Header Ads

ads header

Flash News

Takut rugi punya pasal, pekerja tidak diberi cuti taukey kilang kena serbu polis


Masih ada yang degil dan pentingkan diri, masuk hari kedua Perintah Kawalan Pergerakan, hari ini didapati pula terdapat segelintir majikan di kilang-kilang tetap mengarahkan kakitangan bekerja.

Sedangkan, kerajaan telah memberitahu bahawa tempoh kuarantin ini selama 14 hari dimana para pekerja perlu diberikan cuti atau bekerja dari rumah, dan hanya beberapa premis yang ditetapkan sahaja boleh dibuka.

Polis serbu kilang masih beroperasi

Menerusi perkongsian di Facebook Penang Kini, terdapat kilang yang masih beroperasi di sekitar Pulau Pinang telah diserbu oleh pihak polis selepas mendapat aduan.

Adukan segera pada polis

Justeru kepada pekerja berhadapan dengan situasi yang sama diharapkan, membuat laporan kepada pihak polis atau Pejabat Buruh menerusi Hotline yang telah diberi.





Dah banyak kali dipesan malah pihak kerajaan merayu agar mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan, janganlah disebabkan tidak mahu menanggung rugi nyawa pula digadai.

Sumber : Penang Kini


MR :  Tokey yang penting isi perut..


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan