Header Ads

ads header

Flash News

Cari ‘kawan’ sebenar ketika kita jatuh – Asyraf Wajdi


KUALA LUMPUR – Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki menegaskan rakan politik yang sebenar hanya boleh ditemui ketika parti menghadapi waktu sukar.

Beliau mengakui hanya MIC dan MCA sahaja rakan sebenar yang kekal setia dalam BN ketika komponen lain keluar parti.

“Kalau kita nak cari kawan sebenar, bukan waktu kita senang, tapi kita cari ketika kita jatuh, ketika kita susah.

“Waktu itulah kita boleh menilai intan permata ataupun hanya kaca, kalian terbukti permata yang bernilai bukan saja untuk BN.

“Hari ini sekali lagi dibuktikan, bila kita hilang kuasa, MIC adalah rakan pertama yang memberikan semangat kepada UMNO untuk kita terus mempertahankan BN,” katanya ketika berucap pada Konvensyen Pergerakan MIC Wanita, Pemuda, Putera dan Puteri Kebangsaan hari ini.

Asyraf Wajdi juga berkata, semua ahli dan komponen BN perlu mencontohi sikap setiakawan yang pernah ditunjukkan bekas Presiden MIC, Tan Sri V.T. Sambanthan ketika parti itu kehilangan banyak kerusi Parlimen pada tahun 1969.

“Ini bukan kali pertama kita diuji dengan kesusahan, betul kita kali pertama hilang kuasa tapi kita pernah diuji pada 1969 kita kalah banyak kerusi pada waktu itu.

“Inilah semangat pejuang-pejuang terdahulu yang ditunjukkan oleh Tun Sambanthan, presiden anda semua, yang menunjukkan semangat setiakawan tinggi,” katanya.

Asyraf Wajdi turut menggesa pimpinan MIC, MCA dan UMNO sendiri belajar untuk menjadi pembangkang yang berkesan daripada Pas.

“Pas berpengalaman dan berpuluh tahun jadi pembangkang, kita kena belajar daripada mereka. Kita jangan bongkak, jangan sombong, kita kena belajar daripada Pas, sebab orang kita ini bila jadi pembangkang, cepat goyah, bila jadi pembangkang tak sampai beberapa bulan mereka terjun daripada bahtera.

“Kapal kita ini masih belum karam, bahtera kita masih kuat, walaupun layarnya koyak, pendayungnya ada yang patah, sana sini bocor tapi ia tidak akan karam walau dilanda ombak dan badai,” katanya lagi. – MalaysiaGazette



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. sudah2 la umno... dah mati dah pon..pe la usetat ni...

    BalasPadam