Header Ads

ads header

Flash News

Peratusan Sembuh Pesakit Malaysia Paling Tinggi Di Dunia


Ini bermakna apa yang kerajaan Malaysia pimpinan YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin lakukan selama  ini berada di landasan yang betul dalam mengawal penularan wabak Covid 19 .

Malaysia duduk di tangga teratas di dunia daripada segi kadar peratus pesakit yg sembuh  Covid-19 iaitu sbyk 32.7%, diikuti
Singapura 24.4%, Hong Kong 22.54% berbanding kadar purata dunia sbyk 21.01%.

Kadar pesakit Covid-19 yg meninggal dunia di Malaysia pula adalah yg paling rendah iaitu 1.63% berbanding Korea (1.84%), Jepun (2.38%), Sweden (5.87%) dan kadar purata dunia 5.49%.

Ini membuktikan apa yg kerajaan Malaysia lakukan adalah betul dan berkesan dan sistem perkhidmatan kesihatan Malaysia adalah yang terbaik di dunia.

Malaysia mendapat markah 95 daripada 100, ranking pertama dalam kategori kesihatan menurut International Living Annual Global Retirement Index 2019.

Ternyata dalam usaha memerangi Covid19 pun Malaysia sekarang berada di tangga teratas.

Rakyat Malaysia pula biarpun dalam PKP, mendapat banyak imbuhan dan bantuan dari pakej rangsangan ekonomi kerajaan Perikatan Nasional.

Perkara yang sudah pasti tidak ada di negara-negara lain.

Bertuahlah jadi rakyat Malaysia.

Syabas Dato Sri Dr Adham, Menteri
Kesihatan dan barisan hadapan (doktor, jururawat, pembantu perawatan kesihatan, pemandu ambulans dan kakitangan perubatan yg lain termasuk cleaner, polis, tentera, KKM, agensi2 dan pihak berkuasa terlibat, sukarelawan, NGO dll yg terlibat secara langsung dan tidak langsung dlm memerangi Covid-19) kamu semua adalah wira negara ini.

Teruskan perjuangan kamu demi negara.

 Insyallah #KitaAkanMenang



MR :  Macai PH mesti bengang


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Tanah bertuah... rakyatnya mewah..
    berkat hasil kepimpinan ruh islam..

    sebak rasa bila pertama kali dapat PM yg tak silu menyebut nama ALLAH di kaca tv... siap berdoa Bhai..
    stakat ni , alhamdulillah

    BalasPadam
  2. Admin fakta salah.

    % sembuh menunjukkan penyediaan kemudahan kesihatan yg baik. Nak sembuh kena ada wad kuarantin khas, ventilator yg cukup, ICU, disamping ubatan2.

    Pengawalan Penularan Wabak bersandarkan jumlah jangkitan / jumlah Ujian. Jumlah Ujian Malaysia masih sangat rendah, di bawah 8,000 untuk setiap 1 juta penduduk. HK, Korea lebih 10,000.

    Penyediaan kemudahan kesihatan yg baik menunjukkan PH telah melakukan yg terbaik. 2018, PH peruntuk 29 billion kpd Kem Kesihatan. Tgk link bawah sekali.

    https://www.bharian.com.my/rencana/muka10/2018/11/494397/peruntukan-besar-jamin-khidmat-kesihatan-terbaik

    Pengawalan Penularan Wabak ditunjukkan melalui % jumlah jangkitan berbanding jumlah ujian Covid yg telah dilaksanakan KKM dan mesti dilihat bersama2 jumlah Ujian untuk setiap 1 juta penduduk. Itu boleh lihat di https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

    Kalau Admin berani, jgn delete komen ni. Jilat min.

    BalasPadam