Header Ads

ads header

Flash News

Mahasiswa Mengeluh Dapat Bantuan Makanan Biasa-Biasa


Dah kenapa dengan makanan tu? Siap ada ayam dan dan sayur lengkap pun masih nak mengeluh.

Cuba bayangkan jika Malaysia dalam keadaan darurat nak dapat sebuku roti pun susah atau letak diri tu ditempat orang-orang  miskin yang terpaksa lapik perut hanya sekali dalam sehari atau langsung tidak dapat makan 2-3 hari.

Mengeluh itu sebenarnya tanda kalian tidak bersyukur dengan rezeki yang Allah kurniakan.

Ya mungkin yang mengeluh ni anak orang-orang berada dan tidak mewakili semua mahasiswa tetapi aku agak kecewa dalam situasi seperti ini pun masih ada manusia yang tidak tahu berterima kasih dan terima rezeki seadanya.

Sumber: LINK


MR :  Kami tak melihat mahasiswa mengeluh tapi kami melihat PH mengapi situasi.. celakalah rakyat kalau ada pimpinan dalam suasana macam ini nak main politik juga


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Belajarlah bersyukur. Dapat nasi lauk ayam dan sayur dah kira seribu rahmat, zaman jepun dulu rakyat Tanah Melayu makan ubi kayu hari2, tau.

    BalasPadam
  2. Kasihan sebilangan mahasiswa diberi makanan percuma tetapi tidak pandai bersyukur sibuk complain tak habis-habis di waktu darurat ini. Inikah generasi baru yang akan mentadbir negara ? Malanglah.

    BalasPadam
  3. Syukurlah ada nasi lauk ayam sayur,kami ni dgn kawan kena bjimat makanan,pernah sekali sampai 3 hari 3 malam tak makan,hanya teguk air suam je buat alas perut yang lapar ni,syukurlah apa yang ada.... ingatlah betapa kita susah ada lagi yang susah dari kita.

    BalasPadam
  4. Lihat YouTube tengok Bangladesh Covid 19. Kalau kamu bersyukur Allah tambahkan rezeki, kalau kamu mengeluh, maka tunggulah kefakiran.

    BalasPadam
  5. Budak UM memang banyak spesies babi. Universiti celaka. Cina menguasai.

    BalasPadam