Header Ads

ads header

Flash News

Langgar sekatan PKP, polis lepaskan tembakan


POLIS terpaksa melepaskan tiga das tembakan apabila sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) tidak berhenti di sekatan jalan raya di Kampung Panggong Lalat dekat Gua Musang, hari ini.

Dalam kejadian 11 pagi itu, kenderaan terbabit yang dalam perjalanan dari arah Kuala Betis menghala ke Gua Musang itu dipandu laju dan enggan berhenti di sekatan.

Ketua Polis Daerah Gua Musang Superintendan Mohd Taufik Maidin berkata, kenderaan terbabit dikejar kenderaan peronda polis hingga ke jalan Kuala Lipis.

Katanya, Toyota Alphard kemudiannya berpatah balik selepas mendapati ada lagi sekatan jalan raya di Kampung Tanah Puteh.

Berikutan itu, kenderaan berkenaan sekali lagi memasuki jalan ke Kuala Betis sebelum anggota polis bertindak melepaskan tembakan berhampiran sekatan jalan itu.

“Tembakan itu terkena tayar belakang Toyota Alphard terbabit sebelum hilang kawalan dan terbabas ke longkang,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mohd Taufik berkata, polis yang melakukan siasatan menemui lima pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Myanmar berada dalam kenderaan terbabit.

Beliau berkata, pemandu kenderaan itu melarikan diri ke dalam hutan berdekatan kampung berkenaan dan belum dapat dikesan.

“PATI yang terdiri daripada dua lelaki dan tiga wanita itu dipercayai dibawa ke negeri ini dan mereka ditahan untuk siasatan lanjut,” katanya.

Mohd Taufik berkata, lima pendatang asing terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan dan tembakan polis itu hanya terkena tayar kenderaan berkenaan.

“Kita sedang mengesan pemandu kenderaan itu yang masih menghilang diri,” katanya.

Beliau berkata, sekatan jalan di Jalan Gua Musang-Kuala Betis bertempat di Kampung Panggong Lalat itu dilaksanakan berikutan arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. PATI naik Alphard
    menteri PH ngidam vellfire

    rakyat 100cc dan 1.3

    BalasPadam