Header Ads

ads header

Flash News

Inilah Sebab Kenapa Arwah Iksim Dibunuh!!! (mesti tonton)


KENAPAKAH ARWAH IKSIM DIBUNUH???
Versi Eljibiti
JAWAPAN : Kerana kajian2, pendedahan2 dan langkah2 strategik arwah IKSIM yang tidak menyenangkan bahkan mengganggu gugat banyak pihak, G25, Eljibiti, Ultra-liberals, Radical Ev@ngelists, IRF, SIS dan lain-lain kumpulan termasuk anasir luar negara yang mengancam kedaulatan Islam di tanahair Malaysia (Tonton video untuk memahaminya)

(1) Di dalam posting yang lalu, saya ada catatkan

"https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2812525992150357&id=952934824776159

"... Saya juga terfikir nak kongsikan di Page saya video yang "arwah IKSIM" pernah kongsikan sejurus sebelum PRU 14 tentang ancaman2 terhadap kedaulatan Islam. Video yang senantiasa membuatkan saya sebak, menahan air mata apabila menontonnya. ... "

* Saya belum berjaya mendapatkan softcopy video menyayat hati ini. Saudara saudari boleh tonton di YouTube



https://youtu.be/Zmbw5somR3o

(2) Selanjutnya saya merakamkan bahawa

"... Sebelum dan selepas PRU 14, arwah IKSIM hebat difitnah menjadi ejen politik UMNO, ejen politik BN, preachers of hatred dsb padahal ketika ada individu2 di dalam agensi2 tertentu yang sibuk berkempen politik kepartian kepada rakyat, arwah IKSIM sejurus sebelum PRU 14 sibuk melaksanakan DIPKI ("Deklarasi Ijtimak Penegasan Kedaulatan Islam") berkempen kepada "bakal kerajaan", menyeru semua ahli-ahli politik tanpa mengira parti agar memberikan komitmen mempertahankan kedaulatan Islam sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan!

... DIPKI adalah antara program2 anjuran arwah IKSIM yang dilaksanakan nationwide, mengikut zon, bagi mempertahankan kedaulatan Islam yang kepadanya disalurkan duit zakat fisabilillah yang arwah IKSIM difitnah (sampai sekarang tidak pernah dibuktikan oleh para pemfitnah) kononnya diselewengkan ... "

(3) Buat masa sekarang, dana zakat fisabilillah IKSIM disekat semenjak pertengahan 2018, sementara semua kakitangan IKSIM dari CEO hingga kerani dibuang kerja mulai Oktober 2018 dan IKSIM sebagai Syarikat Berhad Dengan Jaminan dalam proses penggulungan... kecuali, Wallaahu a'lam, sekiranya ada peguam yang mahir bab company secretarial matters boleh sekat the last nail in the coffin dan ada majlis2 agama yang sanggup inject dana bagi menghidupkan semula IKSIM, then let arwah rest in peace, arwah dulu baik orangnya, walaupun terjejas nama baiknya akibat badai fitnah mengganas yang tiada mercy dan dilahap pula kahak hijau fitnah ini oleh sebahagian rakyat dan pemimpin2 yang malas mengkaji, hanya laju mengeji ...

(2020-03-22) *NOTA* Oleh kerana ramai juga yang komen tanya siapakah "arwah IKSIM" , saya edit posting ini dengan menambahkan keterangan tentang "arwah"



(1) IKSIM = Institut Kajian Strategik Islam Malaysia, sebuah "Syarikat Berhad Dengan Jaminan" yang ditubuhkan oleh JAKIM dan MAIWP pada penghujung 2014 selepas mendapat perkenan daripada Majlis Raja2 dengan misi menjaga kedaulatan Islam di negara ini seperti termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan. Oleh kerana IKSIM adalah syarikat Berhad Dengan Jaminan yang tidak boleh menjalankan perniagaan dan bukan agensi kerajaan yang layak mendapat dana kerajaan, maka MAIWP sebagai salah sebuah badan yang menubuhkan IKSIM menyalurkan sejumlah zakat fisabilillah kepada IKSIM sesuai dengan fungsi IKSIM mempertahankan kedaulatan Islam dalam negara.

(2) Pertengahan 2018, selepas berlaku perubahan kerajaan ke kerajaan PH, IKSIM "dibunuh" iaitu dengan cara dana operasi IKSIM disekat dan Penghujung 2018 semua kakitangan IKSIM dari CEO hingga kerani dibuang kerja. Makanya digunakan istilah "arwah IKSIM".

(3) Malangnya, yang lebih menyedihkan, arwah IKSIM "dibunuh" dengan bantuan tangan2 orang-orang Islam sendiri yang terbawa-bawa sentimen politik kepartian melampau dan kepentingan peribadi serta kelompok yang sempit, ditambah dengan kesan pengaruh jahat oleh pertubuhan2 politik yang ada kaitan dgn pendakyah Kristian radikal serta golongan ultra-liberal yang mendapat bantuan serta dana asing.

(4) "Pembunuhan" IKSIM berlaku jelas sebagai melempiaskan nafsu marah dan dendam terhadap IKSIM setelah IKSIM berjaya mendedahkan Ancaman2 Terhadap Kedaulatan Islam kepada lebih 330,000 para peserta program dalam tempoh 3 tahun.

(5) Bukan itu sahaja, sebelum "dibunuh", IKSIM telah difitnah (termasuk oleh Menteri Agama pada masa itu) kononnya IKSIM telah melesapkan RM7.4 juta dana zakat fi Sabilillah MAIWP dan kononnya dana itu disalahgunakan untuk menyebarkan politik kebencian. Tidak sedikit ummat Islam yang menelan dengan lahap, tanpa usul periksa, kahak hijau fitnah ini termasuk golongan bijak pandai dan agamawan.

(6) Ketika itu, fakta bahawa laporan juruaudit bertauliah telah menunjukkan bahawa akaun IKSIM diuruskan dengan betul semenjak tahun pertama beroperasi lagi iaitu 2015 dipendamkan.

(7) The sad episode was a character assassination followed by actual assassination (sekat dana dan buang semua workforce IKSIM).

*PENGAJARAN* : sentimen politik kepartian melampau boleh menjadikan orang-orang Melayu Islam buta kepada ancaman2 bersama, sebaliknya tergamak menjadikan saudara2 seagama sebagai sasaran fitnah, kebencian dan penganiayaan.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Kezaliman Pee H pimpinan parti kafir harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam telah melampaui batas dengan menghapuskan pertubuhan Islam yang membela Islam supaya NGO-NGO munafik liberal yang bertopengkan Islam dan puak syaitangelis boleh bebas memusnahkan Islam dan menyesatkan umat Islam.

    Ini bererti musuh Islam lidah biawak cakap tidak serupa bikin ini telah menghina Perlembagaan Persekutuan seperti perkara 3(1) dll.

    Alhamdulillah, musuh Islam merancang dan Allah juga merancang dan sesungguhnya Allah perancang yang terbaik. Pee H tumbang baham tanah tidak sampai sepenggal !!!

    Tepuk ........

    BalasPadam