Header Ads

ads header

Flash News

Krisis PKR: AMK lucut jawatan pengerusi tetap dan timbalannya


Pemuda PKR (AMK) hari ini bertindak melucutkan jawatan pengerusi tetapnya, Mizan Adli Mohd Noor dan timbalan pengerusi tetap Mohd Ramly Ahmad dari jawatan masing-masing.

Tindakan itu dikatakan ada kaitan dengan perselisihan antara Presiden PKR, Anwar Ibrahim yang tidak mahu timbalan presiden parti itu, Mohamed Azmin Ali merasmikan kongres Pemuda PKR.

Walaupun pengerusi tetap dan timbalannya tidak mempunyai peranan utama dalam operasi harian parti, namun mereka adalah tokoh penting semasa kongres kerana akan mempengerusikan mesyuarat himpunan itu nanti.

Surat yang memaklumkan pemecatan kepada kedua-dua mereka itu memberi alasan keputusan dibuat setelah mendapati semasa pemilihan dibuat dalam Kongres Nasional Tahunan AMK 2018, terdapat beberapa peraturan yang tidak dipatuhi.

Surat itu ditandatangani oleh Setiausaha AMK Ahmad Syukri Che Ab Razab, yang juga adalah pengarah kongres nasional AMK.

“Jumlah perwakilan yang layak mengundi dalam kongres nasional itu adalah seramai 270 orang.

“Namun jumlah keseluruhan undi yang telah dikira untuk pemilihan pengerusi tetap dan timbalan pengerusi tetap adalah sebanyak 400 undi dan 397 undi,” katanya.

Surat itu juga menimbulkan kelayakan umur mereka yang dianggap sebagai anggota AMK.

Oleh itu, kata Ahmad Syukri, pihak sayap parti itu memutuskan untuk mengadakan pemilihan baru untuk jawatan pengerusi tetap dan timbalan pengerusi tetap.

Beliau menambah bahawa keputusan itu juga telah disampaikan kepada Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR yang turut menerima tindakan berkenaan.






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Jika bank Anda mengatakan tidak kepada Anda untuk pinjaman, ada tempat otentik di mana Anda bisa mendapatkan pinjaman asli. Saya ingin mendapatkan pinjaman institusi yang saya temukan online untuk semua saudara dan saudari Muslim yang mencari pinjaman cepat untuk dengan cepat menyelesaikan masalah yang diinginkan. Saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700.000.000,00 dari ibu KARINA ROLAND LOAN COMPANY yang saya gunakan untuk merenovasi rumah sakit saya dan untuk melengkapi bisnis saya. Saya mendapat pinjaman dari mereka beberapa bulan yang lalu. Saya meminjam dari mereka karena ada banyak perusahaan pinjaman palsu online. Saya juga memperkenalkan saudara saya yang juga mendapat pinjaman sebesar Rp. 500.000.000 PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND. Sebelum saya menghubungi mereka untuk pinjaman, saya juga melakukan banyak penelitian tentang mereka dan menemukan mereka benar-benar asli. Mereka tidak seperti perusahaan pinjaman barat yang palsu. Jadi saya meminta pinjaman tanpa jaminan dengan mereka. Mereka memberikan pinjaman sesuai dengan hukum dan peraturan Islam. Tidak Perlu Jaminan. Tidak ada biaya tersembunyi. Mereka meminjamkan proses yang cepat dan sederhana. Tetapi Anda harus bisa menyetujuinya. dan Anda juga harus membayar kembali pinjaman mereka pada waktunya. Saya ingin meminta semua muslim sejati dan muslim untuk menghubungi ibu karina yang baik di email atau whatsapp: +15857083478 (karinarolandloancompany@gmail.com) Anda dapat menghubungi saya untuk meminta nasihat juga melalui email (nurraysadiena@gmail.com)

    BalasPadam
  2. Pada masa ini, kami menawarkan skim pinjaman EASY and FAST pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dengan kad pengenalan yang sah dan sesuai untuk pengesahan.
    Anda boleh mengemukakan permohonan pinjaman anda untuk apa-apa jumlah pinjaman yang diperlukan.
    Kami menawarkan pinjaman dari $ 5,000.00 USD Min. $ 100,000.00 USD Maks.
    Kami mempunyai kredit jangka panjang maksimum lima (5) hingga lima puluh (50) tahun.
    Kami memberi pinjaman seperti berikut: pinjaman projek, pinjaman pembiayaan semula, pinjaman pelaburan komersial, pinjaman kereta atau kenderaan, pinjaman pelajar, penyatuan hutang,
    pinjaman rumah, pinjaman peribadi, pinjaman perjalanan dan percutian, pinjaman tahun baru dan natal.
    Syarikat kami juga memerlukan seseorang yang boleh menjadi wakil syarikat kami di negara anda.
    Hubungi pejabat CROWN TRUST COMPANY LOAN KEWANGAN melalui e-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
    Hantar permintaan respons segera anda kepada: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

    Terima kasih atas sokongan anda!
    Kejayaan anda bermula dengan kami: JEFFEREY FRANK!
    PENGARAH KERETA TANAH PINJAMAN KEWANGAN!
    E-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

    BalasPadam