Header Ads

ads header

Flash News

Salam Mahathir dan Anwar, siapa akan terkena?


Kajian yang pernah dilakukan oleh William Chaplin, seorang Profesor Psikologi dan dilaporkan oleh ABC News, menjelaskan betapa gaya bersalam ("handshake") seseorang itu memberi signifikan tanda personaliti diri.

Kata Chaplin, hasil kajiannya terhadap gaya bersalam kerapkali konsisten dengan pemerhatiannya terhadap beberapa aspek personaliti seseorang itu.

Antaranya adalah gaya bersalam dengan telapak tangan dalam posisi menghadap ke bawah. Menghulur salam cara begini dikaitkan dengan personaliti seseorang yang dominan dan agresif. Beliau juga dikatakan seseorang yang mempunyai perancangan 10 langkah terkehapadan berbanding lawannya.

Saya suka memerhati gaya bersalam para pemimpin baik dalam mahupun di luar negara. Tahun lepas, dunia memerhati dengan lebih dekat bagaimana "handshake" yang dilakukan oleh Presiden Amerika yang baharu iaitu Donald Trump. Dikritik ramai, Trump dikatakan seorang yang memiliki gaya salam yang agak pelik.

Antara yang mencuri tumpuan adalah gaya bersalam Presiden Amerika itu dengan dua pemimpin iaitu Perdana Menteri Jepun, Shinzo Abe dan Perdana Menteri Kanada, Justin Trudeau.

Tanpa ragu, saya bersetuju bahwa Perdana Menteri Kanada itu boleh dikategorikan sebagai "Master of the Handshake"! Beliau adalah seorang yang tahu untuk membaca gerak salam kawan mahupun lawannya dengan baik. Baca lanjut disini:

https://www.esquire.com/news-pol…/a53104/trump-hand-shaking/

p/s: Gambar sekadar hiasan :p

Hazwan Mohamad

Reza Razali Rezza Razali





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan