Header Ads

ads header

Flash News

Propaganda PH sedang memperbesarkan isu pengerusi serta ahli majlis MARA ditukar


Hari ini, page-page propaganda PH sedang memperbesarkan isu pengerusi serta ahli majlis MARA lantikan kerajaan PH dahulu dihentikan oleh kerajaan PN baru.

Isunya begini.

Halatuju di bawah kerajaan PH ialah untuk tutup atau jual perniagaan-perniagaan MARA untuk hanya fokus kepada bidang pendididkan.

Ramai yang tak setuju dengan PH termasuk UMNO, Majlis Perundingan Melayu (MPM), Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM).

Ramai yang mungkin tidak tahu bahawa MARA ditubuhkan pada 1 Mac 1966 di bawah Akta Parlimen selepas Kongres Ekonomi Bumiputera pertama yang mendesak ekonomi Melayu diperkukuhkan.

Ini bermakna fokus dan matlamat asal MARA bukan hanya kepada pendidikan tetapi juga untuk merancakkan keusahawanan Melayu

Oleh kerana halatuju pengerusi dan ahli majlis MARA yang dilantik bawah PH bercanggah dengan halatuju PN, maka mereka ditukar.

Dulu, PH ganti pengerusi serta ahli-ahli majlis MARA yang dilantik bawah kerajaan BN dulu.

Kini mereka pula diganti di bawah kerajaan baru.

Tapi page PH Suara Rakyat tak puas hati:
https://www.facebook.com/suararakyatpage/posts/1552420458269799

NAJIB RAZAK


MR :  Normal tukar yang tak sehaluan dengan dasar... Itu pegawai kerajaan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Pee H telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, fitnah, pembohongan dan u-turn maka orang bodoh sahaja yang masih percaya pada Pee H.

    BalasPadam
  2. Hahahaha puak mengong ni telah mengatasi bahayanya virus corona, ini dasar kerajaan PN menapis kemudaratan yg dimahukan DAPPANPKR, sejarah pemerintah PH selama 22 bulan telah melakukan dasar contoh dan kes rujuk bilamana terus memecat pegawai lantikan BN, biul ke tidak tahu? Natijahnya dpt "cash" bukan dibalas BN ttp kerajaan PN yg tiada kaitan pun "asas dendam terpendam".. nak tahu detail PH perlu rujuk Nipa Meiden, Munjahit dan Kedet Samed.. Tu pun tak sedar diri...

    BalasPadam