Header Ads

ads header

Flash News

Penempatan pesakit Covid-19 dalam masa 4 hari


Kalau kat CHINA boleh bina hospital dalam 10hari,kita kat sini pun berjaya ubah pusat pameran terbesar MAEPS jadi pusat menempatkan pesakit Covid19 dalam masa 4 hari. Dengar cerita bukan senang nak dapatkan bahan2 dan pekerja dalam masa PKP nie. Terpaksa merayu kedai2 hardware tuk buka dan supply barang, kena dapatkan pemandu2 lori tuk hantar barang, kena pujuk pekerja binaan dan pembersihan tuk datang bekerja.

Kat CHINA, kerajaan dia kerah buat hospital, semua terpaksa akur. Sini, kerajaan tak paksa suruh bukak kedai, tapi Cina hardware sumbang peralatan, kerajaan tak paksa drebar lori hantar barang,tapi pemandu India sanggup turun padang, kerajaan tak paksa pekerja Melayu wajib datang kerja,tapi dia orang sanggup kerja siang dan malam tuk siapkan hospital mudah alih nie. Ni lah kelebihan negara kita. Walau berlainan bangsa dan agama, waktu musibah menimpa, kita akan saling bantu membantu.

Kredit: Firdaus Mohamad


MR :  Tahniah menteri kesihatan yang dicaci maki oleh PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. PH melalui Dr.Musa, menggunakan ruang masa covid19 ini untuk menghentam PN.Modal tak banyak untuk cari salah, maka cari ruang yang sesuai untuk menyerang.Nak harap rakyat marah payah,sebab PM MY telah memberi segala peruntukan kepada rakyat. Kalu PH memerintah lagi, rasanya ramai yang kebulur sebab segala peruntukan ditarik masa PH merintah.harap e-dompet rm30 aje lah

    BalasPadam
  2. Tahniahkpd KKM dan semua warga Msia yg ikut perintah pkp

    BalasPadam