Header Ads

ads header

Flash News

149 restoran nasi kandar tiada sijil halal


JABATAN Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) mendedahkan 149 daripada 150 restoran nasi kandar di Negeri Sembilan tidak memiliki sijil halal.

Pengarahnya, Mohd Zaidi Ramli berkata, satu-satunya restoran nasi kandar yang dianugerahkan pensijilan halal terletak di Seremban.

“Satu lagi premis sudah memohon pensijilan halal dan masih menunggu kelulusan,” katanya selepas program 'Halal Cakna' di Seremban, hari ini, yang turut dihadiri Mufti negeri, Datuk Mohd Yusof Ahmad.

Dalam pada itu, beliau menasihatkan pemilik premis makanan, termasuk hidangan masakan Melayu untuk mengemukakan permohonan pensijilan halal supaya tidak menimbulkan keraguan kepada orang Islam terhadap makanan dihidangkan.

Dalam tempoh tiga bulan lalu, JHEAINS menerima lima aduan mengenai keraguan mengenai sijil halal yang dipaparkan di premis tertentu di negeri ini.

“Dengan kerjasama agensi kerajaan yang lain, kami akan memastikan kedai makanan di negeri ini mendapat sijil halal,” katanya.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. sudah berapa banyak makan yg subahah ? kenapa skrg baru bagi tahu ?

    BalasPadam