Header Ads

ads header

Flash News

Anwar Punca Kejatuhan PH....


Sejurus PH menang 2018, Anwar dibebaskan dari Penjara kerana pengampunan di Raja. Anwar terus mengatur langkah selesa kerana isterinya Timbalan Perdana Menteri.

Dia mula mencipta laluan untuk bergelar Ahli Parlimen dengan mengarahkan Ahli Parlimen Port Dikson meletak jawatan bagi memberi ruang kepada Anwar bertanding piliharaya kecil.

Perancangan berjalan lancar. Dia menang selesa. Dia masuk Parlimen. Dengan sandaran perjanjian sudah dimerterai selepas 24 bulan Tun Mahathir kena serah jawatan Perdana Menteri kepada beliau.

Dia pusing seluruh Malaysia bawa peringatan bulan Mei 2020 Perdana Menteri Malaysia ialah Anwar Ibrahim. Tinggal 3 bulan berbaki, dia kuatkan desakan agar Tun bersegera menyerahkan kuasa kepadanya dengan mempopularkan kempen transisi.

Oleh kerana desakan demi desakan, asakan demi asakan, Tun terus meletakan jawatan sebagai Perdana Menteri. Maka berlakulah krisis membawa kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan yang memerintah 22 bulan.

Anwar Ibrahimlah punca segalanya, Anwar Ibrahimlah punca segalanya,
Saya ulang...
Anwar Ibrahimlah punca segalanya sehingga kerajaan Pakatan Harapan hilang kuasa.

Macam mana pulak PAS yang bersalah? Setiap hari, setiap malam, bekas Menteri kabinet, bekas Timbalan Menteri dan pembesar-pembesar parti menyalahkan Pas terutamanya Tuan Guru Presiden Pas Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.. diserangnya sehingga diluar adat tatasusila berpolitik.

Salah sendiri tidak nampak, salah sendiri disembunyikan, salah sendiri dianggap wira. Tuduhlah rampasan kuasa, pengkianatan kepada mandap rakyat dab sebagainya.

Cuba berfikir sejenak! Jika Anwar tidak desak Tun Mahathir serah kuasa, Siapakah yang terus memerintah Malaysia sekarang ini? Berfikirlah secara CENTER kepala otak YB Khalid Samad ketua komunikasi PAN. Hah.... masih mau pusing lagi ke?

Catatan Noja
20 Mac 2020
Ajil Terengganu.

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


14 ulasan:

  1. Bodoh sombung...x mau ngaku salah sendiri....tamak gila kuasa takut hilang kuasa semua ada dlm ph

    BalasPadam
  2. Yu berjanji sdh tentu orang tagih kalau tak berjanji siapa nak tagih berfikir jgn jadi bodoh 1 malaysia orang tau tun berjanji pada anwar berfikir elok2 siapa salah siapa benar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janji bulan mei bro ni baru bln mac dah ambik kuasa tu yg tun m letak jawatan kg baik.

      Padam
    2. Benda dah lepas n rumah pun dah hancur lebur. Usah le di ungkit janji le pengkhianat le, kalau betul puak mu sangat sangat di sukai rakyat, binalah kekuatan, keupayaan dan macam macam ke lagi.serabut betul dengan puak ni degil macam israel.

      Padam
    3. Betul2 mcm Israel puok2 PHcng ni

      Padam
  3. Kau kena hukum berjanji dalam islam adalah menepati janji tk hukum dh atas muka bumi nie yang layak digunakan melainkan hukum yang allah allah sekian mahkluk pakai melainkan hukumnya

    BalasPadam
  4. Yang tk menepati janji adalah ciri2 orang munafik ada ke hukum lain selain hukum allah100peratus pasti dan kena yakin tk ada

    BalasPadam
  5. Tak habis habis nak jadi tali barut dan pencacai pengkhianat dan penyamun. Kan lebih baik terbitkan artikel untuk membantu membenteras penyebaran virus Corona dalam masyarakat....

    BalasPadam
  6. Padan muka..sekongkol lagi Ngan DAPigs,itu tanda Allah x merestui pemerintahan hancing.

    BalasPadam
  7. Kaki kencing kena kencing.. Dua2 hancing 😁😁😁

    BalasPadam
  8. Assallamualaikom Dan Salam sejahtera semua.semoga anda berada didalam kesihatan yang baik.allhamdullillah.kami rakyat sebenarnya sudah sangat masak dengan perangai diorang ni.cuma kami perhatikan sahaja cara cara dia berkominikasi cara bertindak.cara pergaulan.cara pelaksanaan tugas.dan berbagai bagai lagi.cuma kami tidak nak bersuara sangat tentang ini.asalkan anda mentadbirkan negara degan baik Dan laksanakan kebaikan kepada rakyat Dan negara dengan berkesan.kami sudah cukup berterima kasih janganlah haloba dalam menjawabkan sesuatu jawatan jikalau anda tidak berdaya untuk memikul peranan ini.besarnya harapan kami kepada kamu Dan supaya negara kami setanding dengan maju dengan negara lain itu lah kami memilih kamu sebagai pemimpin.dan juga mahu lihat anak watan Kita berkeliber didalam setiap bidang.alangkah bangganya kami.kerana Kita inggin memiliki segala galanya yang negara maju miliki.tapi sayang nya tidak berlalu seperti ini.maaf lah jika kami bercakap kurang sopan Dan tidak sedap didengar kerana kami cuma orang kampong sahaja.assallamualaikom.salam sejahtera untuk semua.

    BalasPadam
  9. Aslkm,itu lh yg kami hrpkn smsa PH ni ambil alih kosa rupa ny mntri dri klngan DAP ni rkus dgn kosa yg d brikn sehingga hak kpntinggan org2 mlyu,agma Islam d prlkehkn mntri2 mlyu dlm PH diam seribu bhsa tkut hilang jwtan ALLAH SWT tu ujud dia lh yg mngerak kn hti2 mnusia sehingga bertukar ny kpd krjaan baru yaitu krjaan PN yg d trjui olih TSMY yg skg olih 2prti d Ngra ini dn d perkenan olih KBDYMM SPBYDA ,slmt mmrntah Ngra M'sia ini shngga Pru15 klu KPi PN myngkn UTK rkyt insyaallah akan brkosa lh PN buat 5thun lgi .👍💚💙🇲🇾

    BalasPadam