Header Ads

ads header

Flash News

Perjanjian Anuar PM, DAP Timbalan PM dimusnahkan Mahathir


Rakyat Malaysia sudah nampak dengan jelas bahawa Anwar tidak sabar untuk mengambil jawatan Perdana Menteri Malaysia dari Tun Dr Mahathir Mohamad. Sifatnya yang tidak sabar-sabar untuk menjadi perdana menteri bukanlah benda yang baru. Dan kali ini, untuk memastikan cita-citanya tercapai, Anwar sanggup melakukan apa sahaja termasuk menggadaikan Malaysia ke tangan orang bukan Melayu.

Sebelum pilihanraya ke 14 lagi Anwar telah pun membuat ‘deal’ tepi dengan DAP. Antara ‘deal’ itu adalah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan adalah kepunyaan DAP. Jadi rancangan Anwar adalah, selepas Tun Dr Mahathir melepaskan jawatannya sebagai Perdana Menteri dan menyerahkan jawatan itu kepada Anwar, maka dia akan melantik Timbalan Perdana Menteri dari kalangan DAP. Menteri Kewangan pula akan terus sahaja diserahkan juga kepada DAP.

Mahathir sudah tahu dan dapat hidu rancangan Anwar itu. Malah Mahathir pernah dedahkan pada tahun 2017 bahawa DAP mempunyai hasrat dan bercita-cita untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan menjadi kerajaan. Dan hari ini, DAP telah berjaya mengorak langkahnya yang pertama dengan meletakkan wakilnya menjadi Menteri Kewangan.

Bagi menghalang rancangan Anwar dan DAP itu berjaya, Mahathir telah bersiap sedia untuk meletakkan Azmin Ali sebagai Timbalan Perdana Menteri. Apabila Azmin menjadi TPM maka rancangan Anwar dan DAP akan musnah dan jawatan TPM tidak akan jatuh ke tangan DAP. Disebabkan rancangan Anwar telah dipatahkan oleh Mahathir, maka Anwar pun bertindak menyerang balas untuk sabotaj Mahathir dengan cara ‘membunuh’ Azmin melalui video-video Semburit.

Itu lah puncanya kenapa Mahathir masih memegang jawatan sebagai Perdana Menteri sehingga hari ini dan tidak akan menyerahkan jawatannya kepada Anwar.

***********************************************
DAP mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri – Dr Mahathir

(Berita Harian, 19 Januari 2017) – Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan DAP mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang.

Beliau yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, hasrat itu disuarakan sendiri DAP yang mahu jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan berkenaan diserahkan kepada salah seorang pemimpin parti itu.

Bagaimanapun, beliau menafikan DAP mahukan jawatan Perdana Menteri kerana memerlukan undi daripada orang Melayu yang dilihat sukar berbanding mendapatkan undi kaum Cina.

“Tak mungkin (mahu jadi Perdana Menteri jika menang PRU) kerana kalau DAP nak menang, mereka kena dapat sokongan parti Melayu yang lain.

“Mereka terang-terang kata kepada saya, bangsa Cina ini minoriti dalam negara ini…dan DAP tak pernah minta menjadi Perdana Menteri.

“Tapi kalau timbalan itu, adalah…Yang kata mereka nak jadi Perdana Menteri adalah Datuk Seri Najib untuk menakut-nakutkan orang Melayu,” katanya seperti dilaporkan portal Antarapos, hari ini.

Beliau berkata demikian pada program Warga Putrajaya bersama Tun Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, hari ini.

Pada 31 Disember lalu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, mendakwa Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan menjadi Perdana Menteri, manakala Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya pada PRU Ke-14.

Mukhriz dan Kit Siang turut dicabar membuat akuan bersumpah (SD) menafikan mereka bukan calon sulit Pakatan Harapan bagi kedua-dua jawatan itu.

sumber :malaysia-today.net

-----------

POLITIK DI MALAYSIA.ADAKAH WAJAR ORANG KAFIR DINOBATKAN SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI DI MALAYSIA?


Jom Fikir.

Pengajaran Di bidang Politik ISLAM Antaranya ialah:

FIRMAN ALLAH SWT:

وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡ‌ۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ‌ۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ‌ۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ (١٢٠)

Yang Maksudnya:
”Orang-orang Yahudi dan Nasrani (kristian) tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar.)”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.”

[Notakaki No. 44: Ayat ini memberi pengajaran kepada umat Islam bahawa orang-orang Yahudi dan Kristian itu akan terus berusaha sedaya upaya untuk memperdaya orang-orang Islam supaya mengikut kehendak mereka. Berbagai-bagai cara dan jalan yang mereka lakukan untuk merosakkan kepercayaan dan keperibadian orang-orang Islam, dan kerana banyak yang tidak menyedari hakikat ini maka bukan sedikit dari kalangan umat Islam yang terikut-ikut kepada adat dan cara hidup mereka, semata-mata dengan alasan menurut peredran zaman, sekali pun yang diikuti itu bersalahan dengan ajaran Islam dan bertentangan dengan nilai-nilai akhlak dan budi pekerti yang mulia. Hakikat ini WAJIB disedari, dan mana-mana yang telah terlanjur, WAJIB kembali ke jalan yang benar.”. [Surah Al-Baqarah, 2 : 120.]

[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal.46].
.
FIRMAN ALLAH SWT:

لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ۗ وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ۗ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ

Yang Maksudnya:
“Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diri-Nya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.” [Surah Aal-i-Imran, 3 : 28].

FIRMAN ALLAH SWT:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا

Yang maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu?”. [Surah An-Nisaa, 4 : 144].

FIRMAN ALLAH SWT:

وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ

Yang maksudnya:
“Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar.” [Al-Anfaal: 73]

[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal.422.].

ITULAH di antara pengajaran AL-QUR’AN di bidang politik bagi umat ISLAM.

FIRMAN ALLAH SWT:

(وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦

Yang maksudnya:
“Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya.” [Surah Al-Zukhruf : 36.].

[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1307-1308].

FIRMAN ALLAH SWT:

وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ

Yang maksudnya:
“Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar.” [Al-Anfaal: 73]

[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal.422.].

AMARAN ALLAH SWT tersebut adalah sebagai peringatan cara berpolitik yang tidak boleh diabaikan oleh Umat Islam kerana bila diabaikan “nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar.”.

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. BERPURA2 simpati pula dgn. Azmin pula, si geng PENDATANG2 Cina/PARIA PariaKR/GERAKANhomo amat RASIS-geng PENYAMAQ anwar PARIA HOMO bangkai ANJING/DAPpembunuh HOMO jijik Zionis ISrael tu!!! Depa SEBENAQnya nak MENGHALANG akan PENYATUAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu dr. PAS-UMNO-PPBM!!
    SEDAQlah sikit Azmin oi, kalau hang BENCI sgt. UMNO pun, masuklah PAS atau PPBM, demi ISLAM/umatnya, kalau betul hang CINTAkan ISLAM/umatnya!!!

    Lihat betapa ANJING dan amat BAHAYAnya si PENYAMAQ anwar PARIA HOMO bangkai ANJING Zionis ni kalau dia jadi PM - TAK habis2 nak mengHINA bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - dan TAK habis2 nak mengHAPUSkan UNDG2 PERLEBAGAAN 153 dan DEB! Dia MENIPU kononnya HAK kita dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN adalah 'kedudukan' istimewa semata2, bukan nya HAK kita, maka DEB adalah 'rasis' dan BUKAN berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 ni!!! KEPALABUTOH lu anwar bangkai ANJING HOMO - mmg. lu ni adalah MUSUH Islam/Melayu-no 2 akibat punya MENJILATnya DUB*Q si parti BANGKAI ANJING amat RASIS dan FASIS, yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, si parti PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo jijik Zionis ISrael!! Lihat di -

    https://www.malaysia-today.net/2019/07/26/anwar-to-finally-remove-the-unjust-bumiputera-preferential-policy/

    Anwar to finally remove the unjust Bumiputera preferential policy

    By MT Webmaster

    Malaysia Today
    Last updated Jul 26, 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. KESILAPAN amat MALANG buat ORANG ASAL Islam/Melayu adalah TIDAK berperang habis2an dgn. PENJAJAH British/ZIONIS KEPARAT utk. menuntut KEMERDEKAAN - tetapi terpaksa TUNDUK mcm. KULI, sewenangnya diPAKSA menerima BERJUTA Pendatang2 CINA dan INDIA sbg. RAKYAT di TANAH MELAYU kita ni - yg. MAJORITI keturunan depa sekarang, TAK tahu pun BERTERIMA KASIH walau setitik EMBUN, kerana diberi MENUMPANG kat TANAH MELAYU kita ni!!

      Lihat betapa makin ANJING nya si Pendatang Cina SAMPAH lim kit siang-si KEPALA BUTOH DAP PENGGANAS/PENJAJAH bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - yg. amat RASIS dan FASIS ni, yg. punya BENCI akan ISLAM/umatnya; jenis SPESIS BABI yg. diJILAT DUB*Q dia oleh anwar PARIA HOMO Anjing tu!! Si bangkai ANJING Pendatang Cina ni patut MAMP*S dlm. KANDANG BABI BUSUK dia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kalau agama/puak HINDU diHINA mcm. ni, POLIS tentu akan TANGKAP cepat si PENGHASUT mcm. ni!!! Mana KETUA POLIS NEGARA oi - hang PILIH KASIH kah?!!!!!!! Lihat PROVOKASI, PENGHINAAN dan GERTAKAN amat JIJIK pd. ISLAM/umatnya oleh si Pendatang Cina sampah LIM KIT SIANG KEPALABUTOH DAP ni!!! Di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/07/26/muslims-are-thieves-and-corrupt-says-kit-siang/

      Muslims are thieves and corrupt, says Kit Siang

      By MT Webmaster

      Malaysia Today net
      On Jul 26, 2019

      Padam
    2. Dan ini berita amat BAHAYA!! TAK guna TUNGGU PRU15 - sbb. disyaki akan diSABOTAJ habis2an!! Tgk. si ANJING jantan PARIA HOMO PKR bangkai ANJING ni, yg. MENDAKWA setiap minggu, 5,000-10,000 anggota baru dlm. PKR kononnya - yg. amat TAK logik dan MENCURIGAkan! Lihat di –

      1. https://www.utusan.com.my/berita/politik/18-keluar-10-000-pula-sertai-pkr-1.944485

      18 keluar, 10,000 pula sertai PKR

      Oleh Badrul Isa

      Utusan Online
      26 Julai 2019;

      Ini disyaki adalah dr. SETENGAH JUTA (350,000) PENJAJAH2/PATI2 INDIA (disyaki MAJORITI adalah PATI2 Tamil Eelam Sri lanka yg. mudah dpt. IC PALSU dr. INDIA dan NEPAL utk. masuk ke negara kita ini)!!! Ini TAK termsk. yg. mudah dpt. IC2 PALSU kita kemudiannya, dan 200,000 anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. juga akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si PELACUR BETINA Cina terKANGKANG berLENDIR hanyir ni, disyaki si EJEN DAPpembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPpembunuh sampai dia MAMPOS!!)!!! CELAKA betul!!! Lihat di -


      2. https://www.ismaweb.net/2019/05/12/hindraf-2-0-minta-tambah-tujuh-kerusi-parlimen-wakil-india/

      Hindraf 2.0 minta tambah tujuh kerusi Parlimen Wakil India: Wakil rakyat BN, PH dituduh ketepi isu berkaitan masyarakat India

      Oleh Fazleen Safina

      Isma Webnet
      12/05/2019.

      Patutlah PENGGANAS SPR bangkai ANJING yg. diKUASAI PENGGANAS Bersih DAPpembunuh, yg. diTAJA si CIA/MOSSAD-SOROS tu dan berPUSAT di SWITZERLAND Zionis tu - nak sgt. PENDAFTARAN MENGUNDI secara AUTOMATIK! Maka, KETUA POLIS NEGARA mesti MENYIASAT habis2an, kes disyaki PENIPUAN dan PEMALSUAN IC kita ni, oleh PATI2/PEKERJA2/PENGGANAS2 warga ASING dr. INDIA/NEPAL/TAMIL EELAM Sri Lanka terutamanya (PEKERJA2 PARIA2 dr. NEPAL: juga, dah hampir 1/JUTA), dlm. PKR PARIA bangkai ANJING ni!!!

      Padam