Header Ads

ads header

Flash News

Annuar Musa tempelak mulut celupar Khalid Samad


Menteri Wilayah Persekutuan, Annuar Musa dan mantan menteri, Khalid Samad bertikam lidah di Twitter semalam.

Pertelingkahan itu tercetus kira-kira jam 8.40 malam apabila Khalid memberi respons celupar terhadap satu ciapan oleh Annuar berhubung penggunaan dron untuk mensanitasi dan membasmi kuman bangunan-bangunan tinggi dan jalan di Kuala Lumpur.

Pada 31 Mac, Annuar memuat naik gambar sebiji dron sedang terbang, berlatarbelakangkan bangunan berkembar Petronas, manakala beliau dan beberapa pegawai lain dilihat menyaksikan dari bawah.

Ciap Annuar, ia adalah untuk menguji kesesuaian penggunaan dron untuk kerja sanitasi dan membasmi kuman di kawasan bandar raya.

“Kerja ini perlu dilakukan secara meluas (extensive) termasuk di bangunan tinggi dan jalan-jalan serta tempat awam,” ciap anggota Parlimen Ketereh itu lagi.

Khalid kemudiannya mengulas ciapan Annuar itu, dan berkata dia berharap kenyataan Annuar itu adalah “berita palsu”.

“Aduuuuh. Harap-harap fake news. Takkan bangunan dan jalan nak disanitisenya? Aduuuuh…” ciap Khalid di Twitter.

Ini menyebabkan Annuar, membidas Khalid beberapa jam kemudian dalam satu ciapan lain, berkata bahawa yang dilakukan semalam bukanlah kerja sanitasi, tetapi demonstrasi oleh pihak yang mencadangkan agar dron digunakan untuk tujuan berkenaan.


“Lid Oi.. itu bukan sanitise.. Itu demo oleh pihak ygyang mencadangkan supaya kita guna drone.. kita jangan terima bulat-bulat mcm nak beli tanah Kampung Baru.. kita kaji dulu Lid,” balas Annuar dalam ciapannya.
Sejak 7.40 pagi tadi, ciapan Annuar itu mendapat 356 respons suka dan 109 ulang cap, sementara ciapan Khalid mendapat 279 respons suka dan 40 ulang ciap


MR :  Jenis meroyan... kan kena sebijik


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. broker Tanah bercakap soal kesihatan... kelaut ler

    BalasPadam
  2. tolong jangan marah PH. Sekarang ni tiada modal.Nak harap rakyah marahpun payah. Dulu PH potong semua peruntukan untuk pegawai perubatan dan rakyat miskin. Sekarang PN beri peruntukan kepada rakyat selepas PH kata negara hampir miskin.PH perlu dilihat relevan dan cari apa sahaja untuk bangkitkan tidak puas hati.

    BalasPadam
  3. lid oi lid..."dah tua pun bodoh lagi..."😆

    BalasPadam
  4. Puak khadam liberal ternakan parti kafir harbi DA-Pigs adalah barua-barua sesat lagi menyesatkan, bangsat dan celaka kerana mereka pernah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan Tuhan dan Nabi.

    Bahkan mereka berdiam diri setiap kali pemimpin DA-Pigs menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Berdiam diri bererti merestui tindakan DA-Pigs tersebut.

    Puak munafik liberal tidak boleh dipercayai kerana mereka mempunyai lidah biawak cakap tidak serupa bikin. Mereka dan tuan kafir harbi mereka menjaga kepentingan puak kafir dan menafikan hak Islam dan umat Islam.

    Mereka adalah puak munafik yang berpura-pura beriman di hadapan umat Islam. Apabila mereka kembali kepada syaitan mereka , mereka berkata mereka juga adalah syaitan yang menipu umat Islam.

    BalasPadam