Header Ads

ads header

Flash News

Pegawai Ahli Parlimen DAP Didedah Antara Terlibat Pembikinan Video Menghina Ebit Lew


Sejak beberapa hari lalu, nama pendakwah bebas terkenal, Ustaz Ebit Lew semakin hangat diperkatakan selepas beliau dan pasukannya memberi bantuan kepada satu keluarga di Kedah.

Beliau diserang daripada pelbagai pihak, termasuk pegawai khas kepada Menteri Besar Kedah, individu dan kumpulan organisasi lain.

Di laman-laman media sosial, pelbagai tuduhan telah dilempar terhadap pendakwah bebas berbangsa Cina itu.

Sejak dua hari lepas, tular pula sebuah video yang dipercayai menyindir aktiviti dakwah Ebit.

Menurut sumber, salah seorang daripada pelakon dalam video tersebut, Rosly Yusof merupakan pegawai kepada Ahli Parlimen DAP, Bukit Mertajam, Steven Sim.

Turut berlakon dalam video tersebut, Muhammad Fitri Termizi, yang juga merupakan Naib Ketua Pemuda AMANAH Pulau Pinang.

Walaupun tidak dinyatakan dengan jelas tujuan video tersebut dan tidak menyebut mana-mana nama, netizen sudah dapat mengagak ciri-ciri yang dilakonkan semula menggambarkan situasi yang sama dalam kebanyakkan video Ebit Lew.

Menerusi perkongsian di Facebook, video tersebut mendapat kecaman dari netizen yang tidak berpuas hati dengan tindakan pelaku di dalam video tersebut.



Antara lain, netizen menganggap perbuatan dan video sindiran tersebut sebagai bodoh dan pelbagai lagi kecaman lain.



SuaraTV telah menghubungi Rosly Yusof, yang juga merupakan pelakon dalam video tersebut, tetapi gagal mendapat sebaran respon. -SuaraTV

MR :  Terbongkar jua... Amanah dan Ikram mesti menafikan!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


12 ulasan:

  1. Berkerja dgn kafir xpe tp jgnlah perangai pun mcm org kafir.
    Kalau majikan anti Islam kuli pun ikut perangai anti Islam.. Ini mesti ada masalah dlm beragama ni

    BalasPadam
  2. Korang tau tak, syaitan pun terpegun yg manusia boleh buat benda camni. Seburuk-buruk syaitan, ia mengaku yang Allah tu Tuhan.
    Syaitan pun ngaku LGBT tu adalah haram.

    Seburuk-buruk syaitan pun ia amat yakut akan Allah. Ni Manusia aje yang tak takut dgn Allah. Manusia aje yg boleh fikir mereka tu lebih hebat.

    Maka tak salahlah bagi Allah jika Dia masukkan manusia jenis ni dalam api neraka.
    Kerana tabiat dan perangai mereka mengalahkan syaitan.

    BalasPadam
  3. Tolong jangan marah PAN.DAP,PH. Memang mereka melengkapkan ciri-ciri sebuah kebencian,mengencing dan KEBODOHAN. Tiada apa lagi yang boleh dilakukan selain posisi kiri,buruk dan ke arah dosa.Moga Allah memberi hidayah kepada yang sanggup berlakon tu.Menyemai dosa dan menuai dosa itu mudah,apabila semakin menjauh daripada ulamak.Membenci alim ulamak menyayangi golongan kufur...

    BalasPadam
  4. Segelintir orang Melayu telah menjadi pengkhianat agama dan bangsa dengan menjadi barua ternakan penjajah Portugis, Belanda, British , Jepun , Zionis berbulu liberal dan parti Komunis roket yang memuja chinpengzee @ chimpanzee.

    Mereka adalah Musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut yang lebih berbahaya dari penjajah sendiri.

    Mereka sanggup menjadi pengkhianat Dan menjual ibubapa mereka sendiri kerana dedak cap roket.

    BalasPadam
  5. Strategi yang sangat berkesan.bermain dengan emosi adalah cara terbaik untuk menarik minat orang-ramai,jadi,dia merekabentuk propagandanya mensasarkan kepada naluri dalam jiwa rakyat.

    BalasPadam
  6. Pihak kerajaan sepatutnya perlu mengawal platform media.Dalam usaha menyekat penyebaran kandungan media yang berunsur negatif.Jika berita palsu atau fitnah tidak dikawal,boleh membawa malapetaka buruk kepada negara dan menjejaskan keharmonian.Atau sekurang-kurangnya cukup untuk membezakan benar dan Salah.

    BalasPadam
  7. Semua orang tahu bahawa sudah ada undang-undang untuk mengawasi serta hukuman penyebaran media yang tidak beretika..tetapi tidak pula digunapakai oleh kerajaan sekarang...Kenapa dibiarkan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tak silap kerajaan PH telah berjaya memansuhkan akta tersebut semasa berkuasa. Maaf. Jika saya silap

      Padam
  8. Panas je hati ni..iblis yg bertopengkan manusia lahanat

    BalasPadam