Header Ads

ads header

Flash News

'Najib adalah 'ultimate bos' saya'


KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan Wang Diperbadankan (KWAP), Datuk Azian Mohd Noh tidak menafikan Datuk Seri Najib Razak mempunyai pengaruh dalam keputusan dana persaraan itu meluluskan pinjaman kepada SRC International Sdn Bhd (SRC International).

Azian ketika disoal semula oleh Timbalan Pendakwa Raya Datuk Ishak Mohd Yusoff berkata, selaku Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Najib mempunyai pengaruh ke atas kelulusan permohonan pinjaman pada 2011 dan 2012 itu.

“Pernyataan dalam surat permohonan pinjaman (SRC International) adalah daripada Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang bertanggungjawab terhadap KWAP.


BEKAS Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hadir pada perbicaraan salah guna kuasa membabitkan dana SRC International di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. - Foto Muhd Zaaba Zakeria

“Dia adalah ‘ultimate boss’ saya, jadi saya tidak dapat menafikan ada pengaruh tertentu.

“Tidak ada paksaan berdasarkan undang-undang tetapi saya tidak boleh mengatakan perkara sama bagi maksud ‘pengaruh’,“ katanya.

Dalam perbicaraan terdahulu, Azian memberitahu mahkamah, pinjaman sebanyak RM4 bilion oleh SRC International adalah jumlah terbesar pernah dipersetujui agensi dana persaraan itu.

Azian berkata, KWAP meluluskan pinjaman pertama RM2 bilion kepada SRC pada 2011 dan pinjaman kedua juga berjumlah RM2 bilion pada 2012.

Azian selaku saksi ke-38 pendakwaan adalah CEO pertama KWAP yang dilantik pada Mac 20017 sehingga Mac 2013 dan turut dilantik sebagai Ahli Ex-Officio kepada Lembaga Pengarah KWAP.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan