Header Ads

ads header

Flash News

Dividen Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) 2% Terendah dalam sejarah - Rafizi


Dividen Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang diumumkan dua hari lalu adalah yang terendah dalam sejarah sejak LTAT ditubuhkan. Kalau saya salah, sila tangkap saya sekali lagi seperti tangkap saya semasa saya bongkar lambat bayar pencen pesara tentera beberapa bulan lalu. Tolonglah sebarkan maklumat ini dan viral terutama kepada keluarga tentera; saya tidak boleh bantu saudara jika saudara sendiri merestui diperlakukan begitu.

DIVIDEN 6%  2% YANG DIUMUMKAN OLEH LTAT BAGI 2015 2018 ADALAH YANG PALING RENDAH SEJAK 1973

Saya telah semak rekod dividen Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) sejak ia mula dilaporkan iaitu tahun 1973.

Dividen 6%  2% yang diumumkan bagi tahun kewangan 2015 2018 adalah yang paling rendah sejak 1973. Walaupun ekonomi negara menguncup dalam tahun-tahun krisis ekonomi 1985-87 dan 1997-1998 dividen yang diumumkan bagi tahun-tahun itu adalah lebih tinggi dari 6% 2%.

Saya mengutuk tindakan LTAT terutamanya Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein, Mat Sabu, Menteri Kewangan yang cuba memberi gambaran bahawa prestasi LTAT adalah baik dengan mengaitkan jumlah dividen itu sebagai bukti bahawa dakwaan saya sebelum ini mengenai kelewatan pembayaran caruman pencen bekas anggota tentera adalah lambat.

Jumlah 12% 2% yang diumumkan seolah-olah itu dividen juga adalah mengelirukan kerana ada dua komponen iaitu:

1) Dividen 6% 2% yang wajib dibayar kepada semua pencarum dan pencapaian 6%  2% adalah yang paling rendah sejak 1973

2) Bonus 2% 6% dalam bentuk unit amanah kepada anggota tertentu sahaja dan bukan semua anggota yang akan mendapat bonus unit amanah ini

Saya akan mengeluarkan analisa kewangan LTAT yang lebih lengkap dengan lebih menyeluruh dalam masa terdekat berikutan pengisytiharan dividen yang paling rendah sejak 1973 ini.

Saya tahu kepimpinan PAKATAN HANCING Umno cukup takut dengan isu kelewatan pembayaran caruman pencen kepada pesara tentera ini. Sepatutnya sebagai Menteri Pertahanan, Mat Sabu Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein menjaga kebajikan mereka bukan menggunakan prestasi dividen yang lemah untuk mengkritik saya.

RAFIZI RAMLI
Ahli Parlimen Pandan
Setiausaha Agung/Naib Presiden KEADILAN

23 Julai 2016

30 September 2019



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 ulasan:

  1. Sudah ketandusan idea sangatkah, saudara, hingga saudara tulis rencana sampah begini? Apa saudara ingat rakyat Malaysia tidak bijak menilai? Saudara ingat rakyat Malaysia singkat akal seperti saudara? Berhentilah menjadi manusia yang bangkrap begini. Boleh, saudara?

    BalasPadam
  2. Itulah si jantan HOMO KEPALA BUTOH mat sabu Amanah BANGKAI BABI-si PENJILAT DUB*Q kit siang/gun eng BANGKAI2 BABI DAP Anjing homo JIJIK Zionis ISrael ni - mmg. telah menJAHANAMkan PDRM kita!! Mana tak BANKRAPnya LTAT ni bila ASET2 bernilai ATM termsk. HARTANAH2nya bawah BOUSTEAD, asyik diJUAL si guan eng/mat sabu BANGKAI2 BABI ni!!! Lihat di -

    https://www.facebook.com/najibrazak/photos/satu-lagi-aset-kerajaan-dijual-kepada-singapurakali-ini-hotel-royale-chulan-buki/10155917975405952/

    Satu lagi aset kerajaan dijual kepada Singapura

    Oleh YAB DS Najib Razak

    February 25, 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah, TAK habis2 ATM kita, diSERANG/diSABOTAJ oleh MUSUH2 Islam/umatnya dr. si PENDATANG2 cina/paria-si PENYAMAQ2 ZIONIS bangkai BABI, dr. parti DAP ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah-si PERASU-AH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. mmg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!

      Sbb. tu DAP bangkai BABI ni mesti diHAPUSkan segera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Haritu, KEMALANGAN TRAK; lepas tu 2 lagi anggota ATM kita HILANG (disyaki diBUNUH) di PULAU PERAK, lepas tu kemalangan HELIKOPTER pula!!! Lepas tu anak SENIMAN Agung AR Badul dan cucu kpd. SENIMAN Agung Allahyarham AR Tompel terCINTA kita, Mejar Mohd. Zahir ni ditembak di MUKA dlm. DEMONSTRASI ATM yg. menggunakan PELURU HIDUP!!

      Lihat juga RASUAH dr. DAP PENGGANAS/PENJAJAH utk. mat sabu BANGKAI ANJING sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka SAMPAH PENG-GANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni dah berjaya MEN-GUASAI akan ATM kita sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Maka, mana si BETINA tipah koya/SPRM bangkai ANJING tu oi?!!! Di -

      https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/

      PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

      Oleh Raggie Jessy

      The Third Force net
      February 3, 2019

      Padam
  3. Bila PH memerintah negara, ekonomi negara merundum!

    BalasPadam