Header Ads

ads header

Flash News

Adun Jeram cabar Ronnie Liu usul buang Bersatu dari PH


Adun Jeram Mohd Shaid Rosli mencabar Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP Ronnie Liu mencadangkan kepada Majlis Presiden PH untuk membuang Bersatu dari gabungan itu.

Adun Bersatu itu berkata demikian sebagai mengkritik kenyataan Liu sebelum ini yang menyifatkan PH akan tetap berjaya tanpa Bersatu.

"Saya cabar Ronnie Liu dan kepimpinan tertinggi DAP untuk membawa satu usul untuk membuang Bersatu dari komponen parti PH di dalam mesyuarat Majlis Presiden PH," kata Mohd Said dalam kenyataan media hari ini.

Liu yang merupakan Adun Sungai Pelek sebelum ini turut berkata ketika PH sedang mengetengahkan agenda pelbagai kaum, Dr Mahathir Mohamad sebaliknya mengejar model parti dominan Melayu ala BN.

Liu memberi contoh tindakan Dr Mahathir menerima bekas pemimpin Umno dalam Bersatu, selain mempersoalkan berhubung ketiadaan tarikh jelas peralihan kuasa perdana menteri.

Sementara itu, Mohd Shaid dalam kenyataannya menyifatkan bahawa kenyataan Liu sebagai "keterlaluan dan sudah melampaui batas" sehingga boleh menjejaskan hubungan dan kerjasama antara parti di dalam PH.

Katanya, kenyataan Liu itu mempersoalkan kredibiliti Dr Mahathir.

"Atas kesedaran ini, saya bersedia untuk keluar daripada kerajaan PH di Selangor sekiranya Ronnie Liu tidak menghormati kepimpinan tertinggi PH.

"Ini adalah tindakan protes saya kepada DAP," katanya.

Tanpa menyatakan secara spesifik, Mohd Said juga berkata Dr Mahathir dapat membina "kerajaan Melayu Islam" baru tanpa DAP.

"Saya yakin dan percaya bahawa Dr Mahathir mampu membina satu kerajaan baru tanpa DAP sekaligus memadamkan keegoan DAP dengan membentuk gabungan kerajaan Melayu Islam yang baru," katanya.






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Awat hangpa baru tau ka perangai DAP?
    Dah lama dah kami tau. Pasai tu lama dulu kami dok kata "kalau DAP naik melayu dan islam akan dibangsatkan". Tai ramai yg tak mau pecaya. Depa kata hanya retorik. La ni baru sedaq kot. Tapi macam manapun nak ucapkan PADAN MUKA

    BalasPadam