Header Ads

ads header

Flash News

Singapura catat 942 kes baru dalam hari ini


Kementerian Kesihatan Singapura hari ini mengesahkan 942 kes baru Covid-19, yang menjadi jumlah tertinggi kes baru dalam sehari, menurut Reuters.

Ia menjadikan jumlah keseluruhan kes Covid-19 di republik itu setakat ini kepada 5,992 kes.

Majoriti daripada 942 kes baru itu melibatkan pekerja asing yang tinggal di asrama, dengan hanya 14 kes melibatkan warga dan penduduk tetap.

Menurut laporan itu lagi, pihak berkuasa Singapura berjaya mengurangkan penularan wabak itu di kalangan warga dan penduduk tetap menerusi pemantauan dan pengesanan kontak.

Bagaimanapun penularan masih berlaku di kalangan komuniti pekerja asing, dengan kumpulan hak asasi menyifatkannya sebagai satu kelemahan dalam usaha mengekang wabak itu.

Menurut Bernama, Singapura mencatatkan 5,050 kes positif, di mana 3,267 diklasifikasikan sebagai penghuni asrama, 258 melibatkan pemegang permit kerja yang tidak tinggal di asrama, 956 kes masyarakat tempatan dan 569 kes diimport.

Sebilangan besar penghuni asrama yang terjejas adalah dari Bangladesh, India, China dan Myanmar.

Setakat ini seramai 11 pesakit telah terkorban akibat Covid-19 di negara itu.

MR :  Sebelum ini PH komen kerajaan dan minta contohi Sinpaura.. Sekarang macam mana?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Dalam Twitter dan Quora banyak si pemakan babi mengatakan Singapura lebih maju daripada Malaysia kerana mereka adalah sekular, jadi boleh buat banyak perkara tanpa banyak restriction, kononnya Islam ini menyusahkan manusia.
    Aku lawan balik bagi hujah daripada Al Quran, tapi kena ban daripada Twitter dan Quora kerana aku mempertahankan Islam sebagai agama yang Supremee, supreme ke atas agama yang lain.
    Jadi aku kena ban dari Twitter dan Quora.
    Takpe. Ini adalah jihad kita. Manusia boleh ban kita, tapi Allah menguasai segalanya.
    Semoga Allah hancurkan kumpulan pemakan KhinziR ni yg memusuhi Islam.

    BalasPadam
  2. Sampai kiamat pun golongan kafir dan munafiq tidak akan menang berhujah dengan Islam kerana hujah mereka berdasarkan hanya satu hala pemikiran dan gurunya ialah syaitan dan hawanafsu.. Berbeza dengan Islam yang berdasarkan imam dan wahyu... Bacalah sirah para nabi... Bila kalah berhujah mereka akan ambil tindakan seperti bunuh, penjara dsb. Dalam kes tuan kena ban.. Tiada satupun ujian makmal klinikal yang mengatakan babi baik untuk manusia...jadi perangai pemakan babi pun teruk seperti kehidupan babi... Semua disondolnya

    BalasPadam