Header Ads

ads header

Flash News

Mujahid salah guna perasmian kursus haji sebagai medan politik


Adalah tidak profesional dan beretika bagi Menteri Agama, Mujahid Yusuf Rawa menggunakan Kursus Perdana Haji untuk menyebarkan ceramah politik. Kursus Perdana Haji bukan medan propaganda politik untuk menghasut bakal-bakal jemaah supaya marah dengan Kerajaan terdahulu dan pengurusan Tabung Haji (TH) yang lalu.

Kursus haji Perdana adalah tempat dimana para bakal menunaikan haji berlapang dada memaaf satu sama lain meninggalkan perseketaan. Tapi malangnya kalau pada kursus ini mereka diajar dengan sikap buruk sangka oleh menetri yang pendek akal seperti Mujahid.

Sepanjang kursus haji berlalu tak pernah wujud apa-apa kempen poltik malah pada perasmian kursus juga bakal haji ditekan dengan sifat memaaf antara satu lain, hilangkan sikap benci dan permusuhan.

Sangat malang apabila Malaysia mendapat menteri yang bodoh memahami situasi dan keadaan. Apatah lagi ceramah peramian yang makan masa sehingga 1 jam 30 minit sehingga program yang padat pada selepas perasmian terpaksa ditamatkan hampir pukul 1.30 pagi. Bagaimana pula nak berqiamullail pada sebelah paginya pula.

Memang Mujahid "mung mujahat" kata orang Terengganu

Daripada awal penubuhan sehinggalah hari ini tidak pernah dilaporkan TH rugi, bahkan bermula 2009, keuntungan bersih setelah ditolak cukai dan zakat, keuntungan TH mulai melangkaui angka lebih RM1 billion. Hanya apabila Mujahid naik sebagai Menteri, TH dikatakan rugi, akaun ditipu dan macam-macam tuduhan dan dakwaan.

Jika benar akaun TH dimanipulasi, Jabatan Audit Negara adalah badan pertama perlu mengeluarkan kenyataan kerana selama ini merekalah yang mengaudit akaun dan laporan kewangan TH.

Parlimen juga harus bertanggungjawab kerana dibentangkan dan diluluskan setiap tahun di Parlimen. Sebab itulah yang terbaik tubuhkan segera Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) sebagaimana janji Pakatan Harapan juga dalam manifesto mereka. Ada berani Mujahid?


MR :  Mung Jahat.. ada kebenaranya tapi kalau MU JAHIL pun sesuai juga


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Ngapa begitu sahabatku.. Sudah lupakan adab tertib budaya Melayu yg menjadi tiang seri warisan leluhur

    BalasPadam
  2. Mantri liberal kanda dinda yang suka menjilat abang besar DAPig sepatutnya mengajar orang ramai benci parti kafir harbi DAPig yang telah menghina Islam dan umat Islam.

    Dedak cap roket lebih utama dari Islam dan umat Islam?

    BalasPadam
  3. Kanda, terimalah hakikat bahawa tiada bukti langsung Najib mencuri duit rakyat....

    mana mungkin ? ...

    Takkan rakyat boleh bidup semewah itu sekiranya duit rakyat di seleweng ???....

    Sepatutnya jika rakyat hidup dalam kesusahan seperti sekarang dengan harga barang bertambah mahal dan pendapat berkurangan, maka ada kemungkinan yang wang rakyat sedang disalahgunakan oleh pehak2 tertentu dalam kerajaan.

    Dan jangan lupa juga bahawa kerajaan malaysia pada masa akan datang akan menyiasat dan menghukum sesiapa juga yang mengsonglap wang negara yang berlaku sekarang

    Takutlah hanya kepada Allah.

    BalasPadam