Header Ads

ads header

Flash News

Deraian air mata ibu bapa Muhammad Adib


ALOR SETAR: “Dari malam tadi hingga pagi ini, perasaan saya sangat berdebar. Namun sebaik saja dimaklumkan keputusan inkues menyebelahi arwah, saya berasa sangat lega,” kata Asma Aziz, 52.

Ibu kepada anggota bomba, Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim itu berkata, apabila mengetahui keputusan inkues kematian anaknya, beliau dan suami, Mohd Kassim Abdul Hamid, 64, terus mengucapkan kesyukuran dengan deraian air mata.

Beliau berkata, doa mereka sebagai ibu bapa termakbul selepas hampir setahun menanti keadilan ditegakkan untuk arwah.

“Perasaan itu tidak dapat saya gambarkan dengan kata-kata. Walaupun berasa lega, Adib sudah tiada... Saya berharap selepas ini, penjenayah yang memukul arwah dapat ditangkap polis.

“Saya mahu melihat sendiri wajah orang yang memukul anak saya. Saya mahukan keadilan untuk arwah dan si pelaku mesti dijatuhkan hukuman setimpal,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tebengau, Kuala Kedah, di sini, hari ini.

Ibu kepada empat anak itu berkata, beliau sangat berterima kasih kepada semua pihak yang membantu, termasuk rakyat Malaysia yang mendoakan dan memberi semangat.

Katanya, beliau dan suami sepatut berada di Mahkamah Koroner Shah Alam untuk mendengar keputusan inkues, hari ini.

Bagaimanapun, beliau berkata, mereka kemudian membatalkan hasrat itu kerana perasaan tidak menentu dan risau sekiranya keputusan inkues tidak memihak kepada Allahyarham.

“Namun petang ini, saya dan suami akan ke Kuala Lumpur untuk berjumpa dengan anak yang berada di sana,” katanya.

Mohd Kassim pula berkata, keputusan inkues itu adalah berita gembira untuk dirinya sebagai bapa Allahyarham, selain turut berterima kasih kepada semua pengamal media yang memberikan liputan baik terhadap kes berkenaan.

“Alhamdulillah, saya gembira dengan keputusan ini. Segalanya sudah terjawab,” katanya.

Mahkamah Koroner Shah Alam, hari ini, memutuskan punca kematian Muhammad Adib ialah akibat perbuatan jenayah oleh dua atau lebih individu yang tidak dikenali.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

6 ulasan:

  1. Bah 1:

    ALHAMDULILLAH dgn. KEADILAN, KEBERANIAN, KEMULIAAN HATI, KESABARAN, KEBIJAKAN dan KETEGASAN amat luar biasa yg. diTEGAKkan oleh IBUBAPA Allahyarham Adik Adib terCINTA kita, dan PAKAR2 luar biasa dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, Koroner Rofiah Mohammad dr. MAHKAMAH KORONER; pasangan suami isteri, Peguam Puan Syazlin Mansor dan Tuan Ahmad Soffian Sheriff; Perunding Kanan Patologi Forensik United Kingdom, Prof Dr Shahrom Abd Wahid dan pakar Fizik Universiti Teknologi MARA (UiTM), Dr Amir Radzi Ab Ghani!!

    Itulah, POLIS dan KETUA POLIS NEGARA mesti TANGKAP 20-30 si PENGGANAS2/PEMBUNUH2 paria HINDU, disyaki puaka2 HindrafHO-MO/TAMIL EELAM Sri Lanka yg. diTAJA oleh DAPpembunuh ni segera! Lihat di -

    1. https://www.thethirdforce.net/mahkhamah-koroner-ada-individu-yang-bertindak-ganas-dan-berniat-jahat-kepada-adib/

    Mahkhamah Koroner: Ada individu yang bertindak ganas dan berniat jahat kepada Adib

    Oleh Raggie Jessy

    The Third Force net
    September 27, 2019; dan di

    2. https://www.ismaweb.net/2019/09/28/kes-adib-belum-selesai-perjuangan-masih-panjang/

    Kes Adib belum selesai…perjuangan masih panjang

    Pembunuh mesti dibawa ke muka pengadilan: Aidil Khalid

    Oleh Siti Fatimah

    Isma Web net
    28/09/2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bah. 2:

      Dan POLIS mesti TANGKAP juga si Penipu2/Penjenayah2 PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS/PENJAJAH tu dan Pakar Forensik Patologi Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Ahmad Hafizam Hasmi - yg. punya CELAKA, nak MENIPU Mahkamah dan SISTEM PERUNDANGAN NEGARA keseluruhannya!! Maka, berapa JENAYAH2 PEMBUNUHAN KEJAM yg. terLEPAS akibat PENIPUAN si 'pakar' forensik KEPALA BUTOH, hafizam BANGKAI BABI ni?!! Maka, POLIS mesti BUKA balik kes2 JENAYAH PEMBUNUHAN yg. telah diTUTUP bawah si hafizam BANGKAI BABI ni!!!

      SPRM juga patut SIASAT Akaun2 Bank si BANGKAI2 BABI PEGUAM NEGARA paria PUNDEK BANGKAI BABI dan ahmad hafizam jantan HOMO tu - termsk. di syaki di SWITZERLAND, CAYMAN ISLANDS atau INDIA!!! KEPALA BUTOH lu si PEGUAM NEGARA paria PUNDEK bangkai BABI dan hafizam yg. cuba MELINDUNGI si PEMBUNUH2/PENGGANAS2 paria HINDU DAPpembunuh ni!!!

      Dan KELUARGA Allahyarham Adik Adib terCINTA kita mesti juga SAMAN berJUTA terhdp. si Penipu2/Penjenayah2 PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS tu dan Pakar Forensik Patologi Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Ahmad Hafizam Hasmi amat SIAL ni!! Lihat di -

      https://suara.tv/27/09/2019/hakim-tolak-rayuan-prosiding-kes-peguam-negara-hina-mahkamah-diteruskan/

      Hakim Tolak Rayuan, Prosiding Kes Peguam Negara Hina Mahkamah Diteruskan

      Admin SuaraTV

      Suara TV
      September 27, 2019

      Padam
    2. Maka, kita sbg. rakyat ORANG ASAL Islam/Melayu - nak juga dengaq KEBERANIAN, KEADILAN dan KETEGASAN dr. AGUNG!! Apalagi AGUNG juga adalah KETUA JPA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 132. Perkhidmatan-perkhidmatan awam.

      Maka AGUNG mesti amat BERANI utk. MEMECAT segera si SAMSENG PEGUAM NEGARA paria PENJENAYAH/PENIPU ni - mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 145. Peguam Negara (5):

      Tertakluk kepada Fasal (6), Peguam Negara hendaklah memegang jawatan selama diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan boleh pada bila-bila masa meletakkan jawatannya dan, melainkan jika dia ialah anggota Jemaah Menteri, hendaklah menerima apa-apa saraan yang ditentukan oleh Yang di-Pertuan Agong.

      Lihat juga artikel amat BERNAS ni di -

      https://nthqibord.com/2019/09/24/tommy-letak-jawatan-atau-agong-tamatkan-kontrak/
      Tommy, letak jawatan atau Agong tamatkan kontrak

      Oleh Editor

      NTH Qiboard com
      24/09/2019

      Padam
    3. RASISMA, DISKRIMINASI, PENGHINAAN, PENIPUAN, ROMPAKAN, GERTAKAN dan PROVOKASI yang makin MENINGKAT dan makin BUAS terhadap ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, oleh puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP HOMO JIJIK Zionis ISrael - TAK boleh diBENAQkan SAMA SEKALI - kerana JENAYAH2 ini MELANGGAQ UNDG2 PERLEMBAGAAN berkaitan hak/identiti/warisan/sejarah ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, di Perkara-perkara 3(1), 8:5 (c), dan 153 serta MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3; dan sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153!

      Maka, AGUNG mesti amat BERANI mengembalikan HAK dan KUASA EKSEKUTIF baginda - utk. MEMECAT segera PEGUAM NEGARA, dan mana2 MENTERI yg. TAK berINTEGRITI dan yg. ANTI-Islam/umatnya serta ANTI-BUMIPUTERA ini – berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perlantikan PM /JEMAAH MENTERI/TIMBALAN2 MENTERI, Per. Per 40:2(a) [telah diLESAPkan dr. laman web JPA)], 45(5), 43, 43(A); dan AGUNG sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen:

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat


      Nota: Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada AGUNG "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) – maka, SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

      Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

      Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB Tun Abd. Razak Ibni Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK Agung dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

      INGAT:

      RAJA ADIL, RAJA diSEMBAH
      RAJA ZALIM, RAJA diSANGGAH

      *PENCINTA Hang Jebat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Padam
  2. Tgk. juga si BETINA HAK*M SUNDAL keturunan Pendatang Cina dan LIBERAL SIAL DAPpembunuh dr. MAHKAMAH RAYUAN ni punya mengHINA ISLAM/umatnya, (terutamanya MAIS/JAIS dan para ULAMA kita), UNDG2 Islam/Syariah dan UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 3, serta Agung dan Sultan Selangor sbg. KETUA2 AGAMA ISLAM NEGARA/NEGERI!!- Si BETINA KEPARAT Zionis ni ingat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni KEPALA BAPA si BETINA SUNDAL separuh Cina ni punya?!!!!!!

    Mmg. APA KEJADAHnya PENGHINAAN kpd. ISLAM/umatnya, UNDG2 ISLAM/SYARIAH, UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 3, AGUNG dan Sultan Selangor ini oleh si HAKIM Mahkamah Rayuan amat RASIS/FASIS ni boleh diBIAQkan oleh KETUA HAKIM NEGARA dan AGUNG sbg. KETUA AGAMA ISLAM, serta Sultan Selangor sbg. KETUA AGAMA ISLAM Negeri?!!

    PECAT segera si BETINA SUNDAL Liberal haram jadah ni!!! MENJAHANAMkan ISLAM/umatnya dan Sistem MAHKAMAH dan PERUNDANGAN NEGARA aja, termask. UNDG2 ISLAM/SYARIAH kita!!! Lihat di -

    http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2019/09/appeal-court-judge-insulted-islam-and.html

    Appeal Court judge insulted Islam and Sultan

    Another Brick in Wall Blog
    September 27, 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgk. juga si BLOG Pengganas/Penjajah Cina DAPpembunuh BANGKAI BABI amat RASIS dan FASIS ni - yg. punya mengHINA, MENGGERTAK dan MENIPU psl. ISLAM/umatnya terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita , serta POLIS kita sbg. PEMBUNUH bangsa paria (tapi TAK sebut yg. diBUNUH tu si PENJENAYAH2/PEMBUNUH2 paria amat KEJAM) dan juga MENGHINA dan MENIPU psl. PEMBUNUHAN Allahyarham adik Adib amat MALANG kita!!!

      Kalau BLOG Islam/Melayu buat mcm ni kat si PENDATANG2 Cina/Paria - cepat aja GERTAK; TANGKAP dan TUTUP blog ni, oleh si yiddin (yg. dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPpembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPpembunuh) dan si paria gobind BANGKAI BABI DAPpembunuh tu! Lihat BLOG Penjajah Cina BANGKAI BABI DAPpembunuh ni, di -

      https://shuzheng.wordpress.com/2019/09/27/indians-fight-for-freedom-fight-malay-tyranny/

      Indians fight for freedom, fight Malay tyranny (Update: Racist Annie fingers Indians)

      by Rihaku

      September 27, 2019

      Padam