Header Ads

ads header

Flash News

Sebak sangat hari ini....



Sebak sangat hari ini. Tadi di Airport Subang nak ke Kota Bharu rezeki terjumpa seorang alim besar yang teramat saya hormati dan sangat saya sayangi Tuan Guru Hj Hadi nak ke Terengganu. Tak pernah jumpa sebelum ini. Beliau seorang diri tanpa sesiapa cuma bawa anak saudara pergi ke Airport baik firefly. Dengan beg penuh buku dan kitab. Berat juga.

Dari mula nak lalu scan beg. Tengok hp Tuan Guru hp nokia kecil tu. Takde wasap dan internet. Allahu. Kami sama-sama minum kopi dan berbual-bual. Saya minta nasihat beliau dalam dakwah. Katanya sabar ialah kunci utama dalam dakwah. Dapat cium tangan dan peluk beliau. Saya tak mampu nak cakap apa-apa. Diam jer sebab rasa hormat. Cuma tengok wajahnya buat rasa sejuk. Terima kaseh Allah atas nikmat ini. Saya terhutang budi pada alim ulama dan orang melayu Islam di Malaysia asbab doa mereka Allah terima saya dapat hidayahnya. Terasa nikmat perjalanan hari ini.

Ya Allah berjuta rahmat kau beri pada beliau berilah sedikit pada diriku yang dhaif ini. Berilah beliau kesihatan yang baik dan berkatkan panjangkan umurnya dalam kebaikan. Saya teramat menghormati keilmuannya dan nasihatnya-ebitlew


FB
Ebit Lew


MR :  Aku yang salin pun nak menitis air mata baca tulisan engkau Ebit


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Hamba yg baca tulisan MR salin drp ustaz ebit ni pun menitis air mata tanpa sedar. Allah..

    BalasPadam
  2. Kenapa sebak ya. Tak tau nak vakap apa. Moga Allah panjang usia kita & beliau & berkatkan usia kita semua.

    BalasPadam