Header Ads

ads header

Flash News

Akak Hindu ini sekolahkan geng “racist” isu tudung petugas kesihatan


Perbahasan mengenai isu tudung yang dipakai oleh petugas kesihatan membawa kepada isu racist yang tidak sepatutnya. Ramai yang seolah-olah tidak dapat membezakan antara pemakaian agama dan pemakaian atas faktor kesihatan terutama dalam melawan wabak seperti Covid-19 ini.

Bagaimanapun perdebatan itu ternyata menyebabkan ramai petugas kesihatan bukan Islam tampil mempertahankan tindakan mengenakan pakaian seolah tudung itu kerana ia adalah keperluan utama dalam misi menjaga keselamatan diri.

Antaranya, Puan Malarsanthi Santherasegapan yang tampil di facebooknya mempertahankan tindakan itu. Menurut beliau “Agama saya Hindu tak meminta saya pakai tudung nih.. Tapi bangsa saya, Bangsa Healthcare Workers meWAJIBkan pemakaian TUDUNG nih..”

Beliau turut menempelak golongan yang asyik berdebat dan menyindir dengan nada racist berhubung tindakan itu dengan menyebut “Jadi setan setan RACIST kat luar tuh, plz be ashamed of yourselves!!TUDUNG is part of my PPE !! And i am a HINDU!”


MR :  Semenjak PH memerintah negara kita menjadi makin tak hormoni dengan isu kaum


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. PH dan racist berpisah tiada. UMNO PAS juga yg bagus.

    BalasPadam
  2. Bila bab makan minum puak puak kafir,munafiq,fasiq dan LGBT tahu pula cari makanan atau minuman yang tidak terdedah atau ditutup demi kebersihan dan lebih selamat,tetapi sebaliknya tidak kepada manusia, mereka suka pada wanita yang terdedah untuk tontonan umum seperti kehidupan binatang. Islam adalah satu agama yang bukan setakat baik tetapi yang juga benar,Ianya menjaga semua aspek keselamatan manusia samaada perkara rohani dan jasmani dan lebih logik serta dibuktikan tanda tanda yang ditunjukkan oleh Islam telah dibuktikan benar oleh sains yang didewakan oleh sesetengah manusia. Islam adalah satu satunya agama pertama di atas mukabumi,Ia bukan setakat menceritakan sejarah lampau malah sejarah masa kini dan masa depan yang tidak terjangkau oleh sains

    BalasPadam