Header Ads

ads header

Flash News

PH, sekarang bukan masa bermain politik


KUALA LUMPUR – Gelagat pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan (PH) yang berulang kali meminta sidang tergempar Parlimen diadakan ketika wabak Covid-19 yang sedang mengganas amat menghairankan.

Ini kerana, pemimpin PH yang suka ponteng beramai-ramai hingga nyaris kekurangan korum untuk sesi sidang Parlimen diteruskan.

“Hari ini, pesakit yang didapati positif Covid-19 di negara ini telah melebihi 3,000 orang. Apabila rakyat seluruh negara terpaksa berkurung di rumah dalam Perintah Kawalan Pergerakan fasa 2 bagi memerangi wabak, malah Ketua Pengarah Kesihatan Dato’ Norhisham turut mengingatkan dua minggu akan datang sangat penting bagi kita dalam ‘peperangan’ ini, apakah niat dan muslihat PH untuk mengadakan sidang khas Parlimen?

”Ini bukan masa untuk berpolitik mahupun mencari publisiti murah, tetapi saat penentu sama ada kita akan berjaya mengatasi wabak.

”Oleh itu, kami meminta PH mengutamakan kepentingan negara dan rakyat, dan perbaiki tabiat ponteng, hadir beramai-ramai ketika Parlimen bersidang nanti,” kata Pengerusi Biro Komunikasi Parti-parti Politik Antarabangsa dan Diplomasi MCA, Dr Tee Ching Seng.

Beliau menyifatkan tindakan Presiden PKR, Datuk Sri Anwar Ibrahim; Ahli Parlimen DAP Bandar Iskandar Puteri, Lim Kit Siang dan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Meng mendesak sidang tergempar Parlimen sekarang tidak lebih hanya mahu menyusahkan negara.

Tambahan pula, seluruh dunia sedang mengharungi waktu sukar membendung penularan wabak, sudah tentunya Malaysia tidak sanggup menghadapi apa-apa pergolakan politik.

Lantaran itu, katanya, MCA menyeru kepada PH supaya mengutamakan negara dan rakyat dan menghentikan sandiwara politik dengan segera.

“Mereka boleh hadir beramai-ramai apabila sidang Parlimen diadakan nanti,” katanya sambil mengingatkan bahawa
Parlimen mempunyai 222 keahlian dan hanya 26 orang diperlukan untuk mencukupkan korum persidangan.

Tee berkata, sidang Parlimen beberapa kali hampir tidak dapat diteruskan sepanjang 21 bulan PH berkuasa. – MalaysiaGazette

MR :  PH yang hancing?? Boleh caya ke?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Malaysia bertindak tepat dengan tidak melayani golongan Kafir Munafik PH.
    Lihatlah di Britain Italy dan Spain, angka kematian meningkat dgn puluhan ribu, tapi tidak di Malaysia.

    BalasPadam
  2. C0VID 19 adalah termasuk dalam pakej rahmatan fil aalamin pakatan hancing atas nasihat juak panpinpon,buktinya mereka tidak peka bahaya virus pada peringkat awal atau primary,mereka keras kepala enggan menyekat kehadiran pelancong,perhimpunan tabligh dan seumpamanya. Rakyat sudah tahu selok belok cerita serta ending filem pakatan hancing dengan dialog yang sama diulang ulang seperti perompak,penyamun,pintu belakang,atap...tapi setakat sembang ajelah..zero solution...yang pakatan hancing pandai hanya tarah duit petronas,jual aset,pinjam duit...janji yang lain ke laut dan saya teramat yakin,andaikata mereka masih memerintah tiada pakej sepertimana yang dilakukan oleh PN sebab skrip mereka hanya tahu berkokok dengan menyalahkan kerajaan sebelumnya. Bila menteri kewangan umumkan negara tidak perlu pinjam duit barulah rakyat semakin sedar tentang bahaya kencing pakatan hancing yang boleh mengaburi mata rakyat melaui teknik cuci otak atau dihinopsis oleh manifesto pemimpin pakatan hancing dalam pru 14

    BalasPadam
  3. Takdirr!!! ✊.. Sblm jdi kerajaan ari tu korg xpikir pon mcm ni.. Knpa masa ph tgh sibuk bekerja utk mjaga kesihatan rakyat yg korg pulak sibuk nk rebut jdi kerajaan... Smpai bukak atap nk masok pon ade.. Alhamdulillah dh dpt pon jwtan bertaraf menteri tpi jwtan tu xde kepentingan pon bt masa sekarang kannn... Menteri & tim menteri yg ada ni pon ramai yg masih lgi bungkus kepala dgn plastik haha takot kene kovik la teww.. Minum la air suam byk nti virus tu akan turun ke usus perut virus kan kalah dgn asid sbb dlm perut ade asid kikikikikiii.. Hahaa org xnmpak pon ape kejenye kabinet besar ni.. Brapa byk duit yg diagih2kan utk kabinet yg sy kira paling besar belanja nya.. Kalah umno dulu.. Tpi walaunta ramai yg taksub ape ph bt betul pon disalahkan.. Xdinafikan ade jgk yg sy xberkenan tpi jgn lah perkara betul diasalahkan jgk.. Ape jenis unta la ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memanglah takut covid 19.hang pun apa kurang.. Cakap merapu macam anjing kurap. Inilah muka tak tahu malu. Orng lain berperang dgn penyakit tapi penyibuk jilat tahi ph. Maaf ya geram sgt.

      Padam
  4. Syukurlah pakatan hancing pendek umur..sudah ditakdirkan rumah runtuh,pintu dan atap dibuang angkara pimpinan pakatan hancing sendiri yang masih gila kuasa walaupun sudah pegang kuasa. Jika panjang umur lagi banyak kerosakan yang dahsyat berlaku ke atas rakyat angkara kencing tikus tikus hancing

    BalasPadam
  5. Bagus kerajaan bertukar. Klo x, buat tak tau + buat pekak je orang kata ni virus bahaya. Sempadan biar terkangkang. Rakyat China siap dikecualikan Visa utk masuk. Sedangkan dari bulan 1 atau 2, 5 juta rakyat Wuhan dah lari keluar Wuhan dan lebih terok lari keluar China sebab mereka tahu Wuhan / China bakal di LockDown.

    Berita ini disampaikan sepupu saya yg sedang mengambil postgraduate di China yg turut terkandas dlm lockdown di China sudah beberapa bulan

    BalasPadam