Header Ads

ads header

Flash News

Skandal IC Warga China Masih Berleluasa?


Media sebelum ini melaporkan beberapa individu termasuk pegawai kerajaan berpangkat tinggi ditahan polis susulan pembongkaran aktiviti penjualan MyKad kepada warga China di Pulau Pinang, negeri yang dikuasai oleh DAP.

Paling mengejutkan,Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mendedahkan sebanyak 1,319,979 kes kehilangan MyKad akibat cuai direkodkan diikuti kehilangan akibat faktor jenayah.

Ketua Pengarahnya, Datuk Ruslin Jusoh berkata, jumlah yang direkodkan itu adalah bagi tempoh bermula Oktober 2015 sehingga Disember 2019.

Dan ketika krisis covid-19 ini melanda Malaysia, banyak kekangan berlaku sehingga menyebabkan segala urusan memerlukan kad pengenalan untuk sebarang urusan online. Disinilah segalanya terbongkar.

Didapati ramai yang kononnya warganegara Malaysia tetapi tidak fasih bahasa melayu dan tidak memahami dengan baik segalanya berkaitan negara ini.

Kini pemilik kad pengenalan palsu yang kebanyakannya dari negara China semakin ramai dikesan…




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


11 ulasan:

  1. Pada pendapat saya, ic yg dipegang oleh pendatang pada asalnya adalah asli, pendapat ini adalah berdasarkan satu kes mahkamah yg menunjukkan nama pendatang china tidak sama dengan nama dalam ic yg dipegangnya. Cuma ic asli tersebut telah dikeluarkan semula dgn gambar baru dan mungkin cop baru juga. Pemilik asal mungkin telah meninggal atau ic tersebut telah di klon.

    BalasPadam
  2. Deport mereka balik ke China. Lucutkan kewarganegaraan ahli-ahli politik berkenaan.

    BalasPadam
  3. Yose phin...babi ko china wuhan,,g berambos mti la ko babi anak anjing bodoh sial

    BalasPadam
  4. Kaum sepet dengan menipu berpisah tiada,,nmpk sepet nmpk penipu......

    BalasPadam
  5. Ramai lagi Penduduk tetap kat malaysia yg Dh berpuluh tahun masih x Siberia warganegara! Alasan anugerah tuhan. Adakah jadah Dia yg Sampai anak2 warganegara kat sini tapi nk beri warganegara pd ic merah susah, sial warga asing yg x tahu ckp melayu . Asal usul negara kita dpt ic biru. Ramai Pakistan ic biru, Indonesia Bangladesh India cina , Tanya negaraku x Blh nyanyi? Kdn kne cepat proses ic biru Utk Penduduk tetap yg ada record family kt sini , aduh @ sastraorange@gmail.com

    BalasPadam
  6. Ramai lagi Penduduk tetap kat malaysia yg Dh berpuluh tahun masih x Siberia warganegara! Alasan anugerah tuhan. Adakah jadah Dia yg Sampai anak2 warganegara kat sini tapi nk beri warganegara pd ic merah susah, sial warga asing yg x tahu ckp melayu . Asal usul negara kita dpt ic biru. Ramai Pakistan ic biru, Indonesia Bangladesh India cina , Tanya negaraku x Blh nyanyi? Kdn kne cepat proses ic biru Utk Penduduk tetap yg ada record family kt sini , aduh @ sastraorange@gmail.com

    BalasPadam
  7. pakistan ic sabah berleluasa bebas bergerak.mohon siasat jgk

    BalasPadam
  8. China ni mau cr smp lubang Cacing 1juta lbh masuk kluar tak de mana p smua makhluk.asing ni

    BalasPadam
  9. Wahai ahli2 politik tak faham2 lagi ke mereka nak tawan Malaysia dgn cara politik….makan duit negara tergadai weiii….

    BalasPadam
  10. Imegeren bertangung jawab dlm masallah ni minta kerajaan bersikap tegas dlm perkara ni melibatkan keselamatan Negara jgn jadi bodoh

    BalasPadam
  11. Ini adalah testimoni saya tentang bagaimana saya akhirnya menyertai orde dunia baru, Illuminati setelah saya cuba untuk menyertai selama lebih 2 tahun sekarang tetapi penipu mengambil wang daripada saya beberapa kali. Saya telah mencari untuk menyertai Illuminati sekian lama, tetapi penipu terus mengambil wang saya sehingga awal tahun ini apabila saya bertemu dengan Lord Felix Morgan dalam talian, saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar untuk ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam World Order dan saya menerima jumlah $1,000,000 dolar AS selepas permulaan saya dilakukan. Saya sangat gembira! Dan berjanji untuk menyebarkan kerja baik Lord Felix Morgan. Jika anda berminat untuk menyertai Illuminati perintah dunia baharu hari ini, hubungi Lord Felix Morgan hari ini dia adalah peluang terbaik anda untuk mendapatkan keahlian kepada illuminati yang sentiasa anda inginkan. Hubungi Lord Felix Morgan WhatsApp Plus dua tiga empat lapan sifar lima lima empat lima sembilan tujuh lima tujuh

    BalasPadam