususnya dari segi saiz storan dan juga pengurangan harga pembuatannya, untuk memastikan ia boleh digunakan oleh peranti-peranti pada pelbagai tanda harga.

Sumber Rujukan: Pocket-Lint
AMANZ


MR :  Sudah jatuh ditimpa tangga


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan