Header Ads

ads header

Flash News

Allah Uji Kerana Dia Sayang Kepada Kita


1) Modus operandi kami parti AMANAH merekrut keahlian baru adalah dengan cara menampaikan bantuan kepada fakir miskin, ibu tunggal, orang sakit dan seumpamanya. Maklumat mengenai fakir mskin dan ibu tunggal sentiasa di-update dari cawangan ke cawangan.

2) Hatta kami pernah merekrut beberapa orang ahli muslimat PAS beberapa kampung apabila kami dapat tahu mereka adalah ibu tunggal yang memerlukan bantuan. Lebih-lebih lagi kami tahu, mereka sudah lama tidak ikut program parti dan usrah PAS.

3) Setiap kali misi kami menghulur bantuan kepada golongan sasaran tersebut, tidak ketinggalan, kami akan hulurkan borang keahlian parti untuk diisi. Sedikit buah tangan sebagai cenderamata daftar keahlian turut kami berikan.

4) Alkisahnya suatu hari, kami dapat berita seorang veteran PAS di satu kawasan di Kedah - sedang menderita sakit komplikasi kencing manis, darah tinggi dan tulang pehanya pecah. Kami mengambil peluang menziarahinya, walaupun kami tahu dia agak tegas terhadap parti berwarna oren.

5) Kehadiran kami disambut dengan baik, walaupun beliau terpaksa bertongkat akibat tulang pehanya pecah. Beliau telah mendapat rawatan dan pembedahan di hospital beberapa minggu lalu. Doktor menasihatinya supaya kurangkan berjalan supaya tidak terlalu memberi tekanan pada tulang yang dipasang besi tersebut.

6) Atas adab melayan tetamu, beliau menggagahi dirinya berjalan sambil menggunakan tongkat dan duduk melayan kami yang datang menziarahinya. Dia hanya kenal dua orang sahaja daripada kami berenam.

7) Sambil berbual, dia tetap tersenyum lebar menceritakan perihal penyakitnya. Tiada tanda-tanda beliau kecewa atau mahu merungut. Bahkan beliau kata beliau bersyukur diberi sakit ini, merujuk kepada tulang pehanya yang pecah tersebut.

8 ) Beliau berkisah mengenai sakit beliau kencing manis dan darah tinggi. Ketika itu beliau masih boleh berjalan dengan baik. Saat mengetahui tahap diabetes dan darah tinggi beliau amat kritikal lebih kurang lima tahun lepas, beliau sangat marah dan tidak berpuas hati dengan takdir yang menimpanya.

9) Beliau memberitahu, beliau sering merungut, kenapa aku ditimpa penyakit seteruk ini sedangkan aku banyak habiskan wang ringgit, masa dan tenaga untuk perjuangan Islam. Rungutan demi rungutannya itu tidak disenangi anak-anaknya yang lepasan universiti Timur Tengah.

10) Lalu anak-anaknya membawa beliau berjaulah ke Kelantan, bertemu TG Nik Aziz, yang masih ada waktu itu, keuzuran. TG Nik Aziz menderita sakit prostat dalam tempoh yang agak lama. Merujuk kepada TG Nik Aziz yang uzur sakit itu, beliau berkata, anak-anaknya pernah bertanya kepadanya, antara TG Nik Aziz dan abah, abah rasa siapa lebih baik iman, amal dan perjuangannya?

11) Lalu beliau menjawab kepada anak-anaknya, bahawa antara beliau dan TG Nik Aziz, tentulah iman dan amalnya jauh langit dan bumi berbanding TG Nik Aziz. Lalu anak-anaknya melontarkan satu persoalan, jika demikian, kenapa TG Nik Aziz juga sakit teruk? Persoalan itu membuatkannya berfikir panjang.

12) Setelah pulang ke kampung halamannya, beliau tidak berpuas hati dengan persoalan-persoalan yang menerjah fikirannya. Kenapa TG Nik Aziz yang sangat bagus itu sakit teruk? Kenapa aku yang banyak habiskan wang ringgit dan tenaga kepada jemaah Islam, ditimpa sakit teruk?

13) Lalu beliau pergi menziarahi (almarhum) Ketua Dewan Ulamak PAS Kedah waktu itu. Beliau menyampaikan rasa keluh-kesah dan ketidak-puasan hati beliau kepada almarhum. Almarhum menjawab, sebenarnya Allah bagi kita sakit sebab Allah nak bagi kita masuk syurga.

14) Tersentak dengan jawapan ringkas almarhum tersebut beliau terus diam dan menanti kalam seterusnya Ketua DUP Kedah tersebut. Kita diuji dengan sakit, sebenarnya amalan kita selama ini tak cukup untuk masuk syurga. Lalu Allah takdirkan kepada kita sakit supaya kita sabar dan redha dengan takdir Allah. Dengan sakit itu Allah ampun doa kita dan tingkatkan darjat kita.

15) Beliau kata, beliau terus rasa bagaikan ditegur oleh Allah yang merasakan selama ini beliau telah seperti berpuas hati dengan amalam dan perjuangannya. Beliau pulang ke rumah dengan hati yang tenang dan sampai hari ini, apabila datang penyakit baru yakni tulang peha pecah pun beliau tidak lagi merungut. Malahan tanpa dibuat-buat, beliau rasa tenang dan bersyukur.

16) Kami dilayan dengan jamuan ringan yang disediakan isterinya. Sambil bertanya masing-masing (yang dia tak kenal) datang dari mana, sudah lamakan join AMANAH, dan beberapa soalan lagi. Saya hanya tersenyum tidak memberikan apa-apa jawapan. Kemudian dia turut berpesan, samada kamu AMANAH atau PAS, jangan lupa tarbiyah diri supaya kenali perjuangan, kenali dan kasihi alim ulamak, jangan rasa ujub dengan diri sendiri. Kamu masih muda yang banyak lagi kena belajar.

17) Kami yang hadir menziarahi beliau turut berasa insaf dan bermuhasabah. Perlahan-lahan ketua rombongan kami menyembunyikan sampul borang keahlian AMANAH ke belakang supaya tidak terlihat oleh beliau. Walaupun kami ziarahi veteran PAS tersebut dengan tujuan lain, tetapi kami bersyukur kerana mendapat tazkirah yang baik dan menginsafkan.

SekianDr Tanaka Mustafa




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Dengar nama parti AMANAH pun saya sudah naik loya yang kononnya meratib rahmatan lil alaamin...Setakat jadi keldai serta ekor abang tokong tak perlu sembang pasal perjuangan, bila Islam dikhianati atau dihina terus diam menikus.. Dasar poli tikus dan ahli poli taik AMANAH hanya layak ke laut

    BalasPadam
  2. BANGKAI BABI betul si ANJING2 BARUA Melayu dr. parti AMANAH BANGKAI BABI-si PENJILAT DUB*Q2 berLENDIR HANYIR anwar PARIA HOMO/PKR/kit siang/guan eng-si BANGKAI2 BABI DAP ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni! TAK payah MENYAMAQ dan MENIPU umat ISLAM/MELAYU miskin kami, si Melayu2 BABI ni oi!!!!

    Patutlah juga si mat sabu PERASUAH/PEROMPAK bangkai ANJING punya SENYAP mcm. si PENAKUT DAYUS hari tu; rupa2nya AMANAH bangkai BABI ni dpt. RASU*H dr. PERASUAH/PENJAJAH/PENGGANAS Tokey Cina BABI DAP bangkai ANJING tu sbnyk. $100 JUTA, dr. 2015!! Yg. si PENGGANAS tokey CINA BABI DAP ni juga bukan main mengHINA akan ISLAM/umatnya serta ATM/JPA kita, maka juga mengHINA DYMM YDPA kita sbg. KETUA AGAMA ISLAM/ATM/JPA; mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN kita!! Lihat di -

    https://www.malaysia-today.net/2019/08/16/koon-yew-yin-di-belakang-parti-amanah/

    Koon Yew Yin di belakang Parti Amanah

    By Raja Petra Kamarudin

    Malaysia Today net
    Last updated Aug 16, 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana juga LHDN BANGKAI babi DAP Anjing tu oi – dah CUKAIkan DANA $100 JUTA ni utk. parti AMANAH bangkai BABI ni tak – mcm. lu dan TUAN guan ENG PERASUAH/PEROMPAK DAP Anjing lu, yg. nak MENIPU dan MENGANIAYA YAB DS Najib terCINTA kami dan keluarga beliau, termsk. dgn. DERMA $2.6 BILLION pd. 2011, dr. Almarhum Raja Abdullah ibn Abd al-Aziz Al Saʿud, yg. MEMBANTU YAB DS Najib terCINTA kita, utk. mengHALANG revolusi ZIONIS 'ARAB SPRING'-yg. diCIPTA oleh CIA/MOSSAD utk. MEMBUNUH atau mengGULINGkan pemimpin2 DUNIA ISLAM spt. Allahyarham Pres. Col. AL-Gaddhafi, Pres. Hosni Mubarak, Pres. Omar Al-Basyir dan Allahyarham Pres. Ali Abdullah Saleh, yg. MEMILIKI atau mahu MEMBANGUNkan SENJATA/TENAGA NUKLEAR dgn. BANTUAN TEKNOLOGI NUKLEAR dr. RUSSIA, yg. mana, LIBYA; MESIR, SUDAN dan YEMEN, serta LAUT MERAH, amat KAYA dgn. URANIUM/THORIUM di GUNUNG2 BERAPI di bawah GURUN2 dan BAWAH LAUT, utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ISrael/ZIONIS hingga ke akhir zaman (dan kat NEGARA ISLAM kita ni yg. mana LAUT CHINA SELATAN kita, juga amat KAYA dgn. THORIUM/URANIUM di GUNUNG2 BERAPI bawah LAUT, sdg. diTAKLUK habis2an, oleh ISrael-US/NATO, melalui EJEN2 DAPembunuh-anwar HOMO/PariaKR depa)!!

      Padam
  3. Dan ini berita amat BAHAYA! Itulah, TAK guna TUNGGU PRU15 - sbb. akan diSABOTAJ habis2an!! Apa MOTIF mat sabu BANGKAI BABI ni nak MENIPU ya?!! Kononnya AHLI2 baru seramai 10,000 SEBULAN!! Ya, nampaknya disyaki ada MO amat DAJAL dan TERANCHANG oleh ANJING2 PKR-PAN ni utk. MEMALSUkan IC2 dr. berJUTA2 PATI2/PEKERJA2 PARIA ASING DAPpembunuh depa, terutamanya dr. INDIA, NEPAL dan PENGGANAS2 TAMIL EELAM Sri Lanka! Tgk. juga si ANJING2 jantan PARIA HOMO PKR/PAN bangkai ANJING2 ni, yg. MENDAKWA kononnya, setiap minggu, 5,000-10,000 anggota baru dlm. PKR/PAN - yg. amat TAK logik dan MENCURIGAkan!
    Sbb. tu pemimpin2 bangsa BUMIPUTERA kita dr. PAS-UMNO-PPBM-Kem Azmin-GBS-GPS mesti BERSATU segera, utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG, dan mengHALANG anwar PARIA HOMO dr. jadi PM dan TIMBALAN dia dr. guan eng BANGKAI ANJING DAP PENGGANAS/PENJAJAH homo JIJIK Zionis ISrael - kerana PRU 15 dan masa hadapan, disyaki akan diSABOTAJ oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14!!!!

    PARIA2 PENGGANAS hindrafHOMO yg. dah MENYERAP msk. Dlm. UTUSAN PARIA sial dah MENGAMOK, asyik PADAM komen2 kami SENYAP2!!! Ini yg. diPADAM kan si UTUSAN PARIA HARAM JADAH ni!! Lihat di -

    1. https://www.utusan.com.my/berita/politik/18-keluar-10-000-pula-sertai-pkr-1.944485

    18 keluar, 10,000 pula sertai PKR

    Oleh Badrul Isa

    Utusan Online
    26 Julai 2019; dan di

    2. http://khairulryezal.blogspot.com/2019/08/bukti-bergambar-pertambahan-10000-ahli.html

    Bukti Bergambar Pertambahan 10,000 Ahli PAN Sejak PRU14

    Oleh Cucu Tok Selampit

    Khairul Ryezal Blogspot com (telah diLESAPkan oleh GoogleZionis ANJING!!!)
    August 5, 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgklah juga SEKOQ lagi BARUA BANGKAI Anjing Melayu-si PENJILAT DUB*Q2 berLENDIR HANYIR anwar PARIA HOMO/PKR/kit siang/guan eng-si BANGKAI2 BABI DAP ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni! Sbb. tu PRU15 mmg. akan diSABOTAJ2 habis2an oleh si BANGKAI2 BABI dr. anwar PARIA HOMO-PARIAkr/DAPpembunuh/AMANAHanjing ni!!!

      Adakah patut si Melayu BABI ni nak mengHAPUSkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) dan mahu PENGGANAS SPR yg. sudah diKUASAI habis2an, oleh 'NGO' PENGGANAS/PENJAJAH asing yg. berPUSAT di SWITZERLAND, Bersih, yg. diTAJA oleh Pengganas2/Pembunuh2/Perasuah2/Perompak2 Zionis CIA/MOSSAD-SOROS, dan telah bersama NGO Veteran PENGKHIANAT, Patriot, utk. mengHASUT POLIS, TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR, utk. menSABOTAJ PRU14, maka MENDERHAKA kpd. Agung sbg. PEMERINTAH terTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN per. 41 (yg. telah diLESAPkan dr. laman web JPA) dan KETUA UTAMA NEGARA mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN 32 - MENGAWAL parti2 politik?!! KEPALA BUTOH betul PENIPUAN HARAM JADAH si Pengerusi Jawatankuasa Khas Pembaikan Sistem dan Undang-Undang Pilihan Raya (ERC),Ab Rashid BANGKAI BABI ni!! Makin BABI, GILA dan JAHATnya rejim PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP Anjing homo JIJIK Zionis ISrael ni, serta ANJING2 BARUA Islam/Melayu-si KULI2 BABI depa!!!!

      Lihat di -

      https://www.ismaweb.net/2019/09/04/syor-spr-ambil-alih-pendaftaran-parti-politik-siap-akhir-tahun/

      Syor SPR ambil alih pendaftaran parti politik siap akhir tahun
      Tiada keperluan kerajaan bubar Parlimen untuk adakan semula PRU

      Oleh Tyrazalhe

      Isma Web net
      04/09/2019

      Padam